router vraag

Pagina: 1
Acties:

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
Bestelde bij Yorcom.nl een aantal dingen waaronder een Etech kabel router 4poorts,(deze stond wel op de site),maar ze gingen de Sweex verkopen en de 1e verkochten ze niet meer.
Nu ben ik gaan kijken naar Sweex.com en ze zeggen dat hij een nat. firewall heeft,
aanbevolen ook nog een softwarematige erbij,dit vind ik zwaar k.u.t.
is dit nodig? Bij de Etech kon je de firewall meerdere settings doen.
Bovendien kon je met Etech MSNen en video chatten en bestanden verzenden
Heeft er iemand ervaring met dat soort dingen en zijn deze 2 routers met elkaar te vergelijken?
Heb de search gebruikt,kom niet echt achter de antwoorden.

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 13:32
de ingebouwde firewall van sweex/edimax doet het prima. Ik heb hem zelf nooit aanstaan omdat hij al mijn emule traffic als slecht ziet en vervolgens hangt. Ik heb zelf geen goede ervaringen met edimax in combinatie met eMule, maar als je geen emule gebruikt zal het wel geen probleem zijn. Veel mensen zijn er wel tevreden over. :) ze zijn iig wel lekker goedkoop.

//edit bestanden verzenden via MSN gaat ook prima, videochatten weet ik niet...
en de firewall zet standaard alles op stealth. als je firewall uitstaat staat alles op closed (grc.com)

[ Voor 24% gewijzigd door The System op 25-03-2003 00:27 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 09:49
Dit is meer iets voor Network Troubleshooting :)

OH => NT.

Verwijderd

Is gewoon (onzinnige) koppelverkoop. Linksys doet hetzelfde met Zone-Alarm en PC-Cillin.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:47
Ik heb hier thuis de SWEEX router staan. Hij werkt perfect. Ik kab ook nog bestanden versturen met MSN en met de microfoon praten. De firewall heb ik eigenlijk ook nooit aanstaan, maar de firewall opties zijn:
- e-mail naar je sturen als je gehackt word;
- DMZ (dûh! ;) )
- DoS Protection
- Discard Ping From WAN
- RIP defect

Ik heb verder totaal geen problemen met de router, en vind het goede kwaliteit voor de prijs (€ 59,-)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Morax schreef op 25 March 2003 @ 22:44:
Ik heb hier thuis de SWEEX router staan. Hij werkt perfect. Ik kab ook nog bestanden versturen met MSN en met de microfoon praten. De firewall heb ik eigenlijk ook nooit aanstaan, maar de firewall opties zijn:
- e-mail naar je sturen als je gehackt word;
- DMZ (dûh! ;) )
- DoS Protection
- Discard Ping From WAN
- RIP defect

Ik heb verder totaal geen problemen met de router, en vind het goede kwaliteit voor de prijs (€ 59,-)
hoe weet een router/firewall nu wanneer je gehacked (verkeerde term maargoed :/) wordt :?
Pagina: 1