Tweakers,
Na veel te hebben gelezen op dit forum over een fresh install van XP, heb ik het volgende stappenplan in mijn hoofd, graag hoor ik of dit zo de beste manier is...
Situatie:
Toshiba laptop 40 gig, Celeron, 256Mb
Partities gemaakt met PM:
(a: floppydrive)
c: winxp pro
d: temp (swapfile, temp, tmp)
e: my data (docs, pics, music, favourites, etc.)
f: s/w installs (gedownloade .exe of .zips)
g: backup van e,h
h: downloads (kazaa, e.d.)
(x: dvd/cdrw)
Nu is mijn plan als volgt:
Ik maak een backup van e,f,h op cd. WinXp pro cd in de cddrive, compu (her)starten, aangeven dat ik xp op partitie c geinstalleerd wil hebben en de c partitie geformat kan worden.
ik wacht......
en als het goed is moet ik nu een fresh install van xp pro op de c partitie hebben?! ik maak nu een ghost met Norton van c en plaats die op g zodat ik nu altijd een fresh copy achter de hand heb. ik tweak wat hier en daar en maak dan als ik tevreden ben een andere ghost van c zodat ik ook een getweakte xp backup heb.
Vervolgens installeer ik mijn progs op een aparte partitie.
Doe ik DAN pas SP1 erop of al voor de s/w installs?
Klopt mijn plan?
commentaar welkom!
bom
Na veel te hebben gelezen op dit forum over een fresh install van XP, heb ik het volgende stappenplan in mijn hoofd, graag hoor ik of dit zo de beste manier is...
Situatie:
Toshiba laptop 40 gig, Celeron, 256Mb
Partities gemaakt met PM:
(a: floppydrive)
c: winxp pro
d: temp (swapfile, temp, tmp)
e: my data (docs, pics, music, favourites, etc.)
f: s/w installs (gedownloade .exe of .zips)
g: backup van e,h
h: downloads (kazaa, e.d.)
(x: dvd/cdrw)
Nu is mijn plan als volgt:
Ik maak een backup van e,f,h op cd. WinXp pro cd in de cddrive, compu (her)starten, aangeven dat ik xp op partitie c geinstalleerd wil hebben en de c partitie geformat kan worden.
ik wacht......
Vervolgens installeer ik mijn progs op een aparte partitie.
Doe ik DAN pas SP1 erop of al voor de s/w installs?
Klopt mijn plan?
commentaar welkom!
bom