Toon posts:

ftp komt niet verder bij Entering Passive Mode.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.421 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een ftp servertje draaien op me pc die in een netwerk staat. Deze poort heb ik door gegeven en kan conecten tot Entering Passive Mode en dan krijg ik timeout??

Oke dus ik zoeken op Entering Passive Mode en vind wat topics die zeggen dat je poort 20 en 1024 ook met openzetten forwarden.

Nu heb ik dit gedaan en hoopte dat het werkte.. niet dus.. :(

Ik gebruik een 30 dagen trail versie van Serv-U ftp.
In het netwerk werkt de ftp perfect.

owja ik heb een test acount aangemaakt. De ftp server zelfs herstart maar :(

ftp://ftp.imdesign.nl
- user: test
- pass: test
- poort: 12

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:37

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

is er nog een mogelijkheid om in serv-u de passive range in te stellen? volgens mij kon je daar een bepaalde poort range voor instellen. weet het alleen niet zeker meer omdat het lang geleden is :X

lukt het btw vanaf internet niet? of gaat het ook al mis als je het op je netwerk probeert?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:07

Convoy

g44p

doet het gewoon hoor, ff "Use Passive Mode" uit zetten ;)

Verwijderd

Topicstarter
jah connecten maar de data niet bekijken...

LIST
150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
426 Data connection closed, transfer aborted.

en daar blijft die hangen.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 14:58 ]

Verwijderd

Ik dacht dat je voor passive mode als je poort 21 gebruikt (standaard) dat je dan ook 20 moest forwarden..? probeer dat eens..

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik weet wat hier aan de hand is heb ik ook eens gehad.
Je moet je server EN firewall een bepaalde port range instellen voor passive mode. Hoe verschilt per server! Zoek naar passive mode/firewall ergen op de server instellingen

=/\= System Status =/\=

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 23:48

TeeDee

CQB 241

20 / 21 open zetten
1025 t/m bijv. 1030 openzetten (ook instellen in serv-u)

en that should do the trick

[ Voor 14% gewijzigd door TeeDee op 25-03-2003 15:21 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik zal passive en active mode eens uitleggen:

Passive werkt zo:

code:
1
2
client  ------21-------> server
        ----datapoort-->

Active werkt zo:

code:
1
2
client  ------21-------> server
        <---datapoort---

Als jij achter NAT zit, zul je voor passive mode wat extra poorten moeten forwarden, ik kan je aanraden een ftp server te nemen waarbij je die passive poorten zelf in kunt stellen.

Als jij achter NAT zit voor active mode, dan hoeft de server zelf niks extra's te forwarden, als de client zelf achter NAT zit dan zal die wel poorten moeten forwarden, in flashfxp kun je dat zelf instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door bobo1on1 op 25-03-2003 15:25 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
12 en 20 staat open.. of moet ik 11 er bij open zetten? effe proberen. En ik draai geen firewall.. :)

Verwijderd

je connect naar port 12 bij active wordt er dan een connectie vanuit de server naar de client gemaakt (op ftp port - 1 = 11 dus).

als de client achter een firewall/natbak zit moet je passive gebruiken (of in dit geval port 11 forwarden naar de client). op dat moment geeft je server een portnummer mee (afhankelijk van het programma is er een portrange in te stellen; iis kan dat niet en ik raad zeker niet aan om passive ftp op iis5 te gebruiken). dit houd natuurlijk ook in dat je de porten moet forwarden naar je server als die achter een firewall/natbak staat. (als je geen portrange kan instellen is dat dus alles >1024)

overigens is passive ftp nog onveiliger dan active. op het datakanaal vind namelijk geen authenticatie plaats!!!

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 18:00 ]

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04 22:25

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

hmm dit probleem ken ik bij serv-u, soms heb ik het ook restart ik em paar x en hij werkt weer prima. tot op de dag van vandaag er niet achter kunnen komen waar door dat nou komt :(

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:07

Convoy

g44p

gebruik anders RaidenFTPD of nog beter GLFTPD ;)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Bij Passive mode loot de ftp server een poort die gebruikt wordt (>1024). Je kan dus poorten openzetten tot je een ons weegt maar het zal nooit helemaal lekker werken.

Je moet dus even in ServU op zoek gaan naar de mogelijkheid om de "Passive Port Range" te beperken en vervolgens hoef je alleen die range open te zetten op je router.
Verder is het ook belangrijk dat je bij "IP for Passive Mode" het externe IP van de FTP server ingeeft (ftp.imdesign.nl dus) anders gaat de server met interne IP nrs rondstrooien en dat werkt dus niet/nooit.

Verder vraag ik me af wanneer mensen nou eens ophouden over die 'poort 20 mythe' want 20 wordt alleen voor uitgaande connecties gebruikt en uitgaande connecties worden door 99% van de routers gewoon doorgelaten!

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1