Getweakte Alcatel=>UltraDSL TweakDSL of PowerADSL XS4ALL?

Pagina: 1
Acties:

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08 12:18
Hallo,

Ik heb al twee jaar fast ADSL bij XS4ALL en wil m'n lijn upgraden naar een 8mbit lijntje. Ik heb vorig jaar mijn ADSL Alcatel Home modem getweakt naar Pro voor o.a. de router- en DHCP-funktionaliteit, zodat ik met een switch erbij met meerdere PC's (ook handig voor LAN-parties :)) kan internetten.

Nu lees ik in meerdere topics hier op GoT en in cistron.broadband dat als je TweakDSL neemt je de routerfunctionaliteit van je tweaked modem verliest :( omdat ze bij Cistron via bridge werken ipv PPTP zoals nu bij XS4ALL.

Mijn idee was eerst om ADSL bij XS4ALL op te zeggen, TweakDSL aan te vragen, modem opnieuw te configgen en klaar, maar dat gaat dus helaas niet lukken als ik met meer dan een PC op 't net wil :( .
Ik heb hierzo nog wel een Draytek Vigor 2200E router liggen (van KPN gehad na inleveren IP's), maar dan moet ik die weer helemaal configgen, en de modem weer downgraden denk ik, anders dubbel NAT???

Iemand die al met ditzelfde probleem geworsteld heeft?

Dus wat zal ik doen, gewoon Power ADSL bij XS4ALL aanvragen wat 119E p/m kost en gebruikmaken van de extra funktionaltiet van de tweak (alleen maar VPI/VCI waarde aanpassen zoals gepost door GoHaN in Tweaked Alcatel i.c.m. BBNed (Cistron)?) of TweakDSL aanvragen voor 95E p/m (scheelt 24E, dat is 53 piek!!), maar dan met de extra router erbij? Ze bieden beiden ook tot eind maart 0,0E aansluitkosten in rekening, maar daar zal ik nou al wel te laat voor zijn...

π MW finishers

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Welke abbo je neemt is natuurlijk helemaal aan jezelf (je eigen financiele situatie), dus die keuze kan eigenlijk niemand voor jou maken. Dit zou ik persoonlijk niet laten afwegen door een technische situatie, technisch is namelijk alles wel op 1 of andere manier op te halen. Echter jij bent de enigste die weet of jij die €24 per maand kan missen.

Je kan bijvoorbeeld ook gewoon de SIP-spoof icm. met de Vigor gebruiken als ik me niet vergis (is genoeg op got over te vinden) dus dan heb je geen last van NAT over NAT.

Verwijderd

MaTr1x schreef op 25 March 2003 @ 01:39:
Ze bieden beiden ook tot eind maart 0,0E aansluitkosten in rekening, maar daar zal ik nou al wel te laat voor zijn...
Daar ben je inderdaad helaas te laat voor. Want als je dmaar tel-lijn hebt, moet je eerst je huidige abbo opzeggen. Daarvoor heb je een mnd opzeg termijn. Vanaf het moment dat je niet meer via ADSL het web op kan, moet je twee weken wachter tot KPN je lijn heeft schoongeveegt. Daarna kan je Power ADSL bij XS4ALL via BBNed aanvragen. Deze aanvraagcyclus zal ca 5 a 6 weken duren.

Bij elkaar heb je dus ca 7 weken geen ADSL. Ik wil het zelf ook gaan doen, want 8Mbits is natuurlijk :9 . Echter je zit alleen een tijd zonder

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 21:51

Sa1

Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 09:54:
[...]

Daar ben je inderdaad helaas te laat voor. Want als je dmaar tel-lijn hebt, moet je eerst je huidige abbo opzeggen. Daarvoor heb je een mnd opzeg termijn. Vanaf het moment dat je niet meer via ADSL het web op kan, moet je twee weken wachter tot KPN je lijn heeft schoongeveegt. Daarna kan je Power ADSL bij XS4ALL via BBNed aanvragen. Deze aanvraagcyclus zal ca 5 a 6 weken duren.

Bij elkaar heb je dus ca 7 weken geen ADSL. Ik wil het zelf ook gaan doen, want 8Mbits is natuurlijk :9 . Echter je zit alleen een tijd zonder
Wat je ook kunt doen is een nieuwe telefoonlijn van kpn aanvragen, oude lijn laten vervallen. BBNed kan er dan meteen op. Je kan er ook nog voor kiezen om je huidige lijn te behouden, en ondertussen bbned aanvragen.. ben je ook weinig downtime..

Over die viagor 2200E ofzo, die hadden geloof ik wat problemen met de 8mbit lijnen, ze konden die snelheid niet goed aan, en gaan dus op langzamere snelheid werken.

Verwijderd

Sa1 schreef op 25 March 2003 @ 14:31:
[...]
Je kan er ook nog voor kiezen om je huidige lijn te behouden, en ondertussen bbned aanvragen.. ben je ook weinig downtime..
dat kan dus niet, want op een lijn waar al ADSL op zit, kan ook niet nog ees Power ADSL. Dan moet je huidige abbo eerst opgezegt worden.

Mensen, trouwens ffe een totaal andere vraag. Ik woon in Amstelveen en wil Power ADSL aanvragen. Ik kom door de postcodecheck heen. Maar XS4ALL kan mij geen 100% zekerheid bieden dat ik Power ADSL ook werkelijk krijg. Maar ik moet er wel eerst mn basic voor opzegen :( Is er iemand hier die in amstelveen woont en Power ADSL heeft?

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 21:51

Sa1

Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 14:43:
[...]

dat kan dus niet, want op een lijn waar al ADSL op zit, kan ook niet nog ees Power ADSL. Dan moet je huidige abbo eerst opgezegt worden.

Mensen, trouwens ffe een totaal andere vraag. Ik woon in Amstelveen en wil Power ADSL aanvragen. Ik kom door de postcodecheck heen. Maar XS4ALL kan mij geen 100% zekerheid bieden dat ik Power ADSL ook werkelijk krijg. Maar ik moet er wel eerst mn basic voor opzegen :( Is er iemand hier die in amstelveen woont en Power ADSL heeft?
k heb het er toch ook over als je een extra ondersteunende lijn laat aanleggen???? men lezen!!!!

k weet wel iemand die in amstelveen woont, en 8mbit connex gaat aanvragen, volgens z'n provider (weet even niet meer welke) moest het geen probleem zijn. Hij gaat 't volgende maand aanvragen ivm geld :)
Pagina: 1