Toon posts:

webservers laten repliceren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 webservers allebei win2k adv server.

nou moet de 2de de 1ste overnemen als die uitvalt, dit kan ik dit regelen om load balancing te draaien op de 2 webservers.

mijn 1ste vraag:

kan ik load balancen op een extern IP adres, of moet ik 2de netwekkaarten aanschaffen om te load balancen op intern ipadressen??

mijn 2de vraag:

Hoe kan ik zorgen dat de 2de webserver gelijk is aan de 1ste???

website wordt geupload naar server1 en deze moet gerepliceerd worden door server 2.......hoe????

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Welk programma draai je ? ISS ?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

voor deployment http://www.microsoft.com/applicationcenter/default.asp en loadbalancing moet win2k zelf kunnen....

loadbalancen zou ik op een aparte netwerkkaart doen, maar geen idee of het ook op de externe kaarten zou kunnen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 13:26 ]

Verwijderd

technet ????

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Moet je waarschijnlijk gaan clusteren... Meerdere shared SCSI disks, etc..

Zoek maar eens op windows 2000 clustering. Krijg je diverse howto's.. Ben er ook een mee bezig gegaan, maar toen ik eindelijk 2 SCSI controllers over had, had ik maar 1 shared disk.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai idd IIS,

clusteren zat ik zelf ook aan te denken, maar ik heb geen externe opslag kabinet.

in elke server zit maar 1hd die in 2 partities zijn gedeeld......is het mogelijk om die 2 2de partieties te clusteren????

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 13:44:
Ik draai idd IIS,

clusteren zat ik zelf ook aan te denken, maar ik heb geen externe opslag kabinet.

in elke server zit maar 1hd die in 2 partities zijn gedeeld......is het mogelijk om die 2 2de partieties te clusteren????
zover als ik heb gelezen, heb je naast een eigen schijf voor elk systeem een disk nodig waar ze beiden bij kunnen, de quorum disk. Daarnaast heb je nog een shared disk nodig voor de gezamelijke data.

De enige optie lijkt me 2 SCSI disks, en een SCSI controller in elke server. En een extern cabinet.. tsja, als een van de pc's uitvalt, dan moet het ding wel voeding hebben. Je kan zelf twee harde schijven neerleggen, en een voeding ernaast. Stop het in een doosje, en je hebt je 'cabinet' ;) Maarja, om te testen heb je dit natuurlijk niet perse nodig.

edit: How to Install Windows 2000 Cluster Services

[ Voor 9% gewijzigd door axis op 25-03-2003 16:46 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

wordt de data regelmatig gewijzigd of is die als redelijk statisch te beschouwen?

clusteren lijkt me de oplossing, maar bij redelijk statische data kan je ook nog wel andere oplossing bedenken...
Pagina: 1