[Irda] DEFMES: Infrarood ontvangers

Pagina: 1
Acties:

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik ben een sinds kort opzoek naar een infrarood ontvanger omdat t me wel leuk lijkt met winamp en filmpjes kijken enzow >:). Ik heb nu wel FIrda op mn laptop (6100) maar na super lang te hebben gesearched=> KAN NIET. Dus helaas.

Na wat rond te hebben gehangen op marktplaats kom ik een goedkoop kastje tegen, genaamd DEFMES. Wordt aangeboden voor €17, maar eerst ff kijken waar t vandaan komt. Ff kijken op google natuurlijk wat t is, kom ik uit op deze site: DEFMES
En wat blijkt hij staat daar ook voor €17. Jaja we blijven hollanders, we gaan natuurlijk niet een kastje kopen voor €50 als t ook goedkoper kan ;).

Afbeeldingslocatie: http://www.defmes.nl/images/small-icon.jpg

Ik heb al een meeltje gestuurd over wat gegevens van ze en hoe de afstandsbediening dr uit ziet die op de site aangeboden wordt.
Nou staat er op de site dat t een "mini-onderneming" is. Maar uh wat is dat :?

Iemand, help :D

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• jHack
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het zijn studenten die zelf de ontvangers maken. Ik heb er ook een, en het werkt gewoon perfect.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:11

mr_petit

opperprutser

volgens mij is een mini onderneming een project dat je voor school doet en waar je dus studiepunten voor krijgt. (althans, dat was het 7 jaar geleden nog wel)

Zo'n projectje loopt een maand of 8, dus als je te lang wacht zijn ze niet meer te koop :+

"man is not truly one, but truly two,"

• Spider_NL
Ik heb net meeltje terug gehad dat t een project was voor school etc. http://www.mini-onderneming.nl
Scheelt me ook weer een Ir ontvanger van €40. Die krengen zijn zo duur, why o why? maja heb er binnekort dus 1 van €17 :)

Verwijderd

Ken het schema van deze ontvangen niet maar anders kan je voor een paar euro zelf zo'n ding in elkaar zetten. Of kan deze laten herkennen als een IR-man bv?

• Spider_NL
Ik heb geen idee, ben nogal een electro-leek. Je kunt t natuurlijk ook zelf doen, daar is conrad voor.
Dr zijn geloof ik zat mensen die t zelf in mekaar hebben gezet. Maar als iemand een lijstje kan opstellen wil ik t best proberen. :) anyhow t geld is al weg, dus denk dat ik ehm deze week in de bus krijg.

Verwijderd

cool, dit zocht ik voor die prijs!
(ben niet zo handig met soldeer apparaten :) )

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 18:53 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 23:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Weet iemand of dit soort apparaatjes er ook zijn voor op een USB poort? Heb namelijk geen seriele poort op mijn laptop (en ook geen PS2), maar wel 3 USB poorten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Spider_NL
E-Vix schreef op 25 March 2003 @ 19:24:
Weet iemand of dit soort apparaatjes er ook zijn voor op een USB poort? Heb namelijk geen seriele poort op mijn laptop (en ook geen PS2), maar wel 3 USB poorten.
Ja die zijn er, ff zoeken in de pricewatch op infrarood/irda. Alleen die zijn dus iets van €40 8)7 Maar uh geen seriele poorten, dat ik dat mee maak ;) t zijn toch gewoon van die com-poorten?

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ze vragen behalve 17 euro toch geen verzendkosten? Want we blijven Hollanders hè ;)

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Spider_NL
Lord of the Pentium schreef op 25 March 2003 @ 19:55:
Ze vragen behalve 17 euro toch geen verzendkosten? Want we blijven Hollanders hè ;)
Nope ze hebben nix over verzendkosten gezegd. Ik moest alleen die €17 euro betalen. Geloof dat t niet eens zo groot is. MAAR blijven in afwachting op t pakketje :)
Misschien dat ik zo ff een meeltje ga sturen om te vragen hoe lang het zou gaan duren, misschien moeten ze dat ding nog in mekaar gaan zetten :+

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 23:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Spider_NL schreef op 25 maart 2003 @ 19:37:
[...]

Ja die zijn er, ff zoeken in de pricewatch op infrarood/irda. Alleen die zijn dus iets van €40 8)7 Maar uh geen seriele poorten, dat ik dat mee maak ;) t zijn toch gewoon van die com-poorten?
Gewoon infrarood heeft mijn laptop wel, maar ik wil dus net als de topicstarter ook een infrarood poortje waarmee ik mijn laptop kan besturen. Via een gewone infrarood poort kan dat (helaas) niet. En die poortjes ben ik nog niet in een usb uitvoering tegen gekomen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Michael
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-07 17:52
Hallo!

