Draadloos netwerk, wel verbinding geen data overdracht

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 16:59

Flarrestein

Superworm Jim

Topicstarter
Ik heb hier een servertje staan met WinXP. Er zitten 4 NIC's in. 1 voor Chello en de rest naar 3 andere pc's.

Werkt als een tiet.
Nu heb ik een laptop erbij met een wifi kaartje. Voor op de server heb ik een wifi adapter van Intel gekocht (USB)
Dit heeft allemaal goed gewerkt, maar nadat ik de server en de laptop opnieuw heb geinstalleerd werkt het dus niet meer.
Er wordt wel aangegeven dat er verbinding is en de signaal sterkte is uitstekend.
Ik kan alleen met geen mogelijkheid op het netwerk komen, ook geen internet.

Ik heb alle instellingen al 12 keer bekeken en kom er niet uit. |:(

HIER !!! PAK AAN

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:57
Beetje standaar misschien, maar kan je je server pingen en staat je standaard firewall op XP uit voor die connectie?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Verwijderd

Volgens mij moet je een accesspoint hebben en geen USB zender.

• Flarrestein

Flarrestein

Superworm Jim

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 10:17:
Volgens mij moet je een accesspoint hebben en geen USB zender.
Dit heeft allemaal goed gewerkt, maar nadat ik de server en de laptop opnieuw heb geinstalleerd werkt het dus niet meer.

Duss ;)

HIER !!! PAK AAN

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 17:02

pbd

je hebt met je wlan dus gewoon een peer to peer verbinding opgezet. Heb je de server ingesteld op ICS of heb je router software installed? Hoe is je ip config voor alle pc's, welke services draai je (dns, dhcp etc.)...kortom geeft even wat meer info over je netwerk. Het feit dat er wel verbinding is betekent dus dat het waarschijnlijk gewoon een netwerkprobleempje is (want ik ga ervan uit dat je op de wlan kaarten dezelfde SSID ingesteld hebt en beide gebruik laat maken van delelfde WEP encryptie sleutel...toch...?)

• Flarrestein

Flarrestein

Superworm Jim

Topicstarter
HomeY schreef op 25 maart 2003 @ 23:11:
je hebt met je wlan dus gewoon een peer to peer verbinding opgezet. Heb je de server ingesteld op ICS of heb je router software installed? Hoe is je ip config voor alle pc's, welke services draai je (dns, dhcp etc.)...kortom geeft even wat meer info over je netwerk. Het feit dat er wel verbinding is betekent dus dat het waarschijnlijk gewoon een netwerkprobleempje is (want ik ga ervan uit dat je op de wlan kaarten dezelfde SSID ingesteld hebt en beide gebruik laat maken van delelfde WEP encryptie sleutel...toch...?)
Uiteraard...

Ik heb dus een server met simpelweg WinXP Pro erop. Alles via de wizard enz uitgevoerd. Dus een netwerk bridge voor mijn Chello aansluiting naar de andere pc's.
De andere 2 pc's die via UTP zitten en mijn Apple ook via UTP werken goed. Internet..alles.. :?

SSid hetzelfde, sleutel hetzelfde, alles goed.
Zoals ik in mijn eerste post zei, heeft het gewerkt op dezelfde manier als het nu zit.
Het moet volgens mij ook ergens een instellinkje zijn die ik over het hoofd zie.
Ik heb het idee dat ik echt alles al geprobeerd heb, jullie zijn mijn laatste redmiddel.
Vanavond ga ik verder kloten...ben beniewd. :X
Als er nog suggesties zijn, hoor ik ze graag.

HIER !!! PAK AAN

Verwijderd

Werkt je internet/netwerk op de andere PC's wel?

• Flarrestein

Flarrestein

Superworm Jim

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 16:59:
Werkt je internet/netwerk op de andere PC's wel?
Ja, alles werkt. Behalve op mijn laptop.

HIER !!! PAK AAN

Verwijderd

Gewoon een softwarematisch probleempje wat je over het hoofd ziet. Loop alle instellingen op je andere clients is goed na en kijk wat je over het hoofd heb gezien :)

• pbd
  • Laatst online: 02-08 17:02

pbd

ik ben niet bekend met chello maar vaak is het een kwestie van elimineren waar het misgaat dus:
vanaf laptop
1) ping 127.0.0.1 (localhost)
2) ping ip van xp client (ip van intel wifi adapter)
3) ping ip van chello modem (ben niet bekend met config van chello dus kan zijn dat je deze over moet slaan)
4)ping een internet ip
5)ping een internet adres

bij welk gaat het precies mis want daarmee kom je (en wij ook) meer in de richting van het probleem, want als het mis gaat bij:
ad 1) tcp/ip stack corrupt
ad 2) verbinding tussen wifi kaarten
ad 3) probleem in bridge instellingen
ad 4) idem (?)
ad 5) dns
Dit zijn slechts mogelijkheden maar bedoelt om meer specifiek te gaan zoeken waar het probleem precies ligt.

• Flarrestein

Flarrestein

Superworm Jim

Topicstarter
Ik heb het niet kunnen vinden, maar na het opnieuw installeren van XP op mijn server werkt het ineens.

