Toon posts:

[Win 95] Algemene beschermingsfout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn superoude computer opstart (5 a 6 jaar oud), dan komt er een melding. Er is een algemene beschermingsfout opgetreden. U dient de computer opnieuw op te starten.
In veilige modus start hij wel gewoon op. Het rare is dat ik helemaal niets heb veranderd, waardoor hij het in normale modus niet meer doet. Ik denk zelf dat het komt, doordat een paar bitjes op de hardeschijf zijn veranderd. Het kan ook zo zijn dat mijn ouders/broers er iets aan hebben veranderd, maar dat lijkt me ook onwaarschijnlijk: ze zijn al bang om een knop in te drukken :) , laat staan dat ze allerlei andere enge dingen gaan doen.
Ik kan natuurlijk Windows opnieuw installeren, maar daar heb ik eigenlijk geen zin in. Weet iemand anders een andere verklaring (hetl lijkt me sterk dat iemand iets met deze informatie kanl, maar nooit geschoten is altijd mis) ?

Verwijderd

Doe eens een scandisk/chkdsk om te kijken of er slechte plekken op je harde schijf zitten.

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
laat drwatson draaien op achtergrond (typ drwatson in run(uitvoeren))
als fout zich opnieuw voordoet -> logboek bekijken

[ Voor 18% gewijzigd door ajouin op 25-03-2003 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Scandisk en defragmentatie had ik al gedaan. Ik zal eens googlen naar drwatson(nog nooit van gehoord). Bedankt alvast.

drwatson lijkt niet echt te werken. (ongeldige koppeling....) Bovendien treedt de fout bij het opstarten op. Dus nog voordat echt Windows draait.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 19:45 ]

Verwijderd

Heeft het toevallig met "het initialiseren van apparaat NDIS" te maken? Als dat zo is, kun je proberen om in veilige modus de NIC te verwijderen, en dan opnieuw installeren, eventueel met de nieuwste drivers (als je dan toch bezig bent....)

[edit]
Geen netwerkkaart? Hm, dan heb ik ook geen idee. Dan zal dat NDIS-gebeuren dus ook niet in de melding voorkomen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk van niet. Er zit nl. geen enkele netwerkkaart in. (Dit zou best wel eens een stomme opmerking kunnen zijn, omdat ik hier niet zo heel veel verstand van heb).

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:32

RumaNoV

Folding

Slechte drivers van het geluid/beeld? Probeer in veilige modus het geluid en het beeld eens te verwijderen uit apparaatbeheer. Dan zou ie normaal moeten opstarten :)

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
als er niks veranderd is
denk ik eerder aan hardware die kapot is?

of slecht register

[ Voor 14% gewijzigd door ajouin op 25-03-2003 21:48 ]

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zoiets had ik ook en toen lag het aan mijn geluidskaart.

[ Voor 80% gewijzigd door Executor16 op 25-12-2013 13:00 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 11:40

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

ajouin schreef op 25 March 2003 @ 13:28:
laat drwatson draaien op achtergrond (typ drwatson in run(uitvoeren))
als fout zich opnieuw voordoet -> logboek bekijken
Volgens mij ben jij in de war met NT 4.0 :).. maar goed...

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Ik installeer Windows wel een keer opnieuw. Het is en blijgt gewoon gokken met zo'n probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 15:50 ]

Pagina: 1