Ik zelf ben van DEFMES en vind het dan ook erg grappig dat ik dit topic tegen kom :-)
Het is begonnen als project voor school om voor een jaar een mini-onderneming op te starten en alles wat daar bij komt kijken. Het is een school voor electronica/technische informatica dus de infrarood ontvangers worden gemaakt met goede spullen gemaakt.

Als er vragen zijn hoor ik het graag natuurlijk

Verwijderd

Goedeavond allemaal,

Ik ben de directeur van de onderneming DEFMES die deze IR ontvangers maakt.
Ik zie dat jullie allemaal leuke reacties plaatsen op deze site. En ik zag ook dat er een aantal vragen waren. ik ga deze dan ook voor jullie beantwoorden
Wij zijn inderdaad een mini-onderneming die vanaf september 2002 bezig is.
We gaan door tot 1Juni voor die tijd moet helaas de onderneming alweer opgeheven worden.
Wij kunnen verkopen tot en met eind april dus tot die datum kunnen er nog gerust 100 besteld worden :P .
Wij komen iedere woensdag bij elkaar en besteden een dag aan de onderneming uit. Hierin maken wij alles en sturen we alles op mits er betaald is.
Wij verkopen deze IR ontvangers niet op USB poort.
Voor verdere vragen kun je terecht bij info@defmes.nl.

en ik zie net dat mijn collega me voor is geweest 8)7

Verwijderd

wat voor eisen moet die afstandbediening hebben?
RC5 van Philips?
Philips zit wel dicht bij jullie in de buurt. ;-)

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik heb pas precies zo'n zelfde ding gekocht via ebay! ook voor 17 euro.
Werkt perfect, hij doet het met elke afstandsbediening die ik tot nu toe geprobeerd heb(en dat zijn er 3)

je kan er ook meerdere tegelijk gebruiken (meerdere afstandsbedieningen)

Verwijderd

Er zijn geen eisen aan de afstandsbedieningen. Bijna alle afstandsbedieningen werken. Ik zeg bijna omdat er ontzettend veel zijn. Er zit ook een cd bij de levering en hierin staat een lijst met al voor geprogrammeerde afstandsbedieningen van ongeveer 800.

Verwijderd

Ik heb zelf een IR ontvanger gebouwd, en die werkt perfect. Ik heb via het zoeken op GoT een website gevonden met een bouwbeschrijving. Ik heb dit zelf vertaald en op mijn eigen site gezet. www.wdegeus.tk Ik heb 5,50 pleuro betaald voor de onderdelen en een afstandsbedienign van mijn versterker gebruikt.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

zelf bouwen via dat schema heb ik ook eerst gedaan, werkte niet , en ik heb er een compoort mee opgeblazen :( (gelukkig wel van mijn oude computer)

die van defmes zit in een mooi doosje, en op een printplaatje, dat krijg je zelf denk ik niet zo makkelijk voor elkaar. Dan betaal ik liever die 17 euro voor een goed werkende

Verwijderd

Dat is vervelend, maar dan ben ik wel bang dat je zelf iets fout hebt gedaan. Die van werkt perfect. En het is wel erg relaxed. Vanuit je bed Winamp bedienen, en als je moet bent je pc zelfs uitzetten vanuit je bed.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 09:21:
Dat is vervelend, maar dan ben ik wel bang dat je zelf iets fout hebt gedaan. Die van werkt perfect. En het is wel erg relaxed. Vanuit je bed Winamp bedienen, en als je moet bent je pc zelfs uitzetten vanuit je bed.
zou best kunnen dat ik iets fout heb gedaan, maar zo'n foutje kost je wel gelijk een compoort :(
dus vandaar dat ik tegenwoordig liever wat extra geld uit geef om zulk soort dingen kant-en-klaar te kopen ipv er zelf een te maken.

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 21:33

Elroy

Zelda!!!

Heeft iemand al een ontvanger ontvangen?
En is het wat...

Ik ben namelijk ook wel geïntresseerd om zo'n ding te kopen.

