Toon posts:

[CM] Analoge VU Meter

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus zo'n analoge VU meter in mijn systeem bouwen. Nu heb ik uit mijn oude Technics versterker een meter gehaald.

Deze:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~oechi006/meter.jpg

De meter is eigenlijk voor dB's. Maar dit is natuurlijk aantepassen doormiddel van een sticker of iets dergelijks. Eigen schaal maken ofzo.

Maar het probleem is meer, een duidelijke handleiding voor een n00b. Het namelijk de search gebruikt en wordt wel wat wijzer maar niet veel.

Ik wil dus graag hulp vragen met de betreffende onderdelen die ik nog nodig zou moeten hebben? En hoe dan de schakeling te bouwen.

De handleiding die op http://www.gideontech.com/ staat is niet duidelijk, voor mij dan!

Gaarne advies! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 21:30 ]

Verwijderd

Ik denk dat je eerst even alle specs van jouw meter even hier moet vermelden... Misschien is dat ding wel helemaal niet bruikbaar...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 21:50:
Ik denk dat je eerst even alle specs van jouw meter even hier moet vermelden... Misschien is dat ding wel helemaal niet bruikbaar...
Dat zou kunnen. Hij komt dus uit een Technics SU-Z1 versterker uit me hoofd.

Hij heeft 4 aansluitpunten, lampje, zekering??

En dit nummer staat op de onderkant van de meter: SSM155 1N 80-10C.

Dat is alles wat ik weet.

Verwijderd

Waar wil je de meter voor gebruiken?
audio?
HD-activiteit?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb niet veel tijd, maar in [rml]Resistor in "[ CM] Het "Post hier je kleine mods" topi"[/rml] staat info over hoe ik het heb gedaan, samengevat de VU-meter in serie met een 100K potmetertje teruggedraaid tot +/-25K parallel aan de HDD-led. (daar gebruik ik hem voor)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 22:53:
Waar wil je de meter voor gebruiken?
audio?
HD-activiteit?
HD activiteit.

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op 25 maart 2003 @ 09:37:
Ik heb niet veel tijd, maar in [rml]Resistor in "[ CM] Het "Post hier je kleine mods" topi"[/rml] staat info over hoe ik het heb gedaan, samengevat de VU-meter in serie met een 100K potmetertje teruggedraaid tot +/-25K parallel aan de HDD-led. (daar gebruik ik hem voor)
Ik zal even kijken. bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 10:03:
[...]

Ik zal even kijken. bedankt
Ik heb even gekeken. Mijn meter heeft 4 aansluitingen. 2 gaan naar de naald en 2 naar dat blauw ding(zie foto, zekering?)

zou je misschien die schakelingen even kunnen tekenen voor me :), ik weet wel wat serie is en paralel, maar ik moet het zien. :) anders snap ik er nog niks van!

(we hebben trouwens de zelfde kast, ik heb alleen een big tower en een midi tower)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/horseflower/hdvuanlg.png

Verwijderd

ik denk dat dat een lampje is

Verwijderd

Nightwish, gebruik de edit knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Je kan natuurlijk ook zelf ff wat proberen te zoeken op internet wat het bereik bijvoorbeeld is. Ik heb het bij mij anders gedaan, ik heb een condensator gebruikt om van een pulserend signaal over te gaan naar een voltage differentieel signaal. Op die manier krijg je een stabielere wijzer ipv een hevig schuddende wijzer.

Je kan ook zelf ff proberen er wat volts op te zetten en kijken wat het bereik is.

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 13:05 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb geen condensator er in zitten, die maakt de meter langzamer.

Het duurt langer voordat de meter uitslaat, en het duurt langer voordat de meter terug is bij 0.

Zonder condensator zie je ieder flitsje terug op de meter (ik gebruik hem voor de HDD)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1