Pinnacle PCTV Pro probleem, codecs niet selecteerbaar

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Afbeeldingslocatie: http://www.cosanostra.nl/arnaud/pctv_probleem.jpg

Nou daar heb je het dus. Die opties links zijn grijs en ik weet niet waarom. Onder "compression" kan ik nog wel voor MPEG 1 AVI kiezen (zoals je ziet), en voor miroXL, maar dat is nogal vaag en volgens mij gewoon unconpressed (10 Mb per seconde).

Er zijn een aantal drivers voor de PCTV Pro kaart;

5.01 (compleet pakket) 32mb
5.10 (update voor als je 5.01 hebt) 2.3 mb
5.20 (beta) 39 mb

Deze zijn allen te vinden op www.pinnaclesys.com

Ik had het ooit werkend, ik gebruikte toen waarschijnlijk 5.01 (weet niet zeker, kan ook 5.10 geweest zijn). Ik heb 5.20 uninstalled en de andere versies weer geprobeerd, maar dat had geen zin... Andere codecs die ik heb geinstalleerd: DivX 5.02, Xvid, AC3 en dat was het eigenlijk. En daaraan heb ik al heel lang niets meer veranderd, dus dat kan het niet zijn...

Na lang zoeken op GoT heb ik een codec gevonden waarmee ik de kolossale bestanden die nu worden geproduceerd (Goede tijden Slechte tijden, 1900 mb bijv :X ) kan openen en encoden in iets fatsoenlijks, maar bestanden van 1.9 GB zijn gewoon niet nodig, en ik heb die ruimte niet altijd... Dus hoe enable ik die dingen links weer...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

dat kun je doen met een gepatchte dll voor pctv, maar ik weet niet meer welke dat is

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Volgens mij moet je hiervoor de volledige versie van PCTV Studio aanschaffen. Bij je kaart wordt enkel een beperkte versie geleverd met de beperkingen, die jij nu tegenkomt.
Een 'gepatchte' dll zal waarschijnlijk ook wel werken.

Verwijderd

probleem had ik ook toen ik de gedownloade drivers gebruikte(omdat ik 2ehands gekocht had), oplossing is originele CD van die kaart eerst installeren. (iso ervan kan je vaak vinden op DC++)

succes!

Verwijderd

Dit had ik ook met versie 5.20 beta na het terug zetten van 5.11 was het probleem over :)

• Captain Pervert
Hey ja... Die CD. Daarmee werkte het oorspronkelijk. Alleen ben ik die kwijt :(
Maar hij kan niet ver zijn, ik ga wel even zoeken.

Thanks

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Captain Pervert schreef op 25 March 2003 @ 14:46:
Hey ja... Die CD. Daarmee werkte het oorspronkelijk. Alleen ben ik die kwijt :(
Maar hij kan niet ver zijn, ik ga wel even zoeken.

Thanks
Als je hem niet meer hebt kunnen we mischien wel iets regelen, sjek maar profile voor email/msn :)

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Ik heb precies dezelfde kaart, maar bij mij werkt het wel....ligt misschien toch aan je codecs...bij mij valt alleen het geluid steeds weg na een minuut ofzow....kan er helemaal niets aan doen:S

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 14:47:
[...]

Als je hem niet meer hebt kunnen we mischien wel iets regelen, sjek maar profile voor email/msn :)
Kan ik 'm ook van je krijgen?

Angezien ik de CD ook kwijt ben :'( :'( :'(

Verwijderd

pSycho_Y2K schreef op 25 March 2003 @ 14:59:
[...]

Kan ik 'm ook van je krijgen?

Angezien ik de CD ook kwijt ben :'( :'( :'(
Ik kijk later wel ff hoe groot alles bij elkaar is en dan upload ik hem wel (indien niet al te groot) ;) . Ben nu ff druk bezig :P

• Captain Pervert
Krewcial schreef op 25 maart 2003 @ 14:52:
Ik heb precies dezelfde kaart, maar bij mij werkt het wel....ligt misschien toch aan je codecs...bij mij valt alleen het geluid steeds weg na een minuut ofzow....kan er helemaal niets aan doen:S
Dan heb je zeker Norton Antivirus? :)

• JPS43
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11-2021
Captain Pervert schreef op 25 March 2003 @ 15:48:
[...]

