Toon posts:

Thomson 510 samenwerken met breedband router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hé mensen ik heb een probleem en te weinig kennis.

Mijn probleem is als volgt:

Ik heb een Alcatel/Thomson 510i modem.
Tevens heb ik een Linksys WRT54G breedband router waarmee ik van plan ben om mijn netwerkje toegang te verschaffen tot het internet.

Als ik de 510i aansluit op 1 pc is er niks aan de hand en kan ik gewoon het internet op.

koppel ik mijn pc aan de linksys en de linksys vervolgens weer aan het modem dan gebeurt er niks, het modem is wel nog steeds met het internet verbonden maar ziet mijn pc/netwerkje niet.

Ik begrijp dat ik mijn netwerk zichtbaar moet maken maar hoe doe ik dat.
Het ip van mijn lokale pc= 192.168.1.160
Het ip van mijn 510 modem=10.0.0.138
het interne ip van de linksys i= 192.168.1.1

Help mij svp.

alvast bedankt,

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb de Linksys BEFW11S4 versie 2 router. Volgens mij ligt het probleem in de interface van KPN. Als ik 10.0.0.138 in de adresbalk van de browser intyp, krijg ik de modeminstellingen van de Thomson 510 te zien. Klik dan op connect linksboven in het scherm en kijk wat er staat onder 'interface'. Bij mij staat er PPPoA. Dat ondersteunt de linksys niet. De Routershop (waar ik de linksys gekocht heb) vond het vreemd, want die zeggen dat de linksys met PPTP de ADSL verbinding moet kunnen laten werken.

Ik heb ook geprobeerd de CD van Alcatel te installeren ipv de installatiecd van KPN. Dan krijg ik wel de mogelijkheid andere interfaces te installeren, waaronder PPPoE (die de Linksys wel ondersteunt). Alleen doet dan internet het helemaal niet meer. Ik heb het vermoeden dat ik een andere router moet kopen die PPPoA wel ondersteunt (e-tech)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

de thomson 510 IS al een router, je kan er dus gewoon een hub of een switch op aansluiten, de PC's op DHCP zetten en je kan internetten.

Wil je dat niet en wil je inderdaad met pptp een verbinding maken (dat doet de router dan via de st510), dan moet je pptp.ini uploaden naar de modem en dan werkt-ie weer net zo als een speedtouch home... voor de volledigheid, pptp.ini staat op de cd meegeleverd en je kan hem uploaden door via de webbrowser 10.0.0.128 te bekijken en dan bij 'setup' dat bestand te kiezen en te uploaden.

Wat jullie doen, is twee routers gebruiken:

internet ip <st510 als router> 10.0.0.138 - internet ip <linksys als router> 192.168.1.1 - 192.168.1.160

moet je eens raden waar het probleem zit :P

overigens:

Sitecom Rtr S4 + Speedtouch 510 ADSL ->PPTP server not found

8)7

[ Voor 47% gewijzigd door JvS op 25-03-2003 11:41 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is de laatste stelling niet helemaal juist.

Ik heb de Linksys als Gateway ingesteld.
Ik heb ook geprobeerd onder PPTP in te loggen maar dat gaat ook alleen maar als ik 1 pc rechtstreeks op de 510 aansluit.
Als de linksys gekoppeld is (en die logt dan in op het modem) heb ik nog steeds geen verbinding.

Kort gezegt, er moet dus meer gebeuren om de overige computers op het netwerk te laten werken en zichtbaar te maken voor het modem.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja, hang er een hub tussen, echt wel dat dat gaat werken. Draai op elke pc setupST en zeg "change the lan settings" en laat het st510 modem op de normale manier geinstalleerd staan (met adsl_NAT.ini dus), dan kan je gewoon overal internetten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 10:23:
Als ik de 510i aansluit op 1 pc is er niks aan de hand en kan ik gewoon het internet op.
Dan is het geen I&T-probleem, maar hoort het in NT :)
I&T -> NT

Edit: Hmz, maar hier stond 'ie al, gemultipost |:(

[ Voor 11% gewijzigd door intoxicated op 25-03-2003 14:10 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

DHCP instellen.

Geef de PC's geen vast IP (congiguratiescherm, netwerkinstellingen, IP-protocol: automatisch IP toekennen)
, maar laat dat door de linksys opgegeven worden.
Kijk ook in de manual van de linksys wat daarvan standaard het IPnr is, en tik dat in bij je Internet-browser. Dan kun je de linksys ook instellen op: DHCP-gebruiken.

Zo kreeg ik tenminste mijn Edimax 6004+ ertussen

eagle

Verwijderd

Helaas kan ik niets toevoegen om dit probleem op te lossen, maar heb wel een vraag. Ik zit er zelf over te denken de breedbandrouter aan te schaffen . Aangezien ik "nieuw" ben in de wireless netwerken zit het erin dat ik dan maar "alles" van één merk koop, Linksys. Ik ben dus eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe je te spreken bent over de breedband router van Linksys en waar je deze gekocht hebt?

Voor de rest zit ik te denken dan een Linksys PCI en Linksys PCMCIA kaart te kopen.

Thx Roel

>>>>>
Hé mensen ik heb een probleem en te weinig kennis.

Mijn probleem is als volgt:

Ik heb een Alcatel/Thomson 510i modem.
Tevens heb ik een Linksys WRT54G breedband router waarmee ik van plan ben om mijn netwerkje toegang te verschaffen tot het internet.

koppel ik mijn pc aan de linksys en de linksys vervolgens weer aan het modem dan gebeurt er niks, het modem is wel nog steeds met het internet verbonden maar ziet mijn pc/netwerkje niet.

Ik begrijp dat ik mijn netwerk zichtbaar moet maken maar hoe doe ik dat.
Het ip van mijn lokale pc= 192.168.1.160
Het ip van mijn 510 modem=10.0.0.138
het interne ip van de linksys i= 192.168.1.1

Help mij svp.

alvast bedankt,

Verwijderd

Zoals eerder vermeld gebruik je modem als router en zet er een hub of switch achter.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
JVS heeft gelijk, de 510(i) is al een router, echter doordat er geen ingebouwde switch in zit, kun je er normaal maar 1 pc op aansluiten, zet je echter op die 1 poort een losse switch of hub, dan kun je dus gewoon met meerdere pc's internetten zonder ook maar iets te hoeven hacken of veranderen aan de standaard kpn instelling (kpn cd gebruiken dus).

Jullie hebben die extra router dus NIET nodig, dat bemoeilijkt het geheel alleen maar.. > dus router indien mogelijk inruilen voor een simpele switch.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Wat je het beste kan doen

ALs je een 1 poorts 510 heb. Je 510 in pptp stand zetten (ini file is van kpn te downloaden en staat op de cd.

Als je een 4 poort 510 heb. Je breedband router (wap54) gewoon met z`n switch zeide aan de 510 switch hangen (crosskabel) en dan de 510 dus als router gebruiken.

Verwijderd

Ik dacht dat je ook een tooltje van speedtouch.nl kunt downloaden waarmee je je router transparant kunt maken (min of meer de routerfunctie uitschakelen en hij wordt dus alleen nog maar als modem gebruikt net als bij kabelinternet), vervolgens kun je gewoon je WRT54G als router gebruiken. _/-\o_

• Stefan-
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:30
Je kan deze modem in bridge zetten d8 ik dan word de routering van deze modem uitzetten en kan je je andere router gebruiken.
Pagina: 1