Toon posts:

[Javascript] Referrer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als je een document.referrer doet in JS dan hoort ie netjes de URL uit te poepen van waar je komt. Vanaf een harde schijf is de referrer leeg en vanaf een webserver uiteraard niet. Maar nu testen we dit bij een vriend en daar laat ie helemaal geen referrer zien. We bekijken een file via www.domeinnaam.nl/file.html

Heeft iemand een idee hoe dit kan en kan het aan een instelling liggen van de webserver (sambar 5.2)?

Verwijderd

Nee, het is geen instelling van de webserver. En dat er altijd een document.referrer meegegeven moet worden is volgens mij niet waar. Volgens mij is het bedacht als 'service' voor de gebruiker, het lijkt me erg sterk dat het 'verplicht' is.

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 10:28
ik weet ook nie wat ej met de referer wil doen, maar om pagina's te beveiligen is dit helemaal de foute optie!

Icons are overrated

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat zou het kunnen verklaren....is er een andere optie dan? Een bepaalde file mag alleen toegankelijk zijn via de link in het menu en niet via een directe URL..vandaar onze verzonnen oplossing die nu dus niet gaat werken

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Met deze info kan ik niet veel. Het heeft iig niets met javascript te maken. Topic is dus misleidend imho. Of het kan zijn dat je javascript niet goed is maar dan zou je een foutmelding moeten krijgen/zien.

Van sambar weet ik niet veel. Maar weet je zeker dat een referrer wordt meegestuurd? In opera kan ik dit bijv uitzetten. De volgende code levert in IE keurig een referrer op maar in Opera zie ik niks. Als ik de referrer weer aanzet dan zie ik hetzelfde als in IE.

JavaScript:
1
2
if (document.referrer&&document.referrer!="")
  document.write(document.referrer+'<BR>');

[ Voor 4% gewijzigd door WvdWest op 24-03-2003 21:58 ]

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 10:28
Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 21:56:
Ok dat zou het kunnen verklaren....is er een andere optie dan? Een bepaalde file mag alleen toegankelijk zijn via de link in het menu en niet via een directe URL..vandaar onze verzonnen oplossing die nu dus niet gaat werken
zoals ik al zei gaat dit dus NIET werken, een beetje tweakert kan de referer zo veranderen en nog je filetje aanroepen, als je een bestand wil beveiligen denk dan eens aan een server-side taal of misschien .htaccess :s

Icons are overrated

Pagina: 1