Toon posts:

Interne ZIP + VIA chipset + W2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mja... aangezien de 'downgrade' met dat Soyo bord geen oplossing is wegens gebrek aan deftige BIOS, zal ik genoodzaakt zijn de originele configuratie weer te gebruiken.

Wat is het probleem ?

Die 'downgrade' naar een Celeron 400 was een poging om een maanden aanslepend probleem met een interne ZIP op te lossen.

Het gaat over een Chaintech 7AJA2 (VIA KT133A chipset) moederbord met een Athlon 1.3Ghz erop. In dit systeem zit een interne ZIP, en het OS is een W2K NL.

Dit systeem slaagt er al maanden in om de x-aantal weken de registry van Windows naar de ******* te helpen, met als gevolg dat windows uiteraard niet meer boot.

Ik heb al zowat alle mogelijk dingen geprobeert, mar niks schijnt voor een definitieve oplossing te zorgen.

Zijn er hier mensen die zulke combinatie stabiel aan de praat krijgen ? Ik bedoel de combi Via chipset + interne zip + w2k ?

Vorige keer heb ik de 4in1 drivers versie 1.4.28M gebruikt. Deze versie is specifiek voor systemen met VIA chips en interne ZIP problemen. Die ZIP problemen zijn dus wel degelijk gekend, maar ik kan me onmogelijk voorstellen dat alle users met die combinatie met de regelmaat van een klok alles moeten herinstalleren.

Je kan natuurlijk zeggen van snel dat moederbord te wisselen met een ander ofzo, maar op zich ben ik tegen zulke drastische oplossingen.

Zijn er hier nog meer mensen die ook problemen hebben (gehad) met interne ZIP drives, en hoe heb jij dat dan uiteindelijk opgelost ?

Want ik kan je verzekeren dat ik die PC ondertussen lichtelijk beu gezien ben :(

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik draaide een zipdrive op mijn vorige en huidige bord. Beiden Via chipsets. Beiden geen enkel probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Welke chipset ? Welke OS versie ? Welke extra drivers ?

Die gekende miniportdrivers zijn ook geen oplossing want die verneuken je windows configuratie ook nu en dan bij het afsluiten....

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Je hebt hier nog een extra patch voor op www.viaarena.com.

Probleem zit hem in de kt133a chipset zou daarna "perfect" moeten werken

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik heb een paar maandjes terug voor een kennis een Zip-drive gekocht en m zelf ff uitgeprobeerd hier (Chaintech 7AJA2 - AMD 1.33), gaf geen problemen. Ik had er trouwens wel een van de laatste BIOSen in zitten (geflasht dus - zoek maar ff op www.chaintech.com.tw). Suc6!

Ik heb nog nooit de drivers van VIA voor die chipset geinstalleerd en toch werkt ie perfekt... Zal wel een gelukje zijn...

[ Voor 19% gewijzigd door prisselada op 24-03-2003 21:29 . Reden: Chipset?!? ]

if you're gonna be dumb you gotta be though

Verwijderd

Topicstarter
TRAXION schreef op 24 March 2003 @ 21:24:
Je hebt hier nog een extra patch voor op www.viaarena.com.

Probleem zit hem in de kt133a chipset zou daarna "perfect" moeten werken
Je bedoelt die beruchte Miniport driver ?

Wel, daar heb ik ook al ettelijke malen mee bezig geweest, en die verneukt je registry nu en dan met een mooie bluescreen tot gevolg.

Ik word stilaan stapelgek van die zip problemen. Probleem is verder dat ik niet kan blijven 'proberen' want de eigenaar van die pc begint het ook stilaan 'niet zo leuk' meer te vinden.

Ik zoek een deftig werkende oplossing :(

• TRAXION
Heb het zelf ook gehad. en heb dat probleem na een heleboel zoeken ook opgelost met en speciale patch dus niet de miniport drivers

Verwijderd

Topicstarter
Welke patch bedoel je dan juist ? Ik heb net ff zitten kijken op viaarena maar zag niet direct wat je bedoelde. Heb je het echt over een patch of over die 4in1 versie 14.28M ?

Verwijderd

Topicstarter
TRAXION schreef op 24 March 2003 @ 21:35:
Heb het zelf ook gehad. en heb dat probleem na een heleboel zoeken ook opgelost met en speciale patch dus niet de miniport drivers
Wat bedoel je juist met 'zelf het probleem gehad' ? Ook de combi VIA + zip +w2k die nu en dan de mist ingaat ? Weken goed werken en dan weer ineens een BSOD dat de registry verneukt is enzo ?

• TRAXION
nee ik heb een patch gehad maar weet niet meer hoe die heet en ik heb em niet meer.
Maar mijn probleem was daarmee opgelost.
Wat ook een optie is is een goed koop ide kaartje erin te hangen.

• TRAXION
Ik heb de combi via kt 133a 686 chipset gehad met win xp en dat heb ik met een w2k driver aan de lul gekregen.

Problemen waren voor de patch voornamelijk vast lopen en corrupte bestanden en na de patch deed de zip drive het correct (wel langzamer).
Heb de desbetreffende patch gevonden op www.msi.com.tw op het forum maar ik kom het forum niet op op dit moment
Pagina: 1