ASP & PHP samen op IIS server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Steeds meer hostingbedrijven bieden het aan: PHP & ASP op een Windows 2000 server met IIS.

Nu is mijn vraag of deze elkaar niet in de weg zitten (conflicten?) als de ene site op asp draait en de ander op php (wordt niet door elkaar gebruikt voor 1 site)

Als ik dan toch bezig ben vraag ik me af of het mogelijk is een MySQL database naast een MS SQL database te draaien zonder dat dit conflicten oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 23:59

TeeDee

CQB 241

Ik heb het thuis ook geprobeerd. Ik merkte toch wel wat instabiliteitsproblemen hiermee. Kan ook aan de manier van configgen liggen, maar het is te doen.

Voor de MS SQL en de MySQL lijkt me dat het ook wel kan: Alleen je zal 1 van de 2 op een andere poort moeten draaien (als ze allebei op dezelfde poort draaien natuurlijk!)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:32

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Het is geen probleem om - indien goed geconfigureerd - php en iis/asp te laten draaien. Je draaid dus eigenlijk IIS met een isapi plugin van php, en zodoende laat hij alle php pagina's gewoon parsen door die plugin, asp komt er dus niet aan te pas en loopt ook niet in de weg. Bovenaan een pagina declareer je natuurlijk wat voor scripting het is.

Echter indien je asp Vbscript en asp Jscript naast elkaar gebruikt kan het wel tot oneenigheid komen.

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jonggoud.nl schreef op 25 maart 2003 @ 11:14:

Echter indien je asp Vbscript en asp Jscript naast elkaar gebruikt kan het wel tot oneenigheid komen.
Die kunnen heel goed samen werken/ naast elkaar werken.
je kunt op de zelfde pagina Jscript functies aanroepen van Vb script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai, asp, asp.net en php op dezelfde server zonder enig probleem, gebruik alleen mysql en geen sql server... zie niet echt het nu om 2 dbs te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Nu online
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 11:21:
ik draai, asp, asp.net en php op dezelfde server zonder enig probleem, gebruik alleen mysql en geen sql server... zie niet echt het nu om 2 dbs te draaien.
2 databases:
SQL omdat andere sites erop draaien

MySQL omdat het forum (invisionboard) wat "de klant" wil gebruiken daar gebruik van maakt.
En om nu alles om te gaan zetten naar SQL is te veel werk, wat de klant ook niet wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Nu online
samenvattend:

MySQL en MS SQL kunnen naast elkaar draaien, als deze ieder op een eigen poort draaien.

MySQL draait standaard op poort “3306”
MS SQL draait standaard op poort “1433”

Als ze op hun eigen poort worden aangesproken moeten er geen problemen opduiken of elkaar in de weg zitten

ASP en PHP zitten elkaar op een server ook niet dwars.
Niet in de laatste versie van PHP in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
Zolang de sysop Win2k en IIS volledig kent geeft het geen probleem. Maakt de sysop echter een foutje dan knalt IIS eruit en krijg je vage errors in PHP.

Het vereist gewoon vakkennis van de sysop!

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Nu online
ok alles draait sinds gistermiddag op de server, en het draait gewoon goed :)
ik zal wel melden als het alsnog ergens fout zou mogen gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Bij mijj geeft het totaal geen problemen, en je hoeft php helemaal niet op een andere poort te runnen, kan gewoon op de zelfde. Maar dan moet je dus niet apache installeren op de gewone manier:

http://www.winscriptingso....cfm?ArticleID=20432&pg=2

Inderdaad, als iis eruit ligt, dan doet php helemaal niks, want dat draait dan onder iis.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrashOne schreef op 26 maart 2003 @ 07:20:
Bij mijj geeft het totaal geen problemen, en je hoeft php helemaal niet op een andere poort te runnen, kan gewoon op de zelfde. Maar dan moet je dus niet apache installeren op de gewone manier:

http://www.winscriptingso....cfm?ArticleID=20432&pg=2

Inderdaad, als iis eruit ligt, dan doet php helemaal niks, want dat draait dan onder iis.
ze hebben het hier over MS SQL en MY SQL op 1 poort.. NIET over PHP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:26

Stewie!

Keen must die!

Tjonge, veel noobs praten alsof ze er wat van weten. Moeilijk doen over sysop, poorten en nog meer sjit.

Natuurlijk draait alles zelfstandig en naast elkaar! En je hebt er absoluut geen kennis voor nodig om dit te kunnen maken. Gewoon 3 installers runnen en je bent al klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Nu online
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 07:34:
[...]

ze hebben het hier over MS SQL en MY SQL op 1 poort.. NIET over PHP :)
verder heb ik het op IIS en al heelmaal niet over Apache.... 8)7
Pagina: 1