Dan heb je zeker Norton Antivirus? :)
Hoezo vraag je dit? Ik heb hetzelfde probleem EN Norton AV. Weet je misschien een oplossing voor dit probleem?

JPS

• Captain Pervert
Haha :)

Is vaak langsgekomen. Je moet MSN protection uitzetten in Norton Antivirus. Klinkt als bullshit maar probeer het maar eens :)

Verwijderd

Captain Pervert schreef op 25 March 2003 @ 15:59:

Is vaak langsgekomen. Je moet MSN protection uitzetten in Norton Antivirus. Klinkt als bullshit maar probeer het maar eens :)
dude ik heb geen norton en heb dit probleem ook gehad ;)

edit:
heb ook geen msn maar triliian :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 18:34 ]

• JPS43
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11-2021
Captain Pervert schreef op 25 March 2003 @ 15:59:

ik ga het in ieder geval vanavond thuis proberen. Laat wel weten of dit het oplost. Mijn volumeregeling werkt trouwens ook niet in het programma, misschien weet iemand de oplossing hiervoor. Alhoewel ik moet eerst nog even een GoT search hierop doen.

JPS

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Op de plek op het plaatje waar nu - - MPEG1 AVI - - staat, kun je ook gewoon DivX selecteren, kan het weten, kheb 2 maanden terug dezelfde kaart aangeschaft, masterlijke kaart :) Dus je hoeft helemaal geen 2000 MB vrij te hebben want er is realtime compressie :)

[ Voor 20% gewijzigd door Michael Knight op 25-03-2003 20:03 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Michael Knight schreef op 25 March 2003 @ 20:02:
Op de plek op het plaatje waar nu - - MPEG1 AVI - - staat, kun je ook gewoon DivX selecteren, kan het weten, kheb 2 maanden terug dezelfde kaart aangeschaft, masterlijke kaart :) Dus je hoeft helemaal geen 2000 MB vrij te hebben want er is realtime compressie :)
ja op 352x288 ja :r

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

LOL, ik heb geen behoefte aan GTST op DVD kwaliteit....kwordt ziek van die serie (no offence)

Ik geef alleen maar een (tijdelijke) oplossing....ikzelf gebruik een 120 gb schijf DEDICATED voor opnames op dvd kwaliteit.....tikt lekker aan. Maar niet iedereen heeft die ruimte....

dawast ff.

Misschien kan ik de dude helpen door WERKENDE drivers te geven die ik op mijn cd kreeg... NEE IK BIED GEEN WAREZ AAN, IK HELP......overigens zal ik je toch wel naar een ID/woord ergens op de kaart/doos/manual vraen om te checken of je em echt hebt ;)

[ Voor 71% gewijzigd door Michael Knight op 25-03-2003 21:35 ]

• Captain Pervert
Michael Knight schreef op 25 maart 2003 @ 20:02:
Oh?

Afbeeldingslocatie: http://www.cosanostra.nl/arnaud/divx_bullshit.jpg

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

hmm....dat is vreemd...ik krijg daar een lijst te zien met zo`n 10 verschillende formaten om op te slaan.....

