Download zakt in als upload stijgt

Pagina: 1
Acties:

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 14:28
Lo mensen,
ik heb sinds enkele dagen een ADSL basic verbinding van Tiscali via Mxstream. Ik heb een Speedtouch 510i, via een hub op mijn PC aangesloten. Wat mij opviel (na een blik te werpen op DU meter) is dat ik heel snel kan downloaden, bijv. op DC++ en ondertussen internet-radio kan luisteren, allemaal zonder problemen; maar zodra er iemand via DC++ van mij gaat downloaden zakt mijn downloadsnelheid genadeloos in! Downloaden gaatniet boven de 15k/sec om van streaming audio nog maar te zwijgen! Hoe komt dit? Toen ik nog ISDN had was hier niets van te merken. Wat kan ik hier aan doen?

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

Verwijderd

ligt eraan hoe erg je upload gebruikt wordt. Als je max upload wordt gebruikt dan zakt je download inderdaad in als een mislukte slagroomtaart.
Ik heb nooit anders gehad met adsl. Enigste wat je eraan kan doen is een max upload instellen of iets :)
Als je bv kazaa lite gebruikt, moet je je max upload gewoon op 3kb zetten, dan hebbie die problemen niet ;p

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

een duurder abonnement te nemen

ik neem aan dat je upload gelimiteerd is naar +/- 16kb/s
zodra je wat wilt downloaden moet je ook altijd wat uploaden, als in handshake en bevestinging etc.
Zodra je die 16kb/s vol hebt kan dat niet meer en dus kan je niet meer/langzamer downloaden.

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 17:49

En1

nope dat is normaal want je hebt een bepaalde upload snelheid nodig om snel te kunnen downloaden, als je dus wat aan het uppe bent kan je download niet genoeg upload meer krijgen om op max snelheid te downloaden

Maximum effort - Deadpool

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Download zakt in als upload stijgt
Zo werkt TCP/IP nu eenmaal ;)
Je upload wordt normaal gebruikt om je controle packets en al dat soort meuk over te verzenden .. als die nu ineens ook gebruikt wordt is het niet zo gek he ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:13

Hu9o

Schokkend

Met kabel heb je hetzelfde. Ik heb 11kb/s upload. Maar als er met 5kb/s ge-upload wordt, dan is er al bijna niet meer te surfen/gamen..... Zeer frustrerend als je je verbinding deelt met meerdere mensen.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• AntiPasta
zekers... is er met DC++, Win XP of de ST510i ook een manier om de uploadsnelheid te beperken? Ik had in de FAQ gelezen dat dat vrij moeilijk was...

• Y0ur1
  • Niet online
Koffie schreef op 25 March 2003 @ 11:49:
[...]

Zo werkt TCP/IP nu eenmaal ;)
Je upload wordt normaal gebruikt om je controle packets en al dat soort meuk over te verzenden .. als die nu ineens ook gebruikt wordt is het niet zo gek he ;)
Ja maar dat is maar een klein deel van het verhaal. Het komt voornamelijk omdat je op Adsl zit. Als je SDSL zou hebben zou je hier geen last van hebben, dat is namelijk symetrisch

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

YT-Croc schreef op 25 March 2003 @ 11:57:
[...]

Ja maar dat is maar een klein deel van het verhaal. Het komt voornamelijk omdat je op Adsl zit. Als je SDSL zou hebben zou je hier geen last van hebben, dat is namelijk symetrisch
als het SDSL was geweest was je upload en download snelheid gelijk geweest ;)

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Zo werkt ADSL nu eenmaal... De upload krijgt voorrang. Dus als je aan P2P sharing doet zakt je download altijd flink in als ze bij jou gaan downloaden.
Je kan hooguit je eigen sharesnelheid beperken of gewoon niet sharen. (Kan met KaZaA)

• Y0ur1
  • Niet online
Erkens schreef op 25 March 2003 @ 12:00:
[...]

als het SDSL was geweest was je upload en download snelheid gelijk geweest ;)
Dat zeg ik :?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gedeeltelijk, maar jij beweert dat het verhaal van o.a. Koffie niet waar is omdat het adsl is ;)
lees je post nog eens door zou ik zeggen :P

Verwijderd

Ik heb hier thuis ook via Tiscali internet (BaByXL), ook met meeredere pc op een lijn. Gewoon er voor zorgen dat je max. up van shareprogr. niet boven de 10kb/s komt. dan heb je nergens last van. en kan je max. downloaden

• AntiPasta
beter, zal ff kijken of dat lukt

Verwijderd

Hier zijn al meerdere topics over geweest, misschien heb je hier wat aan, voor de rest is het gewoon zwaar kut. Ik vind het persoonlijk een tekortkoming van je provider omdat er wordt gezegt x down _en_ x up.
http://www.ibiblio.org/pu...dth-Management-HOWTO.html

• Y0ur1
  • Niet online
Erkens schreef op 25 March 2003 @ 12:05:
[...]

gedeeltelijk, maar jij beweert dat het verhaal van o.a. Koffie niet waar is omdat het adsl is ;)
lees je post nog eens door zou ik zeggen :P
Wat koffie zegt is jusit, maar dat is slechts een gedeelte, lees me post eens zou ik zeggen :P

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

YT-Croc schreef op 28 maart 2003 @ 22:37:
[...]

Wat koffie zegt is jusit, maar dat is slechts een gedeelte, lees me post eens zou ik zeggen :P
ehm slimpie, dat heb ik reeds gedaan :P
alleen denk je nu echt dat sdsl ten eerste voor een particulier te verkrijgen/betalen is en daarnaast is sdsl toch echt iets anders dan adsl, als je gewoon normaal download en dus niet extreem upload dan heb je aan adsl genoeg, sdsl is meer voor bedrijven die bijvoorbeeld twee netwerken willen koppelen of een (web)server willen draaien imo ;)

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 14:37
Je zou met QoS kunnen gaan spelen zodat TCP ACK verkeer terug naar de plek waarvan je download voorrang krijgen op ander verkeer. Op dit moment worden die ACKs namelijk in queue gezet door de vele hoeveelheid ander verkeer die je 'uploadt'.

Zie ook http://www.deadly.org/article.php3?sid=20030304002937 (dat is wel OpenBSD, maar ok).
Pagina: 1