Speedtouch 510 - MSN Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 09:11
Alle internet-programma's werken correct via mijn Speedtouch 510 router, alleen bestanden verzenden via MSN werkt niet.

Search levert niets op, ook de Grote Poortmapping FAQ bevat niet de informatie die ik zoek.

Iemand een oplossing?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
File transfer is een bekend probleem icm NAT. Je hebt aan poortmapping niet veel, of je moet alle data van poort 1863 (zo uit het hoofd ;)) doorsturen naar 1 IP adres binnen je netwerk (zowel TCP als UDP). Helaas zal de rest dan niet online kunnen met MSN. Er zou bij versie 5 van MSN Messenger (dus niet Windows Messenger, die versie 5 is nu nog in beta ofzo) file transfer moeten kunnen via NAT. Het werkt bij mij nu wel, maar ik denk dat dat komt omdat ik nu IPCop gebruik als router (zonder de MSN modules, dus intern kan ik geen bestanden versturen).

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 09:11
Ik vond inderdaad bij Google ook een site waarin stond dat het met de nieuwste (beta)versies van MSN wel kan, maar ik draai nog lekker op versie 4.7 en ben niet van plan die te upgraden!

Verder moeten alle computers gebruik kunnen maken van MSN, het bestanden-verzenden hoeft niet per se op alle computers te kunnen, dat mag ook wel op 1 computer.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Yohan schreef op 25 March 2003 @ 13:50:
Verder moeten alle computers gebruik kunnen maken van MSN, het bestanden-verzenden hoeft niet per se op alle computers te kunnen, dat mag ook wel op 1 computer.
Je zou kunnen proberen om dan alleen de UDP poort 1863 door te sturen. Maar ik weet zo niet of MSN TCP of UDP of allebei gebruikt voor bestanden (dat gedeelte van MSNP7 heb ik net niet gelezen ;))

Ow, ik lees net dat file transfer gebruik maakt van poort 6891 (meestal). Dus misschien die poort eens mappen (TCP en UDP).

[ Voor 13% gewijzigd door Postman op 25-03-2003 14:23 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Daar is een centraal topic voor:
-=Het grote Msn Messenger topic=-

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.