Toon posts:

MSI Ultra-Aru Dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vecht al een tijdje met me'n MSI Ultra-Aru moederbord.

Het zit namelijk zo:
Na een CMOS-Clear te hebben gegeven doet hij niets meer, geen POST niets, dus ook geen pieptoon bij het starten, geen beeld niets! de cooler-fan draait nog wel gewoon, en bij het aanmaken gaat de lichtjes van de toetsenbord wel normaal even aan en dan uit.

Ik heb al een paar nieuwe BIOS-chippies van MSI nederland gekregen en geprobeerd en helpt ook niet.

Nou weet ik wel dat men op een bepaalde toets-kombinatie kan drukken om het toch te laten praten ( een soort watchdog funktie ), maar weet niet welke. Ik ken alleen de Ctrl+Home toets combinatie om de BIOS-Chip te flashen bij een crash ( deze methode werkt dus ook niet ).
Kan iemand mij hieruit helpen AUB
:'(
Bijvoorbaat alvast mijn dank...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe had je de CMOS clear gedaan?
If jumper, then had je de CMOS clear jumper toen wel teruggezet?

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 13:26
als je die jumper niet terug zet gaan de fans ook niet draaien toch? dan wil hij gewoon helemaal niet aan.

“An elephant is a mouse with an operating system”

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:42

Shunt

Boe

elephtera schreef op 25 maart 2003 @ 08:54:
als je die jumper niet terug zet gaan de fans ook niet draaien toch? dan wil hij gewoon helemaal niet aan.
jawel hoor ;)
hij zal gewoon stroom krijgen maar gewoon niet posten ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 25 maart 2003 @ 08:41:
Hoe had je de CMOS clear gedaan?
If jumper, then had je de CMOS clear jumper toen wel teruggezet?
Nou op de normale manier heh, en ja de Jumpers heb ik weer gewoon teruggezet.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 13:52

seninha

god's right foot

Heb je wel je FSB op de juiste stand gezet :? Duron op 100 en XP op 133 :) je geb kans dat dat niet goed staat en dan start ie zeker niet op :)

iRacing Profile Flickr

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 22:43
dat kan het niet zijn, na bios reset staat fsb gewoon op 100, controleer toch die jumper maar even, want dat is de meest waarschijnlijke fout.
(en hem per ongeluk er weer verkeerd opdoen is zo gedaan met die priegeljumpertjes..)

(p.s kijk wel heel erg uit met die 12V fan aansluiting die precies onder de jumper zit, mocht je daar je jumper hebben opgedaan dan heb je warschijnlijk een vette kortsluiting gemaakt en doet hij niets meer )

Verwijderd

en als je eens een andere voeding probeerd ?

misschien is je voeding brak geworden,. misschien heel onwaarschijnlijk maar met computers weet je het maar nooit :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb je dit geprobeerd?

Netstroom eruit, Aan-Uit knop 10 seconden indrukken, netstroom erin, aanzetten

Dit is de enigste manier om mijn MSI bordje tot leven te wekken als ie niet wil booten na het verzetten van de FSB. Te hoog dus :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36
mcbadass schreef op 25 maart 2003 @ 13:05:
dat kan het niet zijn, na bios reset staat fsb gewoon op 100, controleer toch die jumper maar even, want dat is de meest waarschijnlijke fout.
(en hem per ongeluk er weer verkeerd opdoen is zo gedaan met die priegeljumpertjes..)

(p.s kijk wel heel erg uit met die 12V fan aansluiting die precies onder de jumper zit, mocht je daar je jumper hebben opgedaan dan heb je warschijnlijk een vette kortsluiting gemaakt en doet hij niets meer )
Jumper voor FSB op KT3 Ultra ARU? Die is er toch helemaal niet? :?

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:44
CMOS clear jumper wel...

daar heb ik ook ooit mee zitten kloten... (K7T Turbo) ding gereset.. niks... stond dat plaatje in het boekje van mobo precies andersom, jumper stond nog gewoon verkeerd :P

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-08 06:22

-db-

Hoi

dual-zip schreef op 25 maart 2003 @ 16:55:
Heb je dit geprobeerd?

Netstroom eruit, Aan-Uit knop 10 seconden indrukken, netstroom erin, aanzetten

Dit is de enigste manier om mijn MSI bordje tot leven te wekken als ie niet wil booten na het verzetten van de FSB. Te hoog dus :)
Deze tip zou ik zeker eens proberen, ik heb net mijn ultra ARU met XP1800+ ook volledig laten vastlopen (volgens de diagnosis leds was mijn proc kapot).
Ik had de multiplier op 10 gezet (11,5 is standaard) omdat ik een hogere FSB wilde maar geen mhz overclock. |:(

C-MOS jumper had bij mij ook geen effect, maar bovenstaande tip wel.
Thanks dual-zip, ik was al bang dat ik een nieuwe proc moest gaan kopen. _/-\o_
Pagina: 1