Netwerkverkeer monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Kan iemand mij de naam geven van een programma dat ik als netwerkbeheerder kan installeren op mijn Windows 95-werkstation dat mij in staat stelt om op een overzichtelijke manier te monitoren wie van welke internet-site hoeveel aan het downloaden is, en met welke snelheid?

Het totale netwerk is een NT-domein, dat via een dual ISDN-router een dial-upverbinding maakt naar de ISP via één ISDN-lijn (de andere ISDN-lijn is voor de connectie met het WAN).

Er zijn in totaal 40 werkstations, dus je kan je voorstellen dat het downloaden van onzinbestanden (bv. MP3-tjes, die daarna via de ISP naar huis gemaild worden) een zware belasting legt op die ene ISDN-lijn. (Ja, er wordt gewerkt aan nieuwe infrastructuur: ADSL...)
Daarom wil ik de mogelijkheid hebben om - uiteraard na aankondiging - te monitoren wie de boel vertraagt.

Alvast bedankt voor evt. suggesties :)

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Je kunt er een proxy server tussen gooien. Dan kun je alles loggen en eventueel zelfs filteren zodat ze er niet meer bij kunnen. Dit brengt ook weer extra veiligheid mee omdat je je poorten kunt afschermen per applicatie

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Proxyserver wordt in het netwerk gezet zodra de nieuwe infrastructuur aanwezig is. Dit is een tijdelijke maar dringende oplossing. Toch bedankt :)

Bloed, zweet & koffie

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Met Analog X moet dat kunnen volgens mij.

edit:

niet dus