X crasht en maakt computer onbruikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 22:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Topicstarter
Ik wilde vandaag weer even Red Hat 8.0 opnieuw installeren op mijn desktop PC en dat verliep allemaal heel goed totdat ik aankwam op het punt om de laatste NVIDIA drivers te installeren.

Easy-peacy op het eerste gezicht, ff de src.rpm's gedowned omdat ik een nieuwere kernel had gedownload met up2date, die chap gecompiled en geinstalleerd, nergens fouten.

Toen ging ik ff rebooten en schrok ik even omdat ik XF86Config nog niet had aangepast. Geen probleem dacht ik naderhand, ik neem de foutmelding wel even op de koop toe, maar ik kreeg geen foutmelding bij het starten van X, wel een heel scherm vol met ASCII tekens :+

Normaal is dat niet zo'n probleem ware het niet dat Ctrl+Alt+Backspace en switchen naar een andere console niet lukt! Enkel de combinatie Ctrl+Alt+Del laat mijn computer nog opnieuw opstarten, maar daarmee bereik ik niets, want als RH dan weer opnieuw start gaatie X weer automatisch starten waardoor ik weer met een scherm vol ASCII tekens kom te zitten en weer opnieuw kan opstarten!

Wie helpt mij fftjes uit deze vervelende lus? Bij voorbaat dank _/-\o_

Ik heb overigens al wel gezocht naar een oplossing, maar voor al die oplossingen moet ik op de console zijn, en ik weet ook wel prima hoe ik mijn XF86Config-file moet veranderen maar het probleem is gewoon dat ik zover niet kan komen. ;(

[ Voor 11% gewijzigd door --MeAngry-- op 25-03-2003 14:13 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

In Het grote 'me nVidia drivers doent nie!' topic staan problemen met NVIDIA drivers centraal. Daar staan ook al een boel oplossingen in. Maar op grond van je post kunnen wij niet ruiken wat er fout gaat. Daarvoor geef je te weinig informatie. Wat heb je precies gedaan, welke drivers heb je geinstalleerd en hoe ziet je config eruit ? Welke kaart je hebt wordt ook niet duidelijk. Lees ook [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] eens door.

Maar je kunt dus je vraag stellen in het eerste draadje dat ik noemde. Zorg echter dat je wel genoeg info geeft om je vraag te kunnen beantwoorden :)

Verwijderd

Reactie op je edit : zoek eens op starten in single user mode, dat is wel te vinden en daardoor kom je in je console terecht in plaats van in X :)

Dit topic is gesloten.