pc start niet op

Pagina: 1
Acties:

• erazer82
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-08-2014
Als ik mijn pc aanzet start deze niet meteen op:

de ene keer blijft mijn scherm op "power saving" staan, deze springt dus niet aan, zoals hij zou moeten doen. dit "power saving" schermpje geeft hij normaal als de pc uitstaat en de monitor aan.
als ik de pc reset springt hij van dit scherm af en zegtie: "check connection cable". daarna springt hij weer op "power saving".

als ik enkele keren op reset heb gedrukt krijg ik beeld en lijkt het alsof mijn pc gewoon opstart.

hij blijft dan hangen na het schermpje van de bios wat de hardware adressen zijn van de verschillende aanwezige hardware. ( schermvullende tabel met gegevens)

normaal gesproken zou hij hierna mijn diskette station scannen op eventuele aanwezige bootable diskettes maar dit doet hij niet.

pas na enkele keren de computer gereset te hebben gaat hij verder met opstarten en kom ik in mijn windows omgeving.

ik heb alle hardware al een keer verwijderd en met een doek afgedaan om storingen door eventueel aanwezig stof uit te sluiten

wat kan nog meer de oorzaak zijn?
het lijkt wel alsof mijn pc eest warm moet lopen voordat deze besluit op te starten:s

ik dacht eerst voeding maar zodra ik in mijn windows omgeving kom blijft de pc stabiel en kan deze dagen tot weken achtereen aan staan zonder vast te lopen. dit is het vreemde eraan....

ik heb een AMD XP 1900+
512 DDR
gforce 2 64 MB + tvout
sb live 5.1
Pinacle TVRage (tv in)
intell 10 / 100 / 1000 mbit Nic
1x 40 gig HDD
1x 60 gig HDD met hdd cooler
1x 80 gig HDD met hdd cooler
pioneer dvd-rom speler
litte on cd writer

dit alles heb ik in een big tower gebouwd.

ik hoop dat iemand kan helpen!
groeten wim

Verwijderd

Ik heb bij me ouders een keer het probleem gehad dat ie af en toe boote. Maar als ie dan niet boote zij ie:''parity error system haltet''. Ik weet niet of dat bij jou ook het geval is maar bij hun was het geheugen het probleem. Ik zou zeggen probeer het is met ander geheugen, videokaart enz enz en zo het probleem opzoeken. Meer kan ik je niet helpen. Succes

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

brakke voeding misschien? hoeveel watt is dat ding?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

zit de videokaart er wel goed in ??

andere hardware die misschien niet goed vast zit ? Al geprobeerd met een andere voeding ?

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Inderdaad, ik zou eens eerst proberen met een andere voeding! Kijk eens hoeveel watt hij is

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38

Meneer aard

Porsche rulez!

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• erazer82
ik heb er een 350 watt voeding in hangen...
maar als het aan de voeding zou liggen, zou de pc in windows dan niet onstabiel moeten zijn?

ik heb mijn hardware net in een high towere gebouwd en meteen alles stofvrij gemaakt en opnieuw in me moederbord geprikt.

ik ga er dus vanuit dat ik alles goed vast heb zitten

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

erazer82 schreef op 25 March 2003 @ 15:44:
ik heb er een 350 watt voeding in hangen...
maar als het aan de voeding zou liggen, zou de pc in windows dan niet onstabiel moeten zijn?

ik heb mijn hardware net in een high towere gebouwd en meteen alles stofvrij gemaakt en opnieuw in me moederbord geprikt.

ik ga er dus vanuit dat ik alles goed vast heb zitten
naja, altijd maar gelijk de voeding verdenken vindt ik altijd van dat gelul....

Maargoed, een pc trekt vaak het meeste als deze wordt ingeschakeld, de fans gaan draaien, de harde schijf spint op. Dit gebeurt allemaal tegelijk en trekt een behoorlijk wat energie. Heb je al geprobeerd een programma als MBM te installeren en je voltages uit te lezen :?

by the way, 350 watt is dus ruim voldoende :)

[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 25-03-2003 17:05 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:23
probeer het is zo kaal mogelijk, videokaart proc en geheugen

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 11:15
heb ik ook gehad, de kabel van de monitor zat los of is brak, iig nadat ik em iets anders vastmaakte (beetje scheef) deed alles het wel) :)

TheS4ndm4n#1919

• erazer82
RocketKoen schreef op 25 March 2003 @ 17:11:
heb ik ook gehad, de kabel van de monitor zat los of is brak, iig nadat ik em iets anders vastmaakte (beetje scheef) deed alles het wel) :)
maar dan cookt je pc tog niet vast na dat je de post screen hebt gezien?

