Toon posts:

[IPAQ] Franse Ipaq omzetten naar NL/UK?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He,

Ik kan een franse Ipaq kopen maar het nadeel is dat die frans is :(

Kan ik op een ipaq een nederlands / engelstalig besturingssysteem zetten? En zo ja, wat heb ik daar dan voor nodig? Datakabels? Ik ben namelijk totaal niet thuis in de ipaq / handhelds.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:41
Je hebt er toch een craddle bij neem ik aan? Daarmee zal het vast wel kunnen...

En dan egwoon een Nederlandse/engelse versie van die embedded windows (CE :? ) erop :)

Verwijderd

Topicstarter
Aha... dus ik moet aan windows CE zien te komen (die zal ik dan wel bij compaq kunnen krijg?), en er moet een craddle bij zitten.

Nogmaals ik heb er echt geen verstand van, maar een craddle is dus een soort deskstand? En die kan dan communiceren met die ipaq? Zeg maar een dockingstation voor handhelds?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 00:00 ]

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27
CougarZ,

je kunt beter even wat lbijven rondsnuffelen op het pocket pc club forum waar je die franse ipaq waarschijnlijk hebt gevonden. Als je echt zo weinig van pocket pc's af weet raad ik je af het te doen. Er zitten wat ingewikkelde stukjes bij waaronder het regelen van een clandestiene rom (mag niet van microsoft) en het opnieuw flashen van de ipaq.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar deze is vrij goedkoop, dus zolang er geen vreselijke barrieres zijn dan wil ik het toch proberen, mocht het mislukken jammer...

Dat flashen kan dan natuurlijk via de USB kabel en de craddle neem ik aan, en die rom moet ik dan bij compaq (of ergens anders) vandaan halen.

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27
Zoals ik al zei, je zult er dus een engelse rom op willen, en dat is verboden. Op een franse machine mogen geen anderstalige roms worden geflashed, dat is in de licentie verboden.

Verwijderd

Topicstarter
Aha... Da's vervelend.

Maar theoretisch moet je een iso van dat ding natuurlijk kunnen flashen, maar dat moet ik dan zelf uitzoeken als ik het goed begrijp. Ok, point taken.

[offtopic]
Ik ken trouwens wel een ander kopykatz, maar die is met een K :)
Pagina: 1