[XP] DirectX 9.0 wil niet meer installeren.

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 15:41

amd187

Ondertitel

Topicstarter
Ik zit met een groot probleem en ik kom er niet meer uit.

daar gaan we:

Ik zag vanochtend op de tweakers.net frontpage dat DirectX 9.0a uit was.
"Leuk" dacht ik, maar daar begin ik nog niet aan, eerst reacties van mensen lezen die het al installed hebben.
vervolgens ga ik naar GOT en zoek op wat posts van mensen met DX9.0a.
niet echt veel, maar was te verwachten :)
toen las ik ergens dat iemand z'n 3dmark03 score er op voorruit was gegaan.
toen dacht ik "hey, das leuk :)"
dus ik install gelijk 3dmark03, met het idee om even te kijken wat ik op dit moment (dus ZONDER DirectX 9.0A) haal, zegt 3dmark03 dat ik directX 9.0 niet installed heb.
ik denk: och ja, das waar ook, weekje geleden format gedaan, vergeten directX 9.0 te installen.
dus ik ga naar m'n appz mapje op me HDD, en start vrolijk DXwebsetup.exe op.
alles gaat goed, hij gaat keurig de files downloaden die hij moet hebben, en probeerd de boel daadwerkelijk te installeren.

maar dan begint het gedonder!

oppeens krijg ik een keiharde foutmelding: pic1 pic2

en vervolgens het schermpje, waarin doodleuk staat: DirectX 9.0 is niet geinstalleerd.
naja, dacht ik, what else is new, right? windows doet wel vaker raar...
dus ik ga naar systeem herstellen, en klik het punt aan net voor de DirectX 9.0 installatie.
windows sluit af, gaat naar systeem herstel modus, hersteld de bestanden (zegt ie) en reboot.
vervolgens kom ik in windows, en krijg ik doodleuk te zien dat de herstel procedure mislukt is (zonder enige reden waarom)
ik begin het nu een beetje iritant te vinden, en klik geiriteerd op ok, en probeer vervolgens een eerder punt te herstellen.
weer mislukt!
al me herstel punten zijn blijkbaar oppeens kapot!
GVD denk ik, lekker is dat!
naja, als alles het maar doet....
dus ik doe gelijk uitvoeren, dxdiag...
krijg ik de fout dat een bestand niet gevonden kan worden, namelijk DXDIAGN.DLL
leuk! ik probeer gelijk DirectX 9.0a toch maar te installeren... kheb liever dat de boel werkt, dan dat het eventueel een bagger versie is van DirectX.
krijg ik weer dezelfde fout melding als hierboven!
Catalyst versie van 3.1 naar 3.2 upgedate: no go! nog steeds niet willen installeren.
3dmark03 opgestart: kan Direct3D DLL niet vinden.
Command and conquer opgestart (DX 8.1 spel), doet het perfect.
DirectX 9.0 Spellen heb ik niet (zover ik weet, geen idee of ze zelfs al bestaan), maar neem aan dat die het niet doen.

hoe nu verder?

systeem herstellen doet het niet, dus terug gaan naar een werkend systeem met 8.1 is geen optie.
of er moet een DirectX uninstaller bestaan?
maar dan zit ik nog steeds met de kapotte herstel bewerkingen, en is me systeem nog steeds een zootje.
een Ghost heb ik niet (heb verdomme norton ghost vorige week geleend van iemand, om na de format en install van windows een ghost te maken, maar "natuurlijk" weer vergeten :( )

Ik heb vrij weinig zin in een Format, dus alle mogelijke oplossingen en ideeen zijn welkom :)
fux0red is het systeem nu toch.
en een week geleden nog format gedaan, dus er veel belangrijke zooi staat er niet op.
maar nogmaals, als het te fixen valt, heb ik dat uiteraard liever dan weer al die zooi opnieuw te gaan installen.

hoop jullie zo voldoende geinformeerd te hebben (hoop nu alleen dat iemand het nog leest met zoveel tekst :) )
voor systeem specs zie me sig.
systeem 1 uiteraard 8)

alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
owja, nog even voor alle duidelijkheid, ik heb Windows XP Pro, Service Pack 1, en alle updates installed.

voor de rest heeft het systeem dus een week of zo perfect gedraaid met catalyst 3.1 en DirectX 8.1 (de standaard WinXP versie dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
ok, na de hele middag nog ff gekloot te hebben, is het me dan toch gelukt :)
ik heb de DXDIAGN.DLL file van m'n andere pc gekopieerd naar mijn system32 map
daarmee kon ik Dxdiag opstarten, en die melde mij dat er een aantal files waren die een oudere versie hadden, en dat het bestand d3d9.dll ontbrak.
die files heb ik ook van mijn andere pc gehaald, en nu is alles weer ok :)
zometeen nog even systeem herstellen proberen, als dat niet lukt laat ik het jullie weten.
jammer dat er niemand gereageerd heeft, maar gelukkig dat het nu opgelost is zullen we maar denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

amd187 schreef op 25 maart 2003 @ 16:47:
jammer dat er niemand gereageerd heeft, maar gelukkig dat het nu opgelost is zullen we maar denken :)
Het probleem is dat hij nog vrij nieuw is, en dat er dus vrij weinig troubleshooting-guides en oplossingen zijn voor eventuele problemen. In het DirectX 9.0a topic heb ik wel iemand gewezen op dit topic, omdat diegene hetzelfde probleem had. Mooi dat het nu is opgelost, kan weer een topic de search in als opgelost zijnde :).

[ Voor 6% gewijzigd door Compubiter op 25-03-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
hmmm, te vroeg gejuicht.
ik krijg bij het tabje netwerk bij DXdiag talloze fouten.
ook kan ik DX nog steeds niet installeren.
met andere woorden, 3dmark doet het, maar de rest nog niet :(
ik kwam inderdaad die verwijzing net tegen toen ik het draadje aan het doorlezen was :)

EDIT: deze fouten dus: pic3

nu kan ik wel uit gaan zoeken welke register instellingen er fout zijn, maar ik denk dat ik dan nog steeds DX niet kan installen :(

[ Voor 32% gewijzigd door amd187 op 25-03-2003 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
pic1 geeft de fout omdat altijd blokkeren van niet whql software aanstaat. Probeer dat eens uit te zetten en dat overnieuw te doen. Op zich zou dit niets moeten uitmaken omdat DX9 echt wel WHQL is maar je weet het natuurlijk nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
sorry g33rt, vergeten er bij te zetten, dat had ik meteen geprobeerd na het gelezen te hebben in het 9.0a topic...
maar helpt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
dan word het inderdaad lastig en zou ik geen andere optie kunnen bedenken dan een nieuwe winxp installatie, programma's installeren en meteen ghosten :)

voor als het nog een keer gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
mja, zit denk ik niets anders op vrees ik :(
lekker hoor, zo blijf je bezig...
zo heb je nooit crashes of fouten, en dan moet je 2 keer in een week gaan formateren...
ik ga morgen nu ( ;) )formateren, als er dan nog rare fratsen zijn, dan horen jullie het. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door amd187 op 25-03-2003 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:32
Ik heb de oplossing. Als je 'Start' --> 'run' ('uitvoeren...') --> 'services.msc' doet, moet je zorgen dat Cryptographic Services (Services voor Cryptografie) op 'automatisch' (of zoals ik deed 'handmatig' en zelf starten). Hierna wil DirectX wel installeren.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1