Toon posts:

Draadloze verbinding vanaf router?

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Draytek Vigor 2600 router met 4 PC's daaraan en dat werkt perfect. Echter, 1 PC is een laptop en het voordeel daarvan is dat je in het hele huis ermee kunt werken.. Echter, als je wilt internetten moet je steeds zo'n kabel meeslepen :+

Is er een wireless netwerkkaart die je in je laptop prikt (PC-card) en een plug die je in een UTP poort van je router plugt, die de signalen dan draadloos naar elkaar toe sturen?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Zover ik weet niet. De Vigor 2600WE heeft wel wireless aan boord

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Robert Pape
  • Laatst online: 09-07 14:31
Laatst kwam ik ergens een apparaat tegen dat van een 100mbit UTP aansluiting een WiFi 802.11b (11mbit) signaal maakt. Het was alleen niet goedkoop (iets van 150 dollar), maar het werkt wel heel simpel.. Zal even kijken of ik er een link naar kan vinden

Verwijderd

wat je dan nodig hebt is simpelweg een
Wireless NIC PCMCIA nodig en een Access point die je middels een UTP kabel kopelt aan je router.... (vergeet de configuratie van de encryptie niet :+)

Verwijderd

Topicstarter
Wat kost dat ongeveer zo'n wireless NIC PC-card + access-point? Zijn daar nog bepaalde merken in aan te bevelen en welke standaard is het best te gebruiken? WiFi?

• Luppie
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/59/top

Ik gebruik zelf een Draytek 2200WE router + een IBM Wireless kaart 811.b

[ Voor 46% gewijzigd door Luppie op 25-03-2003 15:37 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 13:36
Een accesspoint kost ca 140 euri, een bijbehorend kaartje iets van 70, ligt aan het merk uiteraard. D-Link heeft een leuk setje wat (theoretisch) op 22 Mbps ipv 11Mbps werkt.

Failure is nothing compared to regret

Verwijderd

Topicstarter
Nou, inmiddels ben ik tot aanschaf overgegaan van een accesspoint + wlan card, maar heb nu het volgende probleem:

De laptop vindt probleemloos het accesspoint en vanaf de laptop kan ik ook de router bereiken (dus de kabels + verbindingen lijken mij in orde), maar ik kom met geen mogelijkheid op het internet! Lijkt net alsof hij gewoon niet snapt dat hij via de router het internet op kan!

Ik gebruik de volgende instellingen:

router op IP: 192.168.1.1
accesspoint op IP: 192.168.1.11
laptop IP: 192.168.1.20

de overige PC's werken op de IP's 192.168.1.12 t/m 14.

Zou toch moeten werken lijkt mij?

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-08 22:53

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

mm; je moet eens effe je gateway instellingen nakijken op je laptop; normaal moet je als gateway het ip van router invullen; maar het kan ook da je daar de ip van je accespoint moet ingenven; en in het accespoint het ip van je router.

Verwijderd

Topicstarter
Okeej, thanx! Ga eens ff kijken of dat wil werken!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
We hebben hier op de zaak een Sweex Wireless Acces Point, adviesverkoopprijs zo rond de 130 euro. Een WiFi PCMCIA kaartje van datzelfde merk zit zo rond de 80 euro ofzo geloof ik (heb zelf een D-Link 22Mb/s). Werkt allemaal erg leuk.

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
?? Die apparatuur heb ik allemaal al! Probleem is dat ik het niet werkend krijg! Commerciele postings graag ff ergens anders!

Oke, heb dat met die gateway geprobeerd (zowel router IP (192.168.1.1) als accesspoint (192.168.1.11)), maar dat werkt niet. Heb wel ff gecheckt in het menu van het accesspoint of de gateway op 192.168.1.1 staat.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Heb je ook de DNS'en (van je ISP) op die laptop opgegeven? (want ik neem aan dat je géén DHCP servertje hebt staan?)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
Uhhh.. DNS'en? Waar kan ik die vinden? Ik heb Wanadoo ADSL, dus naar mijn weten heb ik geen DNS (of althans nooit ingevuld!).

BTW, klopt m'n aansluiting wel:

LAPTOP ----- draadloos WLAN -----> ACCESSPOINT ----- utp-kabel -----> ROUTER

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 14:22:
Uhhh.. DNS'en? Waar kan ik die vinden? Ik heb Wanadoo ADSL, dus naar mijn weten heb ik geen DNS (of althans nooit ingevuld!).

BTW, klopt m'n aansluiting wel:

LAPTOP ----- draadloos WLAN -----> ACCESSPOINT ----- utp-kabel -----> ROUTER
Zet je accespoint eens op bridge mode.

Verwijderd

Topicstarter
Accesspoint ondersteunt geen bridge-mode!

Verwijderd

een acccesspoint is gewoon te vergelijken met een hub (bridge dus) en is dus meestal GEEN router. Dat ding heebt echter wel een ipadress maar dat is puur en alleen voor de configuratie (web interface waarscheinlijk)

Gebruik je statische ipadressen (zelf in vullen op client?) of krijg je je ipadres van die router?

Als je em zelf invult zou ik even controleren of alle instellingen gelijk zijn aan een normale pc die met een snoertje aan je netwerk hangt.

Als je em krijgt van je router zou ik even kijken naar je firewall/NAT instellingen misschien block je het een of ander.

Voor de rest klopt je schematje wel. Ik gebruik zelf een config van 3com... en zo ziet het er bij mij ook ongeveer uit.

Suc6

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.