Toon posts:

SQL database, dont know where to start

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Opdracht:
Het maken van een database met SQL waarmee je gemakkelijk een nummer kan zoeken uit verschillende CD's. Je moet dus een programma maken waarmee een DJ heel gemakkelijk een nummer kan vinden tussen de nummers die je in de database hebt zitten.

Probleem:
We hebben enkele CD's in verschillende tabellen ingevoerd, alleen weten we niet we moeten zorgen dat we één nummer uit de verschillende CD's kunnen zoeken.

Moeten we misschien alle CD's in één tabel zetten ipv meerdere?
Alvast bedankt

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Geef eerst de huidige structuur van je tabellen eens op, en geef dan eens een voorbeeld van wat je zou willen. Nu worden wij in het diepe gegooid terwijl jij eigenlijk zou moeten springen (-:

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Moeten we misschien alle CD's in één tabel zetten
Ja ;)

Zoek eens op normaliseren en het ontwerp van databases. Is al vaak langs gekomen hier op GoT :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Structuur:
Track (1 t/m 8)
Title (Liederen)
Artist (bandnaam)
Album (albumnaam)

zo hebben we 2 tabellen gemaakt van 2 CD's en nou moeten we het dus zo maken dat als we een naam van een liedje invoeren dat hij die automatisch uit de database haalt en zegt op welke CD en op welke Track het nummer staat.

• drm

drm

f0pc0dert

Mja, dat is leuk en aardig, maar daar heb je niks aan. Ik zei al: ga eens zoeken op normaliseren en het ontwerp van databases. Hier op GoT is er een hoop over te vinden, en door gewoon simpelweg te lezen kom je er vanzelf achter wat je verkeerd doet.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Ik weet niet of het de beste manier is, maar wat ik gedaan heb met een poll is de dat de keuzes in 1 kolom komen te staan gescheiden door een #, ik raad je dan ook aan om dit ook te doen met je cd-collectie:

cd: 1
album: blabla
artists: TRON#JIJ#IK#TJIESTO
songs: Pollutje#WIJ#HIJ#RAVEN

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• drm

drm

f0pc0dert

En dat is dus echt fout.

Nog een hint: koppeltabel.

~ Gottfried Leibniz

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 14:08
Probeer het eens met 2 tabellen:

tabel cd:
- id
- naam
- artiest
- ...

tabel nummer
- id
- naam
- album_id
- track_nummer
- ...

album_id verwijst nu naar de tabel album, mocht een nummer op meerdere albums kunnen staan maak dan een extra tabel:

tabel_nummer
- album_id
- nummer_id
- track_nummer

in deze tabel leg je dan de link tussen de nummers en de albums. Bij de nummer tabel moet je dan wel album_id en track_nummer verwijderen natuurlijk.

zoeken van een album met een bepaald nummer kan nu door de album_id uit de tabel nummer te halen en daarme de gegevens uit de album tabel te halen. Succes :)

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
drm schreef op 25 March 2003 @ 09:07:
En dat is dus echt fout.

Nog een hint: koppeltabel.
Hmm... I see... tja... moet ik ook maar eens gaan normaliseren ;)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de snelle reacties jongens, als ik nog op wat problemen stuit horen jullie het wel ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Weet niet of je in A61 kan, maar lees deze anders ff door : Koffie's eerste stapjes richting een Database :Y)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 25 March 2003 @ 12:40:
Weet niet of je in A61 kan, maar lees deze anders ff door : Koffie's eerste stapjes richting een Database :Y)
mjah zou wel relaxx zijn als dit er niet stond
code:
1
2
User not allowed to access this forum
(Interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)

:p
Pagina: 1