Ik heb op het moment een routertje van sweex (zelfde als een edimax br6104) en die is niet goed in staat om het verkeer op ons thuisnetwerkje in goede banen te leiden. Zodra er wat geupload wordt slaat de verbinding dicht. Daarom ben ik op zoek naar een router welke de volgende eigenschappen heeft:
- een vorm van verkeersregeling (traffic shaping)
- 4 poorts 10/100 of 100 hub
- tot 8 mbit down
- tot 512 kbit up (cistron MAXX)
- niet meer dan 250 euro kosten
Ik heb me al helemaal de ziekte gezocht maar kan niets passends vinden. Het schijnt dan een cisco PIX 501 goed zou kunnen maar dat ding kost boven de 500 euro en dat vind ik teveel. Ik heb geen vpn nodig, hoeft ie echt niet te ondersteunen. Hij moet gewoon netjes traffic regelen zodat meerdere mensen tegelijk kunnen internetten en ik gewoon dsltv kan kijken zonder hakkelen ;-)
Dus hooggeleerde
netwerkmannen - wat zou een goede keus zijn? (tweedehands suggesties mag ook).
- een vorm van verkeersregeling (traffic shaping)
- 4 poorts 10/100 of 100 hub
- tot 8 mbit down
- tot 512 kbit up (cistron MAXX)
- niet meer dan 250 euro kosten
Ik heb me al helemaal de ziekte gezocht maar kan niets passends vinden. Het schijnt dan een cisco PIX 501 goed zou kunnen maar dat ding kost boven de 500 euro en dat vind ik teveel. Ik heb geen vpn nodig, hoeft ie echt niet te ondersteunen. Hij moet gewoon netjes traffic regelen zodat meerdere mensen tegelijk kunnen internetten en ik gewoon dsltv kan kijken zonder hakkelen ;-)
Dus hooggeleerde