Met volgend scriptje wil ik gewoon een ftp directory listing verkrijgen
(gewoon een opsomming van files, niet meer niet minder)
Ik krijg dus steeds een lege array terug, ook al staan er een 10tal filetjes
in die directory. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit probleem te wijten is aan de brakke ftp-php werking onder windows waarover ik al gelezen heb op dit forum (via de search).
Mijn vraag: is er een goede oplossing die toch werkt onder windows om files te lezen? Ik heb zelf reeds een scala aan mogelijkheden geprobeerd zoals ftp_nlist,raw list,ftp_exec,... steeds met hetzelfde resultaat.
De omgeving waar dit scriptje op draait: PHP 4.3.0,IIS 4.0,Windows NT 4
(gewoon een opsomming van files, niet meer niet minder)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| // set up basic connection $ftp_server = "ipadres"; $conn_id = ftp_connect($ftp_server); // login with username and password $ftp_user_name = "user"; $ftp_user_pass = "login"; $login_result = ftp_login($conn_id, $ftp_user_name, $ftp_user_pass); // check connection if ((!$conn_id) || (!$login_result)) { echo "FTP connection has failed!"; echo "Attempted to connect to $ftp_server for user $ftp_user_name"; exit; } else { echo "Connected to $ftp_server, for user $ftp_user_name\n"; /* echo nl2br(@ftp_exec($conn_id, "ls -l")); ander probeersel, leverde ook niets op */ $dir=ftp_pwd($conn_id); $list=ftp_nlist($conn_id, $dir); echo $dir . "\n"; // deze print de juiste directory echo $list . "\n"; // deze print 'Array' echo count($list) . "\n"; // deze print altijd 0, ongeacht inhoud van de dir } |
Ik krijg dus steeds een lege array terug, ook al staan er een 10tal filetjes
in die directory. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit probleem te wijten is aan de brakke ftp-php werking onder windows waarover ik al gelezen heb op dit forum (via de search).
Mijn vraag: is er een goede oplossing die toch werkt onder windows om files te lezen? Ik heb zelf reeds een scala aan mogelijkheden geprobeerd zoals ftp_nlist,raw list,ftp_exec,... steeds met hetzelfde resultaat.
De omgeving waar dit scriptje op draait: PHP 4.3.0,IIS 4.0,Windows NT 4
Clowns to the left of me, Jokers to the right