Toon posts:

AMD K6 300 overclock

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hehehehehe

help....ik heb een FIC 503+ socket 7 mobo met hierop een amd-k62 300 mhz

met een kernspanning van 2,5 en een fsb van 75mhz krijg ik hem stabiel op 366 mhz. (met een giga koeler eigenlijk gemaakt voor 2.0 ghz processoren)

heeft iemand nog info over deze cpu's, wat is de maximale kernspanning en wat is de maximale overclock die ik mag verwachten???

het mobo ondersteund max 5.5x124 mhz dus vraag 2, heeft iemand een amd k6-2 550 te koop????? :D :D :D

pps het mobo heeft een AGP poort die 2xAGP ondersteund, wanneer een agp kaart past in dit slot (1 brugje aan de voorzijde (2/3 vd lengte) van de agp poort) kan ik dan veilig aannemen dat de kaart geschikt is of kan ik hem of het mobo dan alsnog opblazen??

[edit]

dit is een serieus bericht, de inleidende 'hehehehe'slaat op al het gigahertz geweld dat ik hier las voor ik poste, btw heeft het nog zin om een >1.0 ghz pc te overclocken????

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 08:03 ]

Verwijderd

Ja je kan je AGP videokaart er gewoon in doen. Voor de rest kun je volgens mij gewoon rustig het voltage verhogen en kijken hoe snel dat ding wil lopen. Je merkt het vanzelf wel wanneer je te hoog zit door middel van vastlopers etc.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 19:48

Jiffy

God, you're ugly!

Je max multiplier is geen 5,5 maar 6. Alle K6-2's van 400 MHz en hoger (de zgn CXT-core) remappen een multiplier van 2 intern naar een multiplier van 6. Dat ten eerste. ;)

Ten tweede: een K6-2 van 550 MHz zul je nauwelijks kunnen overklokken. Die core loopt bij 550 al helemaal op z'n end... Wat je wél kunt proberen is om een K6-2+ of een K6-III+ (let op het '+'-teken!) op te duiken. Deze aangepaste varianten van de K6-serie zijn gebakken op 0.18 mu ipv 0.25 mu en blijven daardoor een stuk koeler. Over het algemeen zijn deze processoren mede daardoor prima overklokkers. Naast het verbeterde fabricageproces is aan de K6-2+ ook nog een L2 cache van 128 KB toegevoegd (de K6-III en de K6-III+ hebben 256 KB L2 cache). Door het ingebouwde L2 cache is de K6-2+ _stukken_ sneller dan de standaard K6-2.

Het overklokken zelf: een 450 MHz K6-2+ is vrijwel zonder moeite over te klokken naar 600 MHz. 550 MHz haal je zeker. De 450 MHz K6-III+ haalt eveneens vrijwel zeker de 550, maar 600 MHz wil wel eens wat lastiger worden. De 600 Mhz grens is met name een struikelblok bij mobo's met een MVP3 chipset (schijnt het).

Check bij een '+'-cpu wél of je mobo hem aankan. Denk daarbij aan het bios en de Vcore die 2,0 volt moet zijn.

Allemaal halleluja dus? Nee: de '+'-serie is verdomd moeilijk te krijgen en is dan vaak ook nog veel te duur... Een goedkopere & snellere oplossing is dan vaak een leuk socket A bordje of een socket 370(!) bord, compleet met goedkope CPU. Zelfs de meest goedkope varianten hiervan zijn stukken sneller dan de K6-serie.

Ik heb zelf nog wel enkele CPU's uit de K6-serie draaien: een K6-III/380 @ 400 (6x66), een K6-2+/450 @ 400 (6x66) en een K6-III+/450 @ 550 (5,5x100). Ben ik uitermate tevreden over. Zéér stabiel bij intensief (24x7) gebruik.

De K6-serie was een mooie afsluiting van het socket 7 tijdperk...

[ Voor 3% gewijzigd door Jiffy op 25-03-2003 10:24 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

De meeste SS7 boarden kunnen niet hoger als 550 mhz, anders zou de core echt nog wel verder komen hoor.

Maar de AMD K6 series waren mooie dingen, snel, goedkoop en niet te warm. Ze zijn nog goed passief te koelen, ook overgeclocked en op 100% cpu.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 07:36
Ze komen imho niet ver....

Verwijderd

Ohw? Wat een goed verhaal vertel je daar, met veel overtuigende argumenten...

Ik heb een AMD K6 300 @ 450 gehad, dat vind ik toch wel een verschil, dat is een 50% OC. Heel erg netjes dus. (En dat met de standaard boxed koeler, als je er een dik beest op zet kan je zeker wel aan 500 en misschien 550 komen)

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08-2025

limit28

Loading.....

zeker weer een intel aanhanger

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Pagina: 1