Ik wou dus gisteren een image maken van mijn Linux machine (server) met Drive Image (2002) maar dat was geen succes. Sterker nog ik heb met Drive Image in 1ste instantie mijn partition table gesloopt door 'alleen' maar 'yes' te antwoorden op de vraag of ie de onjuiste 'extended ptbl' moest fixen (zo naief en goedgelovig als ik ben). Gevolg was namelijk dat van de 6 partities er nog maar 2 zichtbaar waren (de 1ste twee). Ik heb na heel lang kloten tot diep in de nacht de boel (weer eens) kunnen fixen met gpart.
Nu boot mijn Linux weer tenminste maar Drive Image geeft nog steeds de foutmelding bij het starten dat de 'extended ptbl' niet klopt. Nu denk ik dat DriveImage gewoon het gewoon niet goed snapt en dat er niks aan de hand is, maar goed ik ben nieuwsgierig. Dat brengt mij eigenlijk bij mijn vraag: Kent iemand een (liefst Linux) utility waarmee je je partition table / master boot record op fouten kan checken cq. deze fouten kan fixen?
Nu boot mijn Linux weer tenminste maar Drive Image geeft nog steeds de foutmelding bij het starten dat de 'extended ptbl' niet klopt. Nu denk ik dat DriveImage gewoon het gewoon niet goed snapt en dat er niks aan de hand is, maar goed ik ben nieuwsgierig. Dat brengt mij eigenlijk bij mijn vraag: Kent iemand een (liefst Linux) utility waarmee je je partition table / master boot record op fouten kan checken cq. deze fouten kan fixen?
Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn