net md met usb opnemen te hard??

Pagina: 1
Acties:

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
heej luitjes

ik heb al een poosje een sony net md (de mz-n707 type-r) 't is echt een goed ding, maar bij bepaalde (hard opgenomen) mp3tjes brand hij ze niet goed.

het is dan net alsof er een overspraak (ofzo) op treed, dat het dus veel te hard wordt opgenomen, terwijl het op m'n pc wel goed klinkt.

wil ik die mp3tjes toch op m'n md zetten, moet ik ze eerst op een cd branden (nero zet ze wel goed om) en pas daarna kan ik ze op m'n md zetten

ik gebruik gewoon die software dat erbij zit.

is dit probleem bij jullie bekend? en zo ja, wat kan ik heiraan doen?

ik heb (uiteraard) al search gebruikt, maar hier vond ik niets.

[ Voor 3% gewijzigd door hplos.nl op 25-03-2003 13:18 ]

pc | server | laptop | pda

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 21:03

4POX

Everybody is wired

Ik zet muziek altijd via de combinatie nero->image->simple burner op mijn NETMD speler.

Op die manier ben je meteen van die vervelende beveiliging af die op de MD via de openmg software wordt gezet.

Maar de laatste tijd neem ik de muziek op via een deckje op SP kwaliteit.. En dat klinkt echt stukken beter. Ligt ook aan de muziek soort. De ene muziek kan prima op lp2, en de andere soort klinkt slecht. Die moet je dan weer op SP doen. Wat helaas niet kan via de USB. (Na een jaar nog niet gehacked :( :( )

AKA Rinkel weblog

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
ik heb ff gekeken in m'n nero .... maar ik krijg 't niet voor elkaar hoor ....

hij ziet m'n hele md niet.

maar kun je op deze manier ook op LP4 opnemen???

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Hokje schreef op 25 maart 2003 @ 13:47:
ik heb ff gekeken in m'n nero .... maar ik krijg 't niet voor elkaar hoor ....

hij ziet m'n hele md niet.

maar kun je op deze manier ook op LP4 opnemen???
Je hebt Simple Burner nodig, die kan cd's in de cd-rom speler opnemen via de USB aansluiting naar de NetMD recorder, in LP2 en LP4. Hiervoor heb je dus wel een (eventueel met Nero gebrande) cd met muziek nodig.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
ja, maar ik wil dus niet elke keer als ik muziek o'p m'n md wil een cd branden.... dat vind ik ten 1e te veel werk en ten 2e zonde van m'n cd's (maar daar kan ik weer rewriteble voor gebruiken)

is er geen andere manier voor ??? :/

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Je MP3's aanpassen

Je kunt trouwens ook met RealOnePlayer opnemen op NetMD. Heb je geen last van een vastlopende OpenMG jukebox, of beperkingen wat betreft het aantal maal opnemen, of dubbele bestanden op je harddisk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 21:03

4POX

Everybody is wired

Hokje schreef op 25 March 2003 @ 14:27:
ja, maar ik wil dus niet elke keer als ik muziek o'p m'n md wil een cd branden.... dat vind ik ten 1e te veel werk en ten 2e zonde van m'n cd's (maar daar kan ik weer rewriteble voor gebruiken)

is er geen andere manier voor ??? :/
Een hele mooie oplossing zelf.. Je kunt in nero opgeven dat je niet naar een brander brand maar naar een image file. Je kiest dus in nero voor de image-burner inplaats van jouw eigen brander.

Als je dan meteen de nero imagedrive installeerd (zit bij nero inbegrepen) dan kun je daarmee de image opnene.. Je hoeft dan helemaal geen cd's meer te gebruiken. En nero maakt de image file met de snelheid van jouw harddisk..

quote vanaf www.minidisc.org
Is there any way of transferring MP3s to MD without using OpenMG Jukebox?

Dino Inglese, a Minidisc T-Station message board member offers this tip for using Simple Burner to circumvent OpenMG Jukebox (see his humorous original posting). CAVEAT: You will need Nero, and Nero's Imagedrive feature, or something similar that can create a virtual CD disc image and allow you to mount it to your desktop.

Five easy steps to a clean and hassle free MP3->MD download
Open Nero, select Audio CD from the presets and drag all the MP3's you want into it. Nero is far less picky about formats and sample rates. I found this method foolproof.
Save or 'Burn' your CD to your hard drive (not your burner). Nero will give you a default filename of 'image.nrg'
Use Nero's Imagedrive (bundled with Nero) to mount the .nrg (CD-image) you just created. Lets say Drive 'F' for this example.
I am not an expert, but I found these first 3 steps took around 2 minutes or less for a regular size audio CD (i.e. burning and converting about 10 MP3 tracks to an audio CD 'image' on my hard drive). I have a 1GHz/PIII, so that helps with the MP3->PCM conversion times. A faster machine would mean proportionately faster MP3 conversion and image creation.

Select your 'virtual F' CD drive in Simple Burner and burn it to Minidisc.
When you are done, trash the large .nrg file sitting on your desktop.
If your machine is fairly fast then Simple Burner's CD->ATRAC conversion is done in on-the-fly in RAM with the disk hardly ticking over at all.

Advantages of this Method
You are using reliable software.
Checkin/checkout is avoided.
Unlike OpenMG, files aren't left all over your hard drive.
You can delete and re-arrange the downloaded tracks on your MD without having to resort to connecting it back to your PC.
It is faster and doesn't thrash your hard drive.

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1