• erazer82
het vreemde is:
als ik mijn pc aan laat staan terwijl ik het bericht "sleeping mode" krijg en na 1 minuut uitzet doet deze het wel...
alsof hij eerst warm moet worden....

vreemd toch?

Verwijderd

Wat voor monitor heb je , toevallig een philips 21" ???
Een defecte monitor kabel kan er zeker wel voor zorgen dat de pc blijft hangen tijdens de post!

Maar allereerst zou ik toch eens naar de voeding of kijken!

Verwijderd

ik kat het zelfde maar bij mij was de cdrom drive kapot en toen ik die los koppelde deed hij het weer

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 17:58:
ik kat het zelfde maar bij mij was de cdrom drive kapot en toen ik die los koppelde deed hij het weer
Ja, iedereen heeft wel eens een probleem gehad waardoor er iets niet bootte. Beetje onzinnig om dat allemaal op te noemen, niet? |:(

Probeer eens met zo min mogelijk hardware op te starten. Alle insteekkaarten eruit (behalve VGA), en geen HD's, FD's, etc. eraan. Gewoon moederbord + CPU + VGA + mem :)
Op deze manier zou je het probleem moeten kunnen zoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 18:07 ]

• erazer82
da gaak ff probere:)

• erazer82
uhm..

heb nu volgende probleem, als me pc doorstart krijg ik de foutmelding : SCHIJFFOUT
duid dit aan dat mijn moederbord rot is?
als ik namelijk de image op mijn HDD terug zet start hij weer op...
tot ik mijn pc een dag je uitzet.. dan krijg ik weer da gezeik..

(EDIT)

ohjah, ik heb nog niets geweizigd aan mijn configuratie. ook niet een hardware eruit gehaald om te kijken waar het defect zit... dit probleem kwam spontaan opzetten

(edit)

[ Voor 26% gewijzigd door erazer82 op 01-04-2003 13:34 ]

• weppe
  • Niet online
Gooi eens een nieuw batterij-tje op je moederbord

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 13:36

Exigence

dnkroz

Start hem anders eens zo kaal mogelijk op, dus met maar een harddisk en videokaart, een reepje geheugen een processor voeding, en koeling, en dan kijken of hij het doet, daarna een voor een de onderdelen er weer aan hangen....

• JER00N
  • Niet online
erazer82 schreef op 25 March 2003 @ 11:39:
ik heb alle hardware al een keer verwijderd en met een doek afgedaan om storingen door eventueel aanwezig stof uit te sluiten
Dat was misschien ook niet zo slim, ik weet niet wat voor doek het was, maar als het een beetje statisch geladen was (die doek) zou je hardware dat niet leuk kunnen vinden :) , maar aangezien je (soms) wel gewoon in windows komt lijkt me dat het probleem niet.

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2025

Freakaz0id

RC Geek

Even n heel domme en voor de hand liggende opmerking...

Hoe oud is je power ON knopje? :P

• erazer82
hehe, mijn schijven enzo draaien wel en voeding en cooler enzo draaien allemaal dus het licht niet aan het on- knopje:)

en natuurlijk was t doekje niet statisch, hier had ik al rekening mee gehouden:)

• weppe
  • Niet online
gewoon ff je handjes aan een geaard stopcontact houden voordat je hardware gaat betasten is voldoende!

• erazer82
Ik heb nu alleen mijnmoederbord, geheugen en vga kaart aangesloten en nog steeds moet ik 10 keer resetten voordat hij aangeeft dat mijn HDD's niet zijn aangesloten.

wat kan er dan kapot zijn?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

erazer82 schreef op 06 April 2003 @ 17:15:
Ik heb nu alleen mijnmoederbord, geheugen en vga kaart aangesloten en nog steeds moet ik 10 keer resetten voordat hij aangeeft dat mijn HDD's niet zijn aangesloten.

wat kan er dan kapot zijn?
Je moederbord

MechWarrior || Monsters Game

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 21:17

Gwannoes

Solderen moet je leren

Ik lees wel eens dat de Geforce2 nogal eens moeilijk kan doen, maar het fijne weet ik daar ook niet van.
Misschien iemand anders???

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Pagina: 1