Toon posts:

FTP problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort bij locos een domeinnaam + webruimte geregisteerd.
Ik wil nu mijn website daarheen uploaden middels een ftp programma echter krijg ik steeds als ik een bestand upload de melding:

550 katjaarmaart.htm: Permission denied
ERROR:> Requested action not taken (e.g., file or directory not found, no access).

Ik ben ingelogd, ik heb hem op PASSIVE Mode staan.
Bij Lycos werkt het uploaden goed (zeggen ze), dus zou het bij mij moeten liggen.
Via mijn netwerklokaties (xp) kan ik ook inloggen en ook de bestanden uploaden, alleen met een ftp programma (cuteftp / wsftp etc).

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 08:16
heb je geprobeerd de filenaam te beperken tot het 8+3 formaat ?

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Hmmz ik zie niet helemaal wat er P&W (zelf programmeren) aan dit vraagstuk is. Mij lijkt het eerder een probleem met een Softwarepakket. Dat is ook de reden dat ik dit topic naar SA move.

Bedenk wel dat daar andere policy's gelden. Kijk zelf na of je topic aan die policy's voldoet, en zo niet pas het dan zelf aan. :)

• danny230681
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-06 15:27
dit heeft niet temaken met jou software, ik werk zelf bij een internet provider en krijg dit ook wel eens te horen. Het probleem ligt dan bij de Provider hij heeft je of geen voldoende rechten gegeven of hij er zitten special rights verbonden op de directory dit laatste komt vaak voor als de provider gebruik maakt van FTP d.m.v. IIS.

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:52
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 13:34:
Hallo,

Ik heb sinds kort bij locos een domeinnaam + webruimte geregisteerd.
Ik wil nu mijn website daarheen uploaden middels een ftp programma echter krijg ik steeds als ik een bestand upload de melding:

550 katjaarmaart.htm: Permission denied
ERROR:> Requested action not taken (e.g., file or directory not found, no access).

Ik ben ingelogd, ik heb hem op PASSIVE Mode staan.
Bij Lycos werkt het uploaden goed (zeggen ze), dus zou het bij mij moeten liggen.
Via mijn netwerklokaties (xp) kan ik ook inloggen en ook de bestanden uploaden, alleen met een ftp programma (cuteftp / wsftp etc).

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!
Lycos ondersteunt wel langere file names dus dat zou niet het probleem moeten zijn. Wat ik niet helemaal begrijp in je post is of je nou via netwerklokaties wel kunt uploaden maar via een ftp programma niet?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• danny230681
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-06 15:27
weet je zeker dat je FTP hebt of heb je toevallig Frontpage Extenties? ik zou nog eens de papieren van Lycos erbij nemen en goed kijken wat je hebt.

Verwijderd

ik weet niet of ik gelijk heb, maar volgens mij zijn ze bij lycos (je typte locos maar je bedoelt lycos toch??) bezig de servers te verplaatsen, het is daarom niet mogelijk om te uploaden tot 29 maart.. ik weet niet of ik gelijk heb, maar dat stond op hun site..

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het kan idd ook liggen aan je bestandsnamen. Upper- / lowercase of + - / ' " * etc erin. Altijd iets om naar te kijken.

Verwijderd

Wanneer je inglogd hebt met de FTP software, krijg je een overzicht van de mappen te zien. Zorg er altijd voor, dat je altijd de bestanden in de map "www" upload en niet in de root van de ftp account. Uiteraard kun je ook subdomeinen aanmaken. Zodra je bestanden wilt uploaden naar een subdomeinen, ga je i.p.v. naar de map "www" naar het door jou aangemaakte subdomein (aangegeven in FTP door een nieuwe map. ;)

Met vriendelijke groet,

Robin van der Vegte
Pagina: 1