Specs Computer

• Spider_NL
Yup ik heb ehm, hij werkt perfect! Zeer eenvoudige installatie, alhoewel de handleiding niet 100% klopt :| en ik ben r nog niet achter hoe je bepaalde combinaties doet=> bv a + enter achterelkaar.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb hem ook ontvangen, in dezelfde week als de bestelling :) Prima zakendoen zo.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Kijk ik hou wel van tevreden klanten :9

Verwijderd

dat ding is gewoon een standaard ir ontvanger die kan je zelf maken voor een paar euro in iedergeval minder dan 17
ben je mooi genaaid
de mijne werkt in iedergeval perfect koste me 5 euro aan onderdelen

zie schema hieronder

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pvancraen/schaltplan.gif

Afbeeldingslocatie: http://ap0001.virtualave.net/got/infra%20rood%20schematics.gif

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 23:25 ]

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
hehe eindelijk weer eens iets om op de seriele poort aan te sluiten :) ding werd al bijna net zo 'overbodig' als het diskettestation

• GerriT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07 09:09

GerriT

Dusss......

De site van DEFMES ligt plat en ik wil ook wel zo'n recievertje :(

Meteen maar even een mailtje gestuurd of ik nog wat kan bestellen :)

• Emcee
  • Nu online
site doet het alweer

• GerriT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07 09:09

GerriT

Dusss......

Yeah, ik zie het, bestellingkje de deur uit :)

• Emcee
  • Nu online
Heb er zelf ook 1 besteld, zal me benieuwen of ik er wat aan heb :)
Vast wel handig i.c.m. mijn tv kaart zonder a.b.

Verwijderd

Zo maar werkt perfect dat ding !! heb der ook 1 binnengekregen vandaag..
Toppie, misschien een ideetje voor die gasten om een doorstart naar een echte zaak te maken ;)

• Emcee
  • Nu online
Ik heb em nu ook binnen, ding werkt ok. Helaas heb ik hier 2 van die universele AB's en kan nergens een merkje vinden (er staat alleen HQ is dat soms een merk?). Dus moet ik alle knoppen handmatig instellen. Op mijn AB's staan wel codes op de ene staat 'RCV108' en de ander 'RC400' (en op beide HQ), ik vroeg me af of het een soort typeaanduiding is zodat ik de config file van een soortgelijke AB kan inladen.

Ik heb de RCV108, een universele AB voor een videorecorder, nu al succesvol ingesteld, deze heeft ook maar 10 knopjes :D
De RC400, voor tv, heeft een stuk meer knoppen en hierbij lijkt de leer functie van winlirc niet alle knoppen te pakken helaas...

[ Voor 27% gewijzigd door Emcee op 01-05-2003 22:16 ]

• Emcee
  • Nu online
Ik ben er dus achter dat ik een universele afstandbediening heb (HQ RC400) en vooral geschikt voor nogal veel philips AB's, nu heb ik hier de originele (defecte) philips rc5901 remote waar mijn rc400 de vervanger van is, en ik heb nu in winlirc de config file van de philips rc5901 ingeladen. En nu werken alle toetsen die op de philips rc5901 en ook op de rc400 zitten prima in winlirc. Ik kan nu niet alle 55 toetsen van de universele ab gebruiken, maar de learn functie van winlirc heeft al aangetoond dat ik toch niet alle 55 toetsen in 1 goed werkende config kan krijgen.

In plaats van winlirc ook nog even girder geprobeerd, in combinatie met de igor-serialport plugin, en dat werkte ook goed. Girder werkt overigens erg tof, daar kun je echt erg veel mee sturen. Ik heb er gister als test me pc al even mee uitgezet vanaf de andere kant van m'n kamer :)

[ Voor 37% gewijzigd door Emcee op 03-05-2003 03:59 ]

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 14:06
Is http://www.defmes.nl/ ermee gestopt ofzo? Ik heb 1 a 2 weken geleden een bestelling geplaatst, maar het geld is nooit afgeschreven, ik heb niks ontvangen en de site is nu down...

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

• Spider_NL
Chupa Chup schreef op 14 May 2003 @ 21:37:
Is http://www.defmes.nl/ ermee gestopt ofzo? Ik heb 1 a 2 weken geleden een bestelling geplaatst, maar het geld is nooit afgeschreven, ik heb niks ontvangen en de site is nu down...
Ik geloof dat ze dr mee zijn gestopt. MAAR je kunt altijd wel even een meeltje sturen naar ze of ze dr nog 1 hebben liggen. Moet je ff kijken op de 1e pagina staan wat posts van iemand die dr werkt.

• Emcee
  • Nu online
Anders kun je zoiets misschien hier nog wel bestellen, volgens mij precies hetzelfde

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 21:53
Chupa Chup schreef op 14 May 2003 @ 21:37:
Als je zelf een beetje een n00b bent op het gebied van solderen, dan kan ik er eventueel wel ééntje voor je in elkaar steken. Ik heb er zelf al een aantal gemaakt en ik moet zeggen, het werkt perfect! Voor een kleine vergoeding natuurlijk, maar daar komen we wel uit d8 ik zo. Aan onderdelen ben ik, inclusief stekker, draad en doosje nog geen 10 euro kwijt. Het printje zelf kost me 4 euro... :) dus da's niet zo duur.

