Ik heb een systeem dat ik met behulp van RIS(remote installation services) wil installeren. Windows xp wordt dan automatisch geinstalleerd en achteraf worden dan McAfee v6 en office XP nog geinstalleerd. Office XP installeerd wel goed, maar McAfee v6 geeft " an error occured" foutmelding, of zegt helemaal niks en systeem hangt. Kent iemand dit probleem met RIS? McAfee en officexp zijn MSI bestanden. Ik heb met het prog Wise al het msi pakket van mcafee getest maar gaf geen fout.
Wat zegt Evenviewer op RIS Server en op de Client. We willen best troubleshooten maar met meer informatie zou dat veel handiger zijn
Mcafee 6.0 is een 'home' edition, veel beter kan je de 4.51 versie pakken of beter nog de onlangs uitgebrachte 'enterprise edition' van versie 7.0..
(mocht je dit licentietechnisch natuurlijk kunnen aanschaffen)
(mocht je dit licentietechnisch natuurlijk kunnen aanschaffen)
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
Zover ik weet is RIS alleen bedoeld om het besturingssysteem te installeren via PXE of boot disk. Wil je extra programma's installeren (remote) zul je de Active Directory moeten gebruiken. (Group Policy snapin toevoegen). Hiermee kan je per computer en per gebruiker programma's toekennen.
Het kan zijn dat programma's ook via RIS geïnstalleerd kunnen worden, ik heb tot nog toe alleen maar gehoord dat dit niet mogelijk zou zijn. (lukt het dus wel laat het me dan even weten
)
Het kan zijn dat programma's ook via RIS geïnstalleerd kunnen worden, ik heb tot nog toe alleen maar gehoord dat dit niet mogelijk zou zijn. (lukt het dus wel laat het me dan even weten
Dat RIS voor het OS is dat klopt wel, maar net zoals je een update kan toevoegen aan de installatie kan dat ook met een willekeurig pakket. (Zolang het maar unattended valt te installeren.)
Verwijderd
Heb lange tijd probleemvol gewerkt met McAfee 6, totdat een update het probleem oplostte. Kijk eens even op http://download.mcafee.com/updates/upgrade_patches.asp, de 6.02 update. Installeer deze en nog die latere update en je hebt gegarandeerd een goed werkende versie. Ik heb hem draaiend op Win XP Home Edition.
opzich leuk dat ie bij jouw draait, maar we hebben het hier natuurlijk niet over windows XP HOME maar over een bedrijfsituatie icm ris en windows xp proVerwijderd schreef op 26 March 2003 @ 21:45:
Heb lange tijd probleemvol gewerkt met McAfee 6, totdat een update het probleem oplostte. Kijk eens even op http://download.mcafee.com/updates/upgrade_patches.asp, de 6.02 update. Installeer deze en nog die latere update en je hebt gegarandeerd een goed werkende versie. Ik heb hem draaiend op Win XP Home Edition.
A wise man's life is based around fuck you
Pagina: 1