Imperfectionist.
oh dat is dan dus opgelostPalomar schreef op 25 March 2003 @ 10:25:
sinds ze geen extra ip adressen meer geven, mag je WEL legaal een netwerk opzetten.
bedankt
Imperfectionist.
Verwijderd
Doordat @home het niet mogelijk maakt voor jou om op een legale manier een tweede ip te krijgen. (iets waar je in mijn mening recht op hebt). Mag je het dus doen dmv een netwerk. Je hebt dan dus 3 opties:
1. Je koopt een router (die zijn wel verrekt duur maar tis wel het eenvoudigst)
2. Je koopt een extra netwerkkaart.
je pleurt deze netwerkkaart in de pc die het meest aanstaat. deze netwerk kaart verbind je dmv een crosslink kabel met de andere pc. Je kan dan de ip's of handmatig invoeren of automatisch (als de een niet gemakkelijk gaat probeer je de andere manier). Vervolgens draai je op de pc die fysiek met het internet is verbonden een proxyserver of een dnsserver maakt nix uit. Zelf vind ik sygate makkelijk. Als het alleen om te surfen is en niet om te msnen en kazaa'en etc etc raad ik winproxy aan erg klein en makkelijk.
3. Je zorg voor een oud beestje met 2 netwerk kaarten en een hub/switch.
op dat oude beestje draai je een dns server (kan een variant van linux zijn, maar ook gewoon windows 98 of 95 met een dns proggie erop) vervolgens leg je kabels van de 3 pc's (incl server) naar de switch/hub, en een kabel van het modem naar de server. ff je andere pc's instellen als dat nog moet en klaar is kees.
Verwijderd
2. meld je meteen even de nadelen (pc1 moet aanstaan als pc2 wil internetten. En pc2 trekt pc1 onderuit als pc1 een ouder systeem is).
3. ook een extreem mooie oplossing
onkruid71 schreef op 25 March 2003 @ 10:40:
als je met 2 netwerk kaarten werkt in 1 pc moet je bij de ene toch een vast ip ingeven?
Nee hoor, dat hoeft niet. Je kunt prima 1 ip van @home krijgen en 1 ip van je eigen DHCP.
En ja een netwerk maken is makkelijk, ik kan het ook
Optie 2 is gewoon klote imho.
[ Voor 20% gewijzigd door IceStorm op 25-03-2003 11:13 ]
Verwijderd
Tevens zou ik ff willen melden dat je het beste zelf je utp kabel kan knippen en stekkeren. Je hebt hele goedkope tangen hiervoor (3 euro). Dit is makkelijk met leggen en boren enzow. Ook is het veel goedkoper dan voorgemaakte kabels.
Verwijderd
Klein, handig en simpele oplossing!
Niks geen gekl..... van vastlopende Windhoos, machines die veel meer herrie maken en onderhoud vragen.....
Zelf heb ik een DrayTek 2200E... Werkt perfect!
Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 11:28:
Of je koopt voor €55,- een router bij MyCom met ingebouwde 4 poort switch....
Klein, handig en simpele oplossing!
Niks geen gekl..... van vastlopende Windhoos, machines die veel meer herrie maken en onderhoud vragen.....
Zelf heb ik een DrayTek 2200E... Werkt perfect!
Is een prima oplossing idd maar de gemiddelde bak die je in de meterkast verstopt voor beetje routerwerk staat dusdanig uit zijn neus te vreten dat ie niet vast kan lopen
[ Voor 35% gewijzigd door ge-flopt op 25-03-2003 12:10 ]
Ze zijn er al onder de 50 euro... Niet echt duur imho...Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 11:07:
1. Je koopt een router (die zijn wel verrekt duur maar tis wel het eenvoudigst)
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Verwijderd
Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 11:28:
...
...
Als dit een opm. is betreffende punt 3 van de post van rop12345: op zo'n systeem installeer je natuurlijk Freesco en geen windows
Laatst een keer een uitprobeer-bootable van Suse-Linux geprobeerd, binnen 15 minuten bouw je er een router/firewall mee, en de grap is dat de instellingen gewoon op de HDD opgeslagen kunnen worden zonder dat je partities moet maken, en ook na stroomuitval hoef je dus niks opnieuw te configureren.Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 15:17:
[...]
Als dit een opm. is betreffende punt 3 van de post van rop12345: op zo'n systeem installeer je natuurlijk Freesco en geen windows
* Adm.Spock speelt ook wel eens q3 op een Cray
Verwijderd
freesco, Debian bedoel jeVerwijderd schreef op 25 March 2003 @ 15:17:
[...]
bedankt allemaal
Ik ga voor optie 1
even tot het einde van de maand wachten en dan kopen
nogmaals, bedankt
Imperfectionist.
Dit topic is gesloten.
![]()