Automatic power up met Asus A7V333

Pagina: 1
Acties:

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoi, ik probeer sinds vrij recent me computer automatisch te laten opstarten.

Ik heb nu in de BIOS ingesteld dat ie (volgens de BIOS) iedere dag om 09:00 aan zou moeten gaan. deze setting heb ik nu een week, maar hij werkt dus niet, hij start niet automatisch op.

Ik heb verder nog 'Wake on PS/2 Keyboard', 'Wake on PS/2 Mouse' en 'Wake on power recovery' aanstaan.
het gaat dus over de Asus A7V333 met BIOS 1006 en BIOSupdate heb ik geen zin in.

searchen op 'A7V333 automatic power up' levert niks bruikbaars op.
kweeniej zeker of ie hier goed staat, maar et gaat over mobo's...

Verwijderd

Ik heb ook zo'n Asus A7V333 plankie gehad, niks dan gek*t!!!

Maar ff ontopic, bios update is denk ik de enige oplossing (ruk is het wel, maar ja)

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:47
heb je hem ook ge-enabled? onder die optie om dat intestellen staat toch ook nog " enable" en " disable" ? dat dacht ik tenminste, kan nu ff niet checken want mijn board is kapot :'(, maar toen ik dit had ingesteld deed hij het wel.

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
De biosversie van je plankje zit al op 1016, echt wel even tijd om je bios te flashen dus.

Als daarna het probleem nog steeds bestaat kan je eens verder kijken.

• Fludizz
  • Niet online
X-Rey schreef op 25 maart 2003 @ 13:31:
heb je hem ook ge-enabled? onder die optie om dat intestellen staat toch ook nog " enable" en " disable" ? dat dacht ik tenminste, kan nu ff niet checken want mijn board is kapot :'(, maar toen ik dit had ingesteld deed hij het wel.
hij staat bij mij enabled...

BIOS flash heb ik echt geen zin in gezien het risico dat et ofut gaat...

en omdat Asus de temp instellingen in de latere BIOS'en omlaag heeft ge'edit... ik heb liever dat ie te hoge aangeeft dan dat ie te lage aangeeft

[ Voor 5% gewijzigd door Fludizz op 25-03-2003 16:17 . Reden: typo ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31
Fludizz schreef op 25 maart 2003 @ 16:17:
[...]

hij staat bij mij enabled...

BIOS flash heb ik echt geen zin in gezien het risico dat et ofut gaat...

en omdat Asus de temp instellingen in de latere BIOS'en omlaag heeft ge'edit... ik heb liever dat ie te hoge aangeeft dan dat ie te lage aangeeft
Maar misschien los je met die gedachte ook niet zo erg veel op ;). Ik zou als ik jouw was flashen , en de instructies van je manual opvolgen :).

Verwijderd

ik heb dus al tig keer me bios geflashed en het is nog nooit mis gegaan, als je het gewoon via dat liveupdate utiltje doet wat op de drivercd staat dan kan het bijna niet mis gaan

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:53
Welk OS gebruik je?

Mij ervaring is dat zo'n automatic power-up alleen goed werkt als je OS ACPI ondersteunt en daarnaast moet je de Windows-versie die je draait ook nog eens "netjes" afsluiten (zichzelf uit laten zetten) om dit te laten werken.

• Fludizz
  • Niet online
Termi schreef op 25 maart 2003 @ 17:37:
[...]

Maar misschien los je met die gedachte ook niet zo erg veel op ;). Ik zou als ik jouw was flashen , en de instructies van je manual opvolgen :).
Dat is dus het vreemde... het is ingesteld volgens de manual...
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 18:52:
ik heb dus al tig keer me bios geflashed en het is nog nooit mis gegaan, als je het gewoon via dat liveupdate utiltje doet wat op de drivercd staat dan kan het bijna niet mis gaan
et gaat me ook niet zo zeer om het risico ervan, ik heb liever dat de CPU sensor een te hoge temperatuur aangeeft dan een te lage, en ik heb genoeg posts over de A7V333 gezien waarbij gezegd werd dat met een BIOS update de temps ongeveer 10 graden lager liggen...
Mr Magic schreef op 25 maart 2003 @ 19:01:
Welk OS gebruik je?

Mij ervaring is dat zo'n automatic power-up alleen goed werkt als je OS ACPI ondersteunt en daarnaast moet je de Windows-versie die je draait ook nog eens "netjes" afsluiten (zichzelf uit laten zetten) om dit te laten werken.
ik zeg shutdown en dan loop ik weg en gaat ie vanzelf uit...
Windows 2000 ondersteunt afaik ACPI ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Fludizz op 25-03-2003 19:19 ]

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Fludizz schreef op 25 maart 2003 @ 19:14:

et gaat me ook niet zo zeer om het risico ervan, ik heb liever dat de CPU sensor een te hoge temperatuur aangeeft dan een te lage, en ik heb genoeg posts over de A7V333 gezien waarbij gezegd werd dat met een BIOS update de temps ongeveer 10 graden lager liggen...
heb je veel last van te hoge temps ? in je specs staat dat je cpu stressed 57 graden wordt, ik zie geen problemen.

• Fludizz
  • Niet online
Koeskoes schreef op 25 March 2003 @ 19:19:
[...]

heb je veel last van te hoge temps ? in je specs staat dat je cpu stressed 57 graden wordt, ik zie geen problemen.
das met kast open en een lawaai van hier tot tokio... maar als mobo monitor ineens 47 aan gaat geven vind ik dat ook niet leuk omdat ik dan niet weet welke waarde ik moet geloven... maargoed.. dis offtopic, zijn al ettelijke topics geweest over temps

[edit]
k... heb nu tegen beter weten in BIOS 1016 erop gegooid... nu maar afwachten...

[edit2]
Hij heeft dus gedaan wat ik vreesde... de temps flink omlaag gegooid... ik weet nu alleen niet wat te geloven... 10 graden erbij op? of deze waarde?

[ Voor 22% gewijzigd door Fludizz op 25-03-2003 20:40 ]

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 21:36
En... Doet de automatic power up het met de nieuwe bios update het al?
Temp is toch niet zo'n probleem? Dan tel je er 10 graden boven op... ik bedoel, het is niet fataal voor je systeem dat je niet precies de temperatuur weet.

[ Voor 26% gewijzigd door Kukel op 26-03-2003 10:11 ]

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Fludizz schreef op 25 March 2003 @ 19:29:
[...]
Hij heeft dus gedaan wat ik vreesde... de temps flink omlaag gegooid... ik weet nu alleen niet wat te geloven... 10 graden erbij op? of deze waarde?
Van Asus was bekend dat ze in veel gevallen een te hoge temperatuur aan geven. Waarschijnlijk is dat de reden geweest voor Asus om in de nieuwere BIOS versies de temps omlaag te gooien. Ik kan me geen andere reden voorstellen waarom ze dit aangepast hebben.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Als hij voor de tijd niet te warm werd, zal hij dat nu ook niet worden.
Alleen de waarde die jij leest wordt veranderd, de chte temperatuur blijft wel hetzelfde hoor.
Pagina: 1