Verwijderd

We zijn even met de verkoop gestopt omdat we het jaarverslag moeten maken en het financiële plan af moeten sluiten. Rond eind mei kan er gewoon weer besteld worden bij ons

• Apothor
Ik vind ut eind mei, kan ik al bestellen ;). En wat gebeurt r met de bestelling die ik een aantal weken geleden in de "pauze periode" heb geplaatst? Komt die te vervallen? Anders hoef ik natuurlijk niet opnieuw te bestellen...

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Werkt dit ding toevallig ook met Nokia telefoon? :)

Verwijderd

Chupa Chup schreef op 25 May 2003 @ 20:43:
Ik vind ut eind mei, kan ik al bestellen ;). En wat gebeurt r met de bestelling die ik een aantal weken geleden in de "pauze periode" heb geplaatst? Komt die te vervallen? Anders hoef ik natuurlijk niet opnieuw te bestellen...
haha hmm oke dan moet ik maar even gaan proberen om hem in behandeling te gaan nemen :9 .

Enne om de andere vraag te beantwoorden of die ook met een Nokia werkt Neej het is geen IR ontvanger voor ieder mobiel telefoon jammer genoeg :? .

• Apothor
haha hmm oke dan moet ik maar even gaan proberen om hem in behandeling te gaan nemen .
Bedoel je nu dat je die oude bestelling gaat verwerken of dat ik ff een nieuwe moet plaatsen?

[ Voor 6% gewijzigd door Apothor op 28-05-2003 13:47 ]

• Apothor
Nou tis weer Juli en kheb nog niks over mijn oude bestelling gehoord, dus ik heb maar weer een nieuwe geplaatst. Ik hoop dat deze wel verwerkt gaat worden.

Verwijderd

[niets-toevoegend-maar-een-poging-tot-humor-modus]
En dan krijg je ineens 2 IR ontvangers en 2 rekeningen thuisgestuurd
[/niets-toevoegend-maar-een-poging-tot-humor-modus]

• Apothor
Ja daar ben ik dus ook bang voor :). Drom post ik t maar hier ff, want in 't bestelformulier kun je geen oprmerkingen plaatsen :(. Ben nog banger dat ik ze geen van beiden ga krijgen :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Apothor op 12-06-2003 15:31 ]

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 21:33

Elroy

Zelda!!!

Je krijgt ook geen rekening thuis.
Je moet eerst het geld overmaken en dan wordt het apparaat pas opgestuurd naar je huis toe.

Specs Computer

• Apothor
Van de DEFMES site:
Na het invullen van onderstaande formulier zullen wij zo spoedig mogelijk contact met u opnemen via e-mail.
Let dus op dat u een geldig e-mail adres invoert.
En ik neem aan dat ik dan nodige informatie krijg mbt het overmaken, maar dan moet je die mail wel krijgen :'(.
Of heb jij recentelijk r wel eentje weten te regelen?

Verwijderd

Wil er ook wel eentje bestellen......... maar ben benieuwd of ze nog doorgaan straks!

(btw.... wat is er geworden van jullie onderneminkje? heeft het het beoogde doel gehaald?)

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

even graven in mijn herinneringen ... defmes ... 5 studenten die werken aan seriele IrDA receiver die nog geen 5 euro aan onderdelen kost? No wonder dat ding zo fekking overpriced is. Ga naar de Conrad of lokale electronica boer en soldeer het even in elkaar.

• Apothor
Nee ik ben lui....

Verwijderd

Via deze weg wil ik graag alle mensen vertellen dat wij aankomende zaterdag weer met de productie gaan beginnen. Dus laat de bestellingen maar weer komen :P:P:P

Verwijderd

via deze weg wil ik graag de eerste (iig via got) klacht indienen :)

ik denk.. mooi ir ontvangertje binnen.. lekker kutten met me divx pctje.. mooi niet dus.

Ik haal het geheel uit het pakketje, rammelt aan alle kanten.. nouja, moet kunnen he. Ik sluit de boel aan.. helemaal nieeeets, alles geprobeerd, doet noppes,
en verder vind ik de afwerking van het 'fraaie doosje(?)' waar het in zit ook niet zo super, kan het zijn dat ik er eentje van de verkeerde stapel heb? :)

heb inmiddels (rond deze tijd) ook al een mailtje gestuurd, graag reactie
Pagina: 1