Toon posts:

Rocket 133SB controller met WB400BB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn oude systeem geen grotere HD's ondersteund boven de 8,4 GB en een bios flash geen optie is heb ik vandaag de Rocket 133SB (met bios) controller gekocht en een Western Digital 40GB (WB400BB) schijf. Tijdens het booten aangegeven dat de WD als boot disk moest fungeren. Opstartschijfje in de pc gestopt om win2000 te installeren. Na enkele minuten vraagt win of er een raid/scii controller geinstalleerd is waar ik de drivers van de Rocket installeer. Bij het volgende scherm (controle van schijf) loopt hij direct door naar 100% en crashed.

Toen maar via oude hd geboot en nieuwe schijf als extra in de PC. Na het installeren van de drivers loopt win2000 instabiel en schijven en lezen van de WD is niet mogelijk. Wel kon ik via DOS (via opstartschijf) de WD formateren

Wat nu te doen want ik weet het niet meer..

Systemspecs

Pentium II 233
192MB intern geheugen
Intel LX chipset
Award bios op moederbord (PCChips 751)

Verder nog een Sony brander model nvt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe is de WD gejumperd en bekabeld?

Verwijderd

Topicstarter
Het is de kabel van de Rocket 133SB (80 pins) kabel. Omdat de WD als enige HD in de computer zat had ik er geen jumpers inzitten (dit was voor mij ook twijfelachtig)
Zou ik hem al master moeten zetten ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zonder jumpers, wanneer je de WD als single hangt, is goed :) Wazig probleem dus, probeer eens de Cable Select instelling. Zitten de connectoren van de kabel ook op de juiste plaatsen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die zitten op de goede plaats. Ik vind het idd ook een raar probleem. Ik heb echt het idee dat het aan de controller ligt. Maar ik probeer hem wel ff op cable select en gooi ook nog wel ff een mail in de postbus van Highpoint-tech.com (Rocket133Sb)

Ik ben erachter gekomen dat het door de Rocket Controller komt.. breng dat ding terug naar de winkel en koop een Promise Ultra100 TX2 Ultra ATA/100 controller kaart

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 21:37 ]