Toon posts:

3DVIZ-Pivot Door icon-deuren plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een hele tijd aan het vogelen met voor mij een nieuw commando, namelijk onder het menu: AEC en dan Pivot Door.

Op deze manier kan ik gemakkelijk een deur plaatsen, alleen ben ik al heel lang aan het rommelen om voor mekaar te krijgen dat het glas tussen de kozijnen ook echt het materiaal glas is, zodat je er doorheen kunt kijken. Helaas lukt dit maar niet en blijft de totale deur (kozijnen + glaspanelen) massief en ondoorzichtig. Kan iemand mij vertellen waar ik dit dusdanig kan instellen dat ik wel door de deur heen kan kijken? Alvast bedankt.

Groeten Wout

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Daarvoor moet je een multi/sub object materiaal gebruiken. Ieder ID staat vervolgens voor een onderdeel van de deur.
Er zitten ook standaard deur materialen in, dat zijn voorgebakken multi / sub object materialen die je eventueel aan kan passen als je dat makkelijker lijkt.

verder: Read the fuckin manual :+
Doors and Materials
By default, 3DS VIZ assigns five different material IDs to doors, as well as a five-part Multi/Sub-Object material named Door-Template. Each component of the door/material is listed below along with its corresponding Material ID.

1 Front

2 Back

3 Inner Bevel (used for glazing when Panels set to Glass or Beveled).

4 Frame

5 Inner Door

de betaler vervuilt