Mijn A7V266 plankje met een athlonXP 1500+ processor en twee reepjes van 256 mb liepen ruim 14 maanden goed. Echter vorige week kwam ik terug bij de pc en de ventilatoren draaiden, maar ik had geen beeld (standby?? / dood??). Na een aantal keer resetten was ik weer instaat het systeem te starten. Vervolgens draaide het systeem ongeveer een week OK. Daarna kreeg ik hetzelfde probleem, echter nu kreeg ik hem niet meer aan de praat.
Het volgende heb ik geprobeerd:
Alle voedings stekkers van de harde schijven, cd-rom spelers e.d. gehaald.
Overbodige hardware er uit gehaald, blijft dus alleen mobo, proc, geheugen en een agp kaart over.
Vervolgens systeem opgestart, alle ventilatoren draaien, echter systeem lijkt dood.
Vervolgens heb ik de voeding omgewisseld (met een andere), nu komt het systeem wel verder. Ik krijg het energy-star logo te zien ik hoor het korte POST-beepje. Ook krijg ik te zien dat ik een athlonxp 1500+ en 512 mb heb. Verder wil het systeem niet (krijg ook nog te zien te "press DEL to enter setup). (bij het detecteren van hardware komt-ie dus niet).
Ik kan nu niet in de bios komen (twee toetsenborden geprobeerd).
De bios heb ik ook nog gereset, dit bleek ook niet te helpen.
De conclusie die ik trek is de volgende:
De voeding is kapot en heeft tijdens het kapot gaan ook het mobo (of een gedeelte daarvan) gesloopt.
Is mijn conclusie juist??
Tijdens het opstarten immers wordt de processor en het geheugen gedetecteerd, en dat krijg ik via de agp kaart te zien. Ik krijg het korte POST-beepje te horen dus de BIOS zal dan ook wel goed zijn...
Het volgende heb ik geprobeerd:
Alle voedings stekkers van de harde schijven, cd-rom spelers e.d. gehaald.
Overbodige hardware er uit gehaald, blijft dus alleen mobo, proc, geheugen en een agp kaart over.
Vervolgens systeem opgestart, alle ventilatoren draaien, echter systeem lijkt dood.
Vervolgens heb ik de voeding omgewisseld (met een andere), nu komt het systeem wel verder. Ik krijg het energy-star logo te zien ik hoor het korte POST-beepje. Ook krijg ik te zien dat ik een athlonxp 1500+ en 512 mb heb. Verder wil het systeem niet (krijg ook nog te zien te "press DEL to enter setup). (bij het detecteren van hardware komt-ie dus niet).
Ik kan nu niet in de bios komen (twee toetsenborden geprobeerd).
De bios heb ik ook nog gereset, dit bleek ook niet te helpen.
De conclusie die ik trek is de volgende:
De voeding is kapot en heeft tijdens het kapot gaan ook het mobo (of een gedeelte daarvan) gesloopt.
Is mijn conclusie juist??
Tijdens het opstarten immers wordt de processor en het geheugen gedetecteerd, en dat krijg ik via de agp kaart te zien. Ik krijg het korte POST-beepje te horen dus de BIOS zal dan ook wel goed zijn...