Gebruik jij hier een trial? Anders moet je eer st ff de DIVX drivers installen...en vervolgens de PCTVPRO software...

als je je kanalen instellingen niet kwijt wilt raken moet je in je c/program files/pinnacle map ff je log me channels backuppen :)

[EDIT:]

heb je niet HEEL NIMO CODEC PACK geinstalled....deze wil namelijk HEEL SLECHT samenwerken met de software van je kaart....dus install ALLEEN DE CODECS die je ECHT nodig hebt zoals DivX, XviD, MS Mpeg4, AC3, LAME, de meest gebruikte dus..
en zet vervolgens je pctv software erop 8)

Vobsub zorgt er bij mij al voor dat de software crasht bij het opstarten :r

[ Voor 36% gewijzigd door Michael Knight op 25-03-2003 21:46 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ligt er helemaal aan welke codecs er op je systeem staan, die software pakt namelijk gewoon de codecs van je pc over.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
PipoDeClown schreef op 25 March 2003 @ 07:10:
dat kun je doen met een gepatchte dll voor pctv, maar ik weet niet meer welke dat is
Inderdaad, je moet "VisionID.dll" in folder "C:\Program Files\Pinnacle\Pinnacle PCTV\Vision" vervangen door de versie van PCTV 5 Vision full version.
Zie ook mijn bijdrage aan dit topic op Pinnacle's support forum.
Je kunt de DLL hier downloaden: VisionID.zip.

Verwijderd

Michael Knight schreef op 25 maart 2003 @ 21:32:
overigens zal ik je toch wel naar een ID/woord ergens op de kaart/doos/manual vraen om te checken of je em echt hebt ;)
ja en wat heeft hij aan die software als hij die kaart niet eens heeft ? 8)7

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 23:19:
[...]

ja en wat heeft hij aan die software als hij die kaart niet eens heeft ? 8)7
Ehm....waar lees jij dit 8)7

Overigens.......hij heeft het over de software die niet werkt....hier hebben wij het allen over.

Verwijderd

:|

• Captain Pervert
CornelisJ schreef op 25 maart 2003 @ 22:09:
[...]
Inderdaad, je moet "VisionID.dll" in folder "C:\Program Files\Pinnacle\Pinnacle PCTV\Vision" vervangen door de versie van PCTV 5 Vision full version.
Zie ook mijn bijdrage aan dit topic op Pinnacle's support forum.
Je kunt de DLL hier downloaden: VisionID.zip.
Cool, maar die link is dood.
Maar ik heb ondertussen mijn originele CD boven water dus nu komt alles wel goed

[ Voor 11% gewijzigd door Captain Pervert op 26-03-2003 00:52 ]

• pSycho-Y2K
Ik ben 'm nog steeds kwijt :'(
Ik heb kabel, als iemand de zooi kan inrarren voor mij? :'(

Verwijderd

pSycho_Y2K schreef op 26 maart 2003 @ 11:04:
Ik ben 'm nog steeds kwijt :'(
Ik heb kabel, als iemand de zooi kan inrarren voor mij? :'(
ok als jij mij ff verteld wat ik weg kan laten enzo ? heb je de afstandbediening nodig enzo ??

• pSycho-Y2K
Heb de PCTV Pro versie met Remote Control :) Maar, de CD is +/- 50 MB toch?

Verwijderd

Als ik de manual, trial software en adobe en tools er uit laat ongeveer 60 mb. Met tools erbij en manual 72,6 mb :| .

Zoveel ruimte heb ik niet op mijn web servers, dus we zouden dat alleen via ftp ofzo kunnen doen. Laat maar ff weten, kom anders ff op msn : xenodasouljah@hotmail.com

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Michael Knight schreef op 25 maart 2003 @ 21:32:....ikzelf gebruik een 120 gb schijf DEDICATED voor opnames op dvd kwaliteit.....tikt lekker aan. Maar niet iedereen heeft die ruimte....
Same here, nu cap ik nog vanaf cinch-out vd digisat naar een dc10+ maar hopelijk zo snel mogelijk zo'n exemplaar erin samen met de CI module om superstrakke caps te krijgen, en reken maar dat geen enkel tv kaartje daar tegenop kan... >:)
(tis helaas ook een stuk duurder) :(
zo, nu genoeg offtopic geblaat van mij, sorry :)

[ Voor 7% gewijzigd door Occy74 op 27-03-2003 01:33 ]

Systeem Specs

Pagina: 1