Toon posts:

[Win2KServ] RPC Server unavailable bij aanmaken trust

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een netwerk met meerdere domeinen en meerdere servers (doh :D)
om het even makkelijk te maken hebben we Dom1 en Dom2, Ik wil namenlijk vanaf de eerste server een trust relation aanmaken naar de andere server die is gesitueerd in een ander domein.

Nou heb ik al wat rond zitten zoeken in de google discussiegroepen en op technet maar alle oplossing die worden aangeboden hebben geen effect. Ik heb zelf het idee dat het probleem zit in de DNS settings, maar als ik dcdiag en netdiag run krijg ik geen problemen en passen alle tests. Bij een test krijg ik wel het volgende te zien: [WARNING] The DNS entries for this DC are not registered correctly on DNS server ***.***.***.**. Please wait for 30 minutes for DNS server replication.

Nou snap ik evengoed niet waarom ik zou moeten wachten op een dns replication tussen 2 servers uit andere domeinen die geen trust relation hebben en daardoor dus met geen mogelijkheid kunnen replicaten. Dus heb ik getracht de Name servers zelf toe te voegen op de server waar Netdiag over spreekt.. Dit heeft ook geen effect.

De service is gewoon gestart (RPC service) en ook na restarten is het probleem er nog steeds. Ik heb geen fouten in het logboek, op beide servers. Heeft iemand enig idee wat ik eventueel kan doen?

en nee, formatteren is geen optie :X ;)

Dank,

SeRa

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

ga eerst eens op simpel niveau troubleshooten.
kunnen ze elkaar op netbiosname pingen
kunnen ze elkaar op FQDN naam pingen

Om een trust relationship aan te kunnen maken moet de Fully Quolified Domain Name geresolved kunnen worden...

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 25 maart 2003 @ 12:16:
ga eerst eens op simpel niveau troubleshooten.
kunnen ze elkaar op netbiosname pingen
kunnen ze elkaar op FQDN naam pingen

Om een trust relationship aan te kunnen maken moet de Fully Quolified Domain Name geresolved kunnen worden...
Ja ze kunnen pingen op Netbios.. enuhh FQDN? :)

Overigens nog iets vreemds, zodra ik op de server van dom2 een trust aanmaak gaat het allemaal goed, maar als ik die dan dus op de andere server wil aanmaken heb ik daar het probleem, alleen als ik dus de netdiag uitvoer dan zie ik dat de server waarop ik geen trust kan aanmaken zegt dat ie geen dsn entries kan aanmaken op de server van dom2.

Als ik nu de trust heb aangemaakt op de andere server kan ik opeens niets meer met mijn netwerkshare's het lijkt dan opeens wel of ie helemaal verdwenen is. Ik kan hem dan nog steeds pingen en ook benaderen alleen als ik iets actief wil doen bijvoorbeeld een simpele netwerkshare dan geeft ie dus aan dat ie de server niet kan vinden. Als ik de trust dan weer uitschakel is het weer allemaal goed.. op zich niet een probleem waar ik nu mee zit, maar misschien heeft het enige invloed..

SeRa

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 12:26:
[...]

Ja ze kunnen pingen op Netbios.. enuhh FQDN? :)
Fully Qualified Domain Name (FQDN)

Verwijderd

Topicstarter
umm, juist.. dus ik heb bijvoorbeeld een domein blah.nl welke ik kan pingen alleen als ik dan vanuit domein blah.nl probeer te pingen naar dom2 dan krijg ik te zien onbekende host.

Is het zo dat het domein expleciet een .nl domein moet zijn? dus ctam.nl in ons geval? het is nu namenlijk ctam... en nu kan ik hem dus niet pingen.. of gaat dit helemaal nergens over (ben de weg ff kwijt :P)

Verwijderd

Ik weet dat bovenstaande topic ouder is dan 2 weken, alleen kan ik mischien met mijn antwoord anderen helpen. oplossing gevonden op support pagina van ms.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;329705

ik had namelijk precies hetzelfde probleem, en bij mij werkte dit.
Pagina: 1