Toon posts:

[VB6] JavaChatbox keys

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi twiekers,

Ik ben een proggie aant maken, en ik wil daarmee graag "keys" kunnen sturen naar een chatbox.. een Javachatbox om precies te zijn. Zo 1tje als Radio538/TMFchat. Nu heb ik het geprobeerd met AppActivate >> Sendkeys, maar dat werkt niet, ookal staat de focus van de cursor IN de textbox van de chatbox.

Het uiteindelijke wat ik wil bereiken, is dat ik een parameter(Bijv : [N00B]) in de textbox(van de chatbox zelf) meegeef en dat dan mijn proggie activeerd zodat je iets in die chatbox tiept, en dat mijn proggie er een BrEeZaH-sTyLiNg text van maakt of iets dergelijks.

Vooralsnog heb ik het met een aantal API's geprobeerd maar tot nu toe nog zonder succes. Zou iemand mij een richting kunnen geven met welke API dat evt. mogelijk is?

Dank voor alle reacties, (En tuurlijk krijg ik flames "TMFchat?? whahahaha blaaaaaaaaaaat".. dat soort flames zeggen meer over degene die dat zegt, ipv mij)

Degene die normale reacties kunnen plaatsten >> _O_

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik probeer het volgende :
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Private Const WM_PASTE = &H302 'Keihard PASTE API
Private Declare Function SendMessage Lib "user32" Alias "SendMessageA" (ByVal 
hwnd As Long, ByVal wMsg As Long, ByVal wParam As Long, lParam As Any) As Long

Private Sub Command1_Click()
Dim Chat

AppActivate ("[vb6]")
Clipboard.SetText "blaaatschapen"
SendMessage Screen.ActiveForm.ActiveControl, WM_PASTE, 0, 0 'plak hem
End Sub

Hij plakt nu niet alles in het active form ;(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 11:36 . Reden: Topic ging fucked door lange api ]

Verwijderd

Moet
Visual Basic:
1
2
3
Private Const WM_PASTE = &H302 'Keihard PASTE API

niet in een module staan?

Verwijderd

Topicstarter
hoeft niet,.. zolang je hem maar PRIVATE doet.

Verwijderd

Gewoon sendkeys gebruiken...maar botjes zijn irritant :P

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

als je uit kan vinden welke window het is kun je met GetWindowText () en SetWindowText () de tekst aanpassen

dat uitvinden doe je bijvoorbeeld door je browser te zoeken met FindWindow (), en dan de juiste window vinden met EnumChildWindows () oid (en dan kun je nog kijken of die textbox misschien altijd een vaste id heeft of een vaste classname, zodat je daarop kan zoeken)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op 25 maart 2003 @ 15:15:
als je uit kan vinden welke window het is kun je met GetWindowText () en SetWindowText () de tekst aanpassen

dat uitvinden doe je bijvoorbeeld door je browser te zoeken met FindWindow (), en dan de juiste window vinden met EnumChildWindows () oid (en dan kun je nog kijken of die textbox misschien altijd een vaste id heeft of een vaste classname, zodat je daarop kan zoeken)
Kijk, dit bedoelde ik dus in mijn andere topic :z
Maar ok,.. dat is dus het probleem, hoe vind je de hWnd van het control "TEXTBOX" in de javachat applet? Ik snap niet helemaal hoe die FindWindowEx werkt. Ik zoek hier al enige maanden naar, hoe ik dit voor elkaar krijg... om text in te voegen in de java-applet.

Volgens mij moet het met dat PASTE apietje maar weet dat niet zeker. Het uiteindelijke doel is, om iets te typen in die textbox en als er dan op enter word gedrukt, mijn prog geactiveerd word om de text aan te passen naar wens. Maar zonder dit, krijg ik dat nooit voor elkaar.

Wat moet ik zien uit te vinden, de hWnd van het applet(ie window) of de hWnd van de textbox in het applet? Ik snap er ff helemaal nix meer van :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 15:09:
Gewoon sendkeys gebruiken...maar botjes zijn irritant :P
Sendkeys werkt niet bij dit chat-applet. Lees mijn openingspost eens goed door :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 15:19:
[...]

Kijk, dit bedoelde ik dus in mijn andere topic :z

kun je wel zo'n ":z" smile gebruiken, maar je was zelf zo ongelooflijk onduidelijk
Wat moet ik zien uit te vinden, de hWnd van het applet(ie window) of de hWnd van de textbox in het applet? Ik snap er ff helemaal nix meer van :?
die van de textbox
Tip: heb je Spy++? Daarmee kun je windows inspecteren

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 25-03-2003 15:26 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb ik niet,.. maar is de hWnd dan altijd het zelfde van die textbox... en ook op iedere comp het zelfde :? Ik zal Spy++ is zoeken, en kijken...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De hWnd is sowieso nooit hetzelfde, maar met Spy++ kun je bijvoorbeeld de classname of id inspecteren, die wellicht wel elke keer hetzelfde zijn. Als je dat weet kun je vervolgens de window vinden met FindWindow () op classname, of met GetDlgItem () op id nummer van de parent window (je browser, hoewel er ook wel een window tussen zal zitten). En met EnumChildWindows () kun je sowieso alle windows enumereren

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanx iig, je ben iig reeeler dan ik dacht :P :o :D

Verwijderd

Topicstarter
Is dit zoiets als Spy++ ???
Dit is een source iig.. maar als ik met me cursor over een GoT textbox gaat, zoals deze quick reply, geeft hij geen andere handle´s als dat ik over een button ga of iets dergelijks

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Spy++ is een tool van microsoft en zit bij visual studio... geen idee of het ook bij VB zit, maar misschien moet je de setup eens runnen en kijken of ie tussen de tools staat

Verwijderd

Topicstarter
Schatten van me _O_

Heb hem gevonden :

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
'API Calls
Private Declare Function FindWindow Lib "user32" Alias "FindWindowA" (ByVal 
lpClassName As String, ByVal lpWindowName As String) As Long
Private Declare Function FindWindowEx Lib "user32" Alias "FindWindowExA" (ByVal 
hWnd1 As Long, ByVal hWnd2 As Long, ByVal lpsz1 As String, ByVal lpsz2 As String) As Long
Private Const WM_PASTE = &H302

Private Sub Command1_Click()
    Clipboard.SetText "blaaatschapen"
    SendMessage GetMyWindow, WM_PASTE, 0, 0  'plak hem
End Sub

Function GetMyWindow() As Long

'Variabelen
Dim lParent As Long
Dim lChild As Long

'Pak de Parent
lParent = FindWindow("Notepad", "Untitled - Notepad")
'Pak Child window
lChild = FindWindowEx(lParent, 0, "Edit", "")

GetMyWindow = lChild

End Function

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 10:01 . Reden: Apicalls verneukten de layout ]

Pagina: 1