Toon posts:

510i werkend krijgen met breedband router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hé mensen ik heb een probleem en te weinig kennis.

Mijn probleem is als volgt:

Ik heb een Alcatel/Thomson 510i modem.
Tevens heb ik een Linksys WRT54G breedband router ingeteld als Gateway waarmee ik van plan ben om mijn netwerkje toegang te verschaffen tot het internet.

Netwerk (192.168.1.*)-->Linksys (10.0.0.150)--> Thomson 510i(10.0.0.138)--> Internet :*)

Als ik de 510i aansluit op 1 pc is er niks aan de hand en kan ik gewoon het internet op.

koppel ik mijn pc aan de linksys en de linksys vervolgens weer aan het modem dan gebeurt er niks, het modem is wel nog steeds met het internet verbonden maar ziet mijn pc/netwerkje niet. :'(
OOk via de PPTP instelling van de 510 heb ik dit probleem. 8)7

Ik begrijp dat ik mijn netwerk zichtbaar moet maken maar hoe doe ik dat. :?
Het ip van mijn lokale pc= 192.*.*.*
Het ip van mijn 510 modem=10.0.0.138
het interne ip van de linksys i= 192.168.1.1
Linksys Ip op het internet = 10.0.0.150

Ik heb inmiddels vernomen dat ik NAT moet instellen, en zo ja, hoe doe je dat en moet je dat instellen op de linksy of de 510.
En welke poorten moet je dan verwijzen.

Help mij svp.

alvast bedankt,

Verwijderd

Die 510i is al een router. Je hoeft alleen maar een switch of een hub te gebruiken om je internet te verdelen.

Misschien kan je die zelfgekochte router instellen als switch of als bridge. Dan hoef je die router niet te verkopen.

Wat je ook kan doen is een script bij mxstream.nl downloaden om de thomson te downgraden naar een normaal modem. Dan gaat je eigen router wel werken.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Hey scooby,

Je zit nog niet zolang op GoT zie ik, maar het is niet de bedoeling dat je een 2e topic opent over het zelfde probleem. In IT staat gewoon nog een topic van je, waat ook al een aantal reacties op zijn.

Het beste is om daar in verder te gaan:
Thomson 510 samenwerken met breedband router

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik het laatste al geprobeerd (ingesteld om met PPTP te werken) en nog kan ik geen verbinding maken met het internet via het netwerk.

Ik heb wel een hubje maar de Linksys is een breedband router met WIFI op 54 MBit.
Je begrijpt dat ik die graag wil blijven gebruiken.

Overigens heb ik die Linksys wel werkend gekregen in samenwerking met mijn oude getweakte alcatel speedtouch home (nu pro). werkend als router.
Het moet dus mogelijk zijn.

Eigenlijk had ik ook liever een alcatel speedtopuch home (waarvan ik zeker weet dat hij met de Linksys samenwerkt).
Helaas levert KPN die niet meer.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:56
Volgens mij kan je op die speedtouch instellen dat ie een default server heeft waar ie alle verkeerd naar toe stuurt, als je dat nou eens naar je linksys instelt en dan even kijkt of het wel werkt??

Hail to the king baby!

Verwijderd

doe niet moeilijk en koop een simpel hubje of misschien een switch ik heb die thomson510i ook en werkt perfect op mijn superstack3 :)

Verwijderd

Topicstarter
urk_forever schreef op 25 March 2003 @ 13:13:
Volgens mij kan je op die speedtouch instellen dat ie een default server heeft waar ie alle verkeerd naar toe stuurt, als je dat nou eens naar je linksys instelt en dan even kijkt of het wel werkt??
heb ik inmiddels gedaan, zonder resultaat.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Gewoon de Thomson installeren met 1 pc rechtstreeks aangesloten. Daarna de router ertussen zetten, de router opzoeken (standaard 192.168.1.1) en dan de onderstaande instellingen doorvoeren. (ik had me suf gebeld naar winkel waar ik de router gekocht heb, naar KPN ('ondersteunen we niet') en toen naar XS4ALL. Daar zeiden ze dat ze het eigenlijk ook niet ondersteunen, maar toch zeiden ze: "wacht, ik verbind u even door met iemand die hier meer van weet" Dat noem ik nog eens service)

http://www.xs4all.nl/~larsv/Linksys.gif

PS: ik heb nog niks geportmapped, niet op de thomson en niet op de router. Dus dat hoeft niet om hem te laten werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 14:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 13:18:
doe niet moeilijk en koop een simpel hubje of misschien een switch ik heb die
thomson510i ook en werkt perfect op mijn superstack3 :)
hoe moet je de router als switch laten werken ??
ik kan bridge instellen : beschrijving: bridge packets to lan
is dat goed ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 13:30 ]

Verwijderd

lama is nu goed >:)
eindelijk een eigen servertje hosten :D :D :D :) :D :D :D (sorry maar ik ben heel blij )
Pagina: 1