Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feature request] De Engelse taal op het forum...

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:17

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Topicstarter
Ik praat hier over het forum zelf, niet over de berichten die er staan, even ter verduidelijking ...
Ik heb persoonlijk geen probleem met de Engelse taal, maar ik stoor me wel aan het feit dat de helft van het forum in het Nederlands is (de titels van de secties bijvoorbeeld) en de andere helft in het Engels (de blauwe balk bovenaan met Profile, prefs etc.). Sommige woorden zijn al aardig ingeburgerd in de Nederlandse taal (Smilies en bookmark min of meer ook), dus daar zullen wsl geen problemen mee komen.
Is het mogelijk om (zoveel mogelijk) de Engelse taal om te zetten naar het Nederlands? Misschien wel met een beetje fantasie, zoals in sommige sectietitels van het forum zelf (videoplanken vind ik een gouden vondst).

Nogmaals, ik heb hier op zich geen probleem mee, daar ik zo switch van een Engelstalig naar een Nederlandstalig forum (of soms ook wel eens door elkaar), en andersom. Maar ik kan me voorstellen dat mensen die de Engelse taal niet zo machtig zijn (die bestaan ook) hier toch wel in de war van raken.

Alvast bedankt.

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:17

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Topicstarter
Achteraf gezien toch maar beter in Lieve Adjes kunnen zetten. Sorry.
[puppy_face] Zou een mod dit misschien willen verplaatsen? [/puppy_face]

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-11 13:06
Ik heb er niets over te zeggen, maar ik vind dat daar inderdaad wel wat inzit. Ik denk dat het misschien een overblijfsel is uit de oude UBB-tijd, hoewel ik me niet kan herinneren of toen het hele forum in het Engels was of niet.

Woorden als 'topic' en 'faq' kunnen mijns inziens gewoon blijven (het moet ook niet te geforceerd worden), maar ik ben het met je eens dat het wat curieus is dat op een Nederlands forum gesproken wordt over 'profile' in plaats van 'profiel', 'new topic' in plaats van 'nieuw topic' en 'prefs' ipv 'voorkeuren om maar eens wat te noemen. Ik denk niet dat mensen er problemen mee hebben qua begrip, maar het lijkt me wel een stuk logischer als dit soort dingen grotendeels in het Nederlands is.

Data zouden overigens in mijn ogen sowieso in het Nederlands moeten: "Door Glaanieboy - Monday 24 March 2003 21:43" staat een beetje wazig (of is dat afhankelijk van je OS-taal?).

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Arthur schreef op 24 March 2003 @ 22:07:
Woorden als 'topic' en 'faq' kunnen mijns inziens gewoon blijven (het moet ook niet te geforceerd worden), maar ik ben het met je eens dat het wat curieus is dat op een Nederlands forum gesproken wordt over 'profile' in plaats van 'profiel', 'new topic' in plaats van 'nieuw topic' en 'prefs' ipv 'voorkeuren om maar eens wat te noemen. Ik denk niet dat mensen er problemen mee hebben qua begrip, maar het lijkt me wel een stuk logischer als dit soort dingen grotendeels in het Nederlands is.
[rml]Kees in "[ GoT] Buttons ( :P ) in engels?"[/rml] staat het uitgelegd ;)
Data zouden overigens in mijn ogen sowieso in het Nederlands moeten: "Door Glaanieboy - Monday 24 March 2003 21:43" staat een beetje wazig (of is dat afhankelijk van je OS-taal?).
Dat ligt aan de servers, zolang die niet op een andere taal gezet worden d.m.v. de locale setting, zal de taal van de datum niet veranderen, dat heeft zeer weinig met React te maken.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-11 15:41
klaar dus.

Dit topic is gesloten.