Snel vergeten maar....

HIER !!! PAK AAN

• Flarrestein

Flarrestein

Superworm Jim

Topicstarter
En toen deed hij het weer niet, nieuw netwerk ingesteld op server & laptop. En het werkt weer.

1 dag later weer niet, en toen weer wel..... :X :? 8)7 |:(

HIER !!! PAK AAN

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
ESSID gelijk ?

WEP key gelijk (ook de encrypte sterke 64, 128 of 256 bits ? ) Dat heb ik namelijk als de wep key verschillend is wel verbinding maar geen data omdat die niet versleutelt kan worden door de tegen partij als de key`s niet kloppen >

Dus of je wep key bij allebei aan en dan zelfde instellen of allebei uit. (Niet dat je hem uitwilzetten maar toch)

/offtopic

Ennen hoe kan je nu XP installeren op je server ? Het is toch pas een server als je een NOS hebt ?

\offtopic

Wat is de afstand tussen je "server" en je werkstation als je het test ? Doe je dit als het klem tegen elkaar aan staat ?

Geruik je SP1 voor je XP ? Gebruik je mischien andere drivers dan voor de reinstall ? Werkt je USB poort wel perfect ? Staan er dingen in de logboeken ?

Staat er mischien ergens een optie met "alleen deze mac adressen toe staan "

Firewall in XP geuninstalled (heb wel eens ergens gelezen dat een xp firewall uitschakelen niet altijd wil werken. )

Oftewel heb je nog meer info ?

[ Voor 86% gewijzigd door raymonvdm op 29-03-2003 13:23 ]

• Flarrestein

Flarrestein

Superworm Jim

Topicstarter
raymonvdm schreef op 29 March 2003 @ 13:17:
ESSID gelijk ?

WEP key gelijk (ook de encrypte sterke 64, 128 of 256 bits ? ) Dat heb ik namelijk als de wep key verschillend is wel verbinding maar geen data omdat die niet versleutelt kan worden door de tegen partij als de key`s niet kloppen >

Dus of je wep key bij allebei aan en dan zelfde instellen of allebei uit. (Niet dat je hem uitwilzetten maar toch)

/offtopic

Ennen hoe kan je nu XP installeren op je server ? Het is toch pas een server als je een NOS hebt ?

\offtopic

Wat is de afstand tussen je "server" en je werkstation als je het test ? Doe je dit als het klem tegen elkaar aan staat ?

Geruik je SP1 voor je XP ? Gebruik je mischien andere drivers dan voor de reinstall ? Werkt je USB poort wel perfect ? Staan er dingen in de logboeken ?

Staat er mischien ergens een optie met "alleen deze mac adressen toe staan "

Firewall in XP geuninstalled (heb wel eens ergens gelezen dat een xp firewall uitschakelen niet altijd wil werken. )

Oftewel heb je nog meer info ?
Ik zal je mogelijkheden eens nalopen.

HIER !!! PAK AAN

• BlondMM
  • Laatst online: 00:47
Ik heb dus precies hetzelfde probleem met een laptop. De adapter (Intel PRO/Wireless LAN 2100) ziet het netwerk wel (op de server een USB adapter van Sitecom), goede verbinding, krijgt ook een ip van de dhcp server.

Maar dan houdt het op. Alles al geprobeerd met bridge varianten op twee(!) verschillende servers, metric instellingen, route tabellen... ik krijg gewoon geen tcp verkeer erover heen. En het heeft ooit 1 keer gewerkt.

Kortom: zoek het internet af met de vraag hoe ik netwerkverkeer forceer over een adapter. Een verlopen paasei voor de knappe jongen die ons kan helpen. :X 8)7

UPDATE!!!
Ondertussen twee weken later:
Probleem netwerk bridge opgelost

[ Voor 8% gewijzigd door BlondMM op 04-05-2003 17:54 ]

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Heb je m wel in ad-hoc mode gezet? :X

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem gehad
wat ik ge daan heb is :

Ad-hoc mode

web key uit

verificatie uit

ssid een naam gegeven (bijde gelijk)

verder alles standaard

het werkt maar is totaal onbeveiligt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(dat kan hiet wel want ik ben de enige in een paar kilometer omtrek )

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:04

SED

Een server met XP, interessant, weten ze dat bij MS ook al ;) ???

Copyright and left by SED...

• BlondMM
  • Laatst online: 00:47
Probleem netwerk bridge opgelost

[ Voor 211% gewijzigd door BlondMM op 04-05-2003 17:55 ]

• Flarrestein

Flarrestein

Superworm Jim

Topicstarter
Het verhaal in de bovenstaande link heb ik uitgevoerd.
2 dagen werkt het goed, daarna weer hetzelfde probleem.

HIER !!! PAK AAN

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:56
En ik zit dus al een halfjaar met ongeveer hetzelfde met een linksys WPC11 en een Linksys WAP11 die niet samen willen werken. Een Asus laptop met intel geintegreerde WLAN werkt wel gewoon :P

Ik zal zo even een E-tech kaart proberen: die WPC11 heeft heel google groups volgepropt met ergernissen en foutmeldingen :P
Pagina: 1