slecht beeld Sony KV-28WF1D

Pagina: 1
Acties:

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38
ik heb hier bovenstaande TV staan.
zit alleen sinds de aanschaf met het volgende probleem: absoluut geen goed beeld, oftewel sneeuw. nu is sneeuw leuk, zolang het buiten ligt en niet op me tv scherm voorkomt.
ik heb hem destijds op me kamer gehad en heb eerst gedacht dat het door de kabel kwam.
na een jaar ofzo heb ik me tv toch eens 2 trappen afgesleept en hem aangeslote waar het tv signaal binnekomt, om te kijken of het nou aan de kabel lag of niet.
en wat denk je? gewoon nog geen goed beeld.
dus conclusie: beeld is gewoon bagger :'(
nu is mijn vraag: is dat normaal voor die serie? ik bedoel, het kan best zijn dat die tv gewoon niet goed is.
of is het gewoon niet goed in de zin van het is niet vanwege dat de tv zelf niet goed is, maar omdat deze kapot is ofzo.
verder zit ik met nog een punt in heb de tv op 30-12-1998 gekocht en vanaf de eerste dag, eigenlijk zolang als ik hem gebruik, heb ik nog geen goed beeld gehad, altijd sneeuw erdoorheen.
valt er nog wat te claimen?
of valt dit sowieso nog te repareren/ is er wat aan te doen.
het lig iig niet aan mijn afstellingen, heb de zenders op alle mogelijke standen al handmatig aangepast, maar het hielp helemaal nix

iemand enig id, hoe ik deze winter-pc (dus met sneeuw) op de zomerstand krijg (oftewel sneeuw weg en goed beeld zoals het hoort)?

en nog wat volgens mij had ik via mijn s-video ingang waarmee ik destijds me pc had aangeslote wel goed beeld.
heb dus zelf de indruk dat me tv tuner brak is.

iemand?? :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Paulus0013 op 24-03-2003 22:48 ]

Verwijderd

't is idd een probleem van de tuner.

'T kan zijn dat de TV een hogere signaalsterkte vraagt dan andere TV's, dan is soms zelfs 't inkomende signaal te zwak (iets wat ook wel eens voorkomt bij pc TV-kaarten).

In dat geval zou je eens een test uit kunnen voeren met een (geleende) antenneversterker.

Wat ook mogelijk is, en waarvan ik eigenlijk vermoed dat het de oorzaak is, is dat er een contact probleem bij de aansluitingen zit.

Denk dan aan losse connectoren, solderingen, slechte solderingen ed. waardoor 't signaal niet of nauwelijks doorkomt.

Ik denk dat je te lang hebt gewacht om garantie te claimen, maar misschien moet je toch maar eens contact met sony opnemen. Wie weet?

• Paulus0013
uhm als toevoeging: we hebben hier in huis meerdere TV's , ook zit er een signaalversterker ergens halverwege de kabel. die staat op maximaal.
ik weet niet in hoeverre dit relevant is verder

en wat je zegt, ik moest ook aan de tuner denken.
ik vroeg me dus af er hier op het forum nog mensen zijn met dezelfde tv of soortgelijke problemen.

en je brengt er bij mij weer een vraag bij: waarom zou een standaard signaal te zwak zijn :?

[ Voor 41% gewijzigd door Paulus0013 op 25-03-2003 00:07 ]

Verwijderd

Paulus0013 schreef op 25 March 2003 @ 00:03:
uhm als toevoeging: we hebben hier in huis meerdere TV's , ook zit er een signaalversterker ergens halverwege de kabel. die staat op maximaal.
ik weet niet in hoeverre dit relevant is verder
Dan moet 't signaal zeker wel sterk genoeg zijn (aangenomen dat je niet een al zwak signaal versterkt.. en dus ook de ruis :P )
en je brengt er bij mij weer een vraag bij: waarom zou een standaard signaal te zwak zijn :?
'T komt voor hoor.. ik kom 't nog wel eens tegen bij mensen die in oudere flats of huizen wonen, of te vaak gesplit hebben.

en sommige tuners hebben nu eenmaal een wat sterker signaal nodig voor een helder beeld. (nogmaals 't voorbeeld van de TV-kaart)

Ik weet eigenlijk voor 99,9% zeker dat je je probleem niet op kan lossen zonder de kast op te (laten) maken, en de aansluitingen/tuner electronica na te (laten) lopen.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:57
Paulus0013 schreef op 24 maart 2003 @ 22:27:
verder zit ik met nog een punt in heb de tv op 30-12-1998 gekocht en vanaf de eerste dag, eigenlijk zolang als ik hem gebruik, heb ik nog geen goed beeld gehad, altijd sneeuw erdoorheen.
valt er nog wat te claimen?
Waarom wacht je in hemelsnaam ruim 4 jaar dan? Als de klacht echt zo storend was geweest had je er binnen een week mee terug in de winkel gestaan denk ik.....

• Paulus0013
hmm dat ik zolang wacht komt ook, omdat ik bijna geen tv kijk.

maar goed iemand een oplossing die ik zelf kan waarmaken?
of moet ik dat geval maar naar een winkel brengen om er naar te laten kijken?

• Paulus0013
hmm een schopje dan maar, stel ik nou een domme vraag, of heeft gewoon niemand het gelezen?

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een WF1D hoort geen ruiserig beeld te geven. De WX die ik heb (naastliggende model) heeft dit absoluut niet. Ik zou je antennesignaal nogmaals eens goed controleren op voldoende sterkte en kwaliteit, desnoods met je tv naar kennissen of buren om uit te sluiten dat het aan je aansluiting ligt. Ook andere kabels gebruiken als je dat doet!

De opmerking dat je een beetje lang hebt gewacht is niet zo gek, enige aanspraak op garantie kan je wel vergeten.

• Paulus0013
ok bedankt zover, ik ga morgen ff wat spelen met kabels en de signaalversterker, wie weet dat het helpt en anders ga ik ff de buren pesten met mijn tv.
en als ik jou goed begrijp Tele, zou het dus eigenlijk niet aan me tv ligge, want op zich is er nix mis met die serie volgens jou.
morgen mijn bevindingen hierover.

• Paulus0013
zo tv nogmaals getest op de volgende manier:
tv naast inkomend signaal gezet, signaal versterker ertussen en dan rechtstreeks in tv.
beeld is al iets beter jippie jippie
alleen nog steeds niet zoals beeld hoort te zijn.
iemand enig id, wat ik er nu nog aan kan doen?
andere (betere) signaal versterker?
of moet ik mijn kabel maatschappij maar gaan bellen om te vragen of zij er wat aan kunnen doen?

want het lijkt erop dat het toch niet aan de tv ligt, bv NLD 1,2 en 3 geven voor 98% goed beeld
nu de andere zenders nog

[ Voor 14% gewijzigd door Paulus0013 op 04-04-2003 20:31 ]

Verwijderd

En je hebt het bij je andere tv (ik denk beneden) niet?

• Paulus0013
alle andere tv's in huis hebben gewoon goed beeld, ik ben de enige die al vanaf het begin met slecht beeld zit.
Pagina: 1