Toon posts:

[XP] DMA optie niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een week geleden heb ik een nieuw laptop gekocht met de volgende specs:

Asus L3800C
Mobile Pentium 4 - M 2.0 GHz
15" SXGA TFT
512 MB (2 x 256)
40 GB
24x/10x/24x DVD/CDRW (Toshiba SD-R2312)
fdd
etc....

Ik heb meteen WinXP Pro SP1 eropgezet alles deed en het doet t nog steeds perfect (heerlijk ding).

Toen ik gisteren een CD-tje van 700Mb wou branden op 24 speed met Nero 5.5.10.3 deed ie in plaats van 2-3 min, er ruim 9 minuten over. Dus ik dacht....DMA zal wel niet aanstaan voor mijn brader. Dus ik bij de primary en secondary IDE channel kijken bij de device manager maar kon de tabblad met adanced niet vinden 8)7 :| wat op zich "weird" is.
Vervolgens ben ik in de bios gaan kijken en daar staat ie goed, maar in winXP moet het ook goed staan anders doet ie t alsnog niet (heb ik op meerdere computers gezien cq. meegemaakt). Dus in de bios was het goed. Daarna heb ik mijn computer in de safe mode opgestart in de hoop dat ik daar iets in kon veranderen. Dat is ook niet het geval.

Ik heb de search goed gebruikt en ook op google gezocht maar ik ben er niet echt wijzer van geworden.

Is er iemand die een goede oplossing weet te verzinnen?

Mzzls,
Labius

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Waarschijnlijk heb je Intel Application Accelerator geinstalleerd ... dan verdwijnt dat tabblad, maar staat DMA wel aan... kijk eens in je startmenu..

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Verwijderd

Topicstarter
shaidar schreef op 25 maart 2003 @ 12:04:
Waarschijnlijk heb je Intel Application Accelerator geinstalleerd ... dan verdwijnt dat tabblad, maar staat DMA wel aan... kijk eens in je startmenu..
Verrek....je hebt helemaal gelijk. Intel Application Accelerator laat zien dat de brander op UDMA 2 zit....dat is normaal. Maar waarom doet ie t dan 9 min over een CD van 700MB op 24x ipv de gebruikelijke 3? Kan daar iets aan gedaan worden?

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 12:17:
[...]

Verrek....je hebt helemaal gelijk. Intel Application Accelerator laat zien dat de brander op UDMA 2 zit....dat is normaal. Maar waarom doet ie t dan 9 min over een CD van 700MB op 24x ipv de gebruikelijke 3? Kan daar iets aan gedaan worden?
Dit is denk ik "normaal" aangezien je vast nie wilt dat je laptop na het branden van 1 cd'tje weer aan de oplader moet hangen. ik denk dat dis dus uit stroom besparend opzicht is gedaan en dat er echt nix mis is met je lappie

... MMORPG Addict.

• Shaidar
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Ik vermoed dat 't daar ook ergens te zoeken is ...
Hang 'm eens aan het stroomnet, en zet die stroombesparingsettings af ...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Verwijderd

Topicstarter
daar ligt het niet aan...hij hang bijna de hele tijd aan zijn adapter en voor de rest staat alles maximaal aan....Ik kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt...

Verwijderd

Topicstarter
Heeft nog steeds niemand ideeen over hoe ik "the full speed" kan gebruiken?

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd een ander CD'tje te schrijven? Misschien lag het aan de inhoud van het Cd'tje dat je brandde. Probeer eens een andere CD te brandden.

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Staat de echte brandsnelheid in Nero wel op 24 X ?

Heeft het geen bufferunderrun willen opvangen ?

[ Voor 34% gewijzigd door Exe-cuter op 26-03-2003 14:51 ]

Verwijderd

heb hier nu ook een NX7000 1,4 Ghz Centrino liggen en die heeft het volgende probleem.
de brander (SD-R2312) wil niet op 24x speed branden...
heb er roxio easy cd creator 5.3.5.10 op staan, geloof ik...
maar als je instelt dat hij gewoon op 24x moet branden dan gaat hij daadwerkelijk op 4x branden...
wat heb ik gedaan:
DMA gecontroleerd, staat aan.
Stroomsettings op onzuinig :).
drive update van easy.
easy cd creator disk test, (test hij dde snelheid die hij kan leveren) bij de cd-speler komt hij uit op 13x 14x 8x, grote, kleine en lees bestanden ofzoiets was dat, hoe dan ook. hij komt dus nergens op 24x speed, ideeen?

staat windows xp pro op. weet niet zeker van sp1...
wat ga ik nog doen zo.
originele bijgeleverde brandsoftware proberen
nero
of andere brandprogramma's

maar als het bekend is bij jullie
dan hoor ik het graag

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:09

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat gebeurt er als je een programma ernaast draait wat de maximale snelheid van je cd-rw drive bepaald? Als je die op 24× zet, zou je mogen verwachten dat de brandprogramma's dat overnemen aangezien ze dit ook doen bij een lager ingestelde snelheid. In dit tiopic staat er bijvoorbeeld een genoemd.

[ Voor 6% gewijzigd door breinonline op 08-01-2004 09:28 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1