[Hard-disk] Partitie Kapot na Verkleinen.

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-03 18:41

nihitsia

The Banana goes on always on

Topicstarter
Ik heb 2 partities op mijn hard-disk (80 gig seagate barracuda) een 5 gyg voor linux en de rest voor windows (xp pro). Gister was ik op mijn linux partitie bezig UT2003 te installeren. Bleek dat die partitie te klein was.

Ik dus met Partition Magic (8.0) mijn windows partitie wat verkleinen. Normaal gaat een bewerking in PM in 2 seconden ofzo. Deze duurde echter ruim 2 minuten en was toen op 50 %. Ik kreeg al wantrouwen en cancelde maar. Ik reboote en tijdens het opstarten van XP kreeg ik een BSOD. Ik terug naar PM en mijn partitie had opeens een naam in de trant van ???T???%?^?@$% (O.D.). Na een Check for Errors kreeg ik status critical en een "seek error".

Ik moest volgens de BSOD chkdsk runnen dus ik naar de recovery console en daar eerst gewoon chkdsk runnen. Hij gaf meerdere fouten. Ik toen dus runnen met /r erachter. Hij ging runnen en liep op tot 75% sloeg terug naar 50% en liep toen op naar 65% waar hij rond de 10 minuten vast bleef staan.

Ik nam toen wel aan dat hij vastgelopen was en reboote. Toen kon mijn bios ook geen harddisk meer vinden. Ik kan mijn hard-disk niet meer benaderen. Hoe kan ik dit wel doen en zouden de bestanden op die partitie echt verloren zijn? (mad daddy)

Gamebak Specs

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:17

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ga er maar van uit dat die bestanden inderdaad verloren zijn. De harddisk zelf is waarschijnlijk nog wel te redden met een partitie-tooltje. Misschien moet je je BIOS nog wel even vertellen dat die schijf er wel is (loskoppelen, booten, uitzetten, aankoppelen en weer booten doet het normaal gesproken wel).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003)
Loop eens de suggesties in de OM FAQ door :)

/faq

Dit topic is gesloten.