[XP] heel veel data traffic *

Pagina: 1
Acties:

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

Topicstarter
ik zet net mn pc aan, staat mn netwerkkaart heel snel te knipperen. Dus ik open het "netwerk schermpje" en zie dat mn pc binnen 4 min 7.000.000 PAKKETJES ! up en down heeft gezet. weet iemand wat dit is ?? :?

http://home.tiscali.nl/~grundmep/got/vaag.JPG

[ Voor 21% gewijzigd door Longlegg op 24-03-2003 20:13 ]

Specs

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
misschien zit iemand je te dossen?
install is een firewall en kijk is wie je die packets stuurt en wat voor packets het zijn

RESIZEN mag ook wel, we hebben niet allemaal breedband

sterker nog dit plaatje is voledig overbodig, ik geloof je op je woord

[ Voor 38% gewijzigd door BasieP op 24-03-2003 20:12 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Longlegg

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

Topicstarter
dan nog.. 7 miljoen in 4 min tijd.. dat lukt never nooit.. moet je als je een film ofzo over zet naar een andere pc kom je nog niet eens aan de 300.000. ik zit btw achter een router dus fw is niet nodig :)

Specs

Verwijderd

Houston, you 've got a problem. Ik heb ooit dit probleem gehad met mijn internet connectie waarbij ik volgens dat ding 5 MB/s up omzette :) Gelukkig was ik zowieso van plan Windhoos eropnieuw op te zetten. Wat je nog welles kan proberen is de boel uninstallen en weer opnieuw erop te pleuren. Alle connecties dus, dan moet het weer even 5 minuten goed gaan ...

• Longlegg

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

Topicstarter
het is nou weg trouwens.. maar DU-meter gaf 120 MB !!! per sec aan :P

Specs

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Welk Windows versie, ik gok Windows Xp, zie ook Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 en dan met name stap 3.

Daarnaast kan je je eens testen op www.grc.com hoe veilig je internet, en installeer eens een firewall, zoals ZoneAlarm light (freeware) en te vinden op www.download.com

suc6 :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-08 10:55

Ruudjah

2022

Mijn ouders hebben een PC van de Lidl, en daar geeft ie ook aan dat ie al meer dan 1M 1.000.000.000 pakketten verstuurd heeft nadat ie is aangezet. Driver-update, reinstall en windowsupdate hielp allemaal niet, NIC werkt verder gewoon naar bnehoren, dus verder geen aandacht meer aan besteed. Kan je helaas geen oplossing voor het probleem geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruudjah op 24-03-2003 20:31 ]

TweakBlog

Verwijderd

heel veel (7mb?)

Verwijderd

heb je toevallig een router???

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 20:33:
heb je toevallig een router???
ik zit btw achter een router dus fw is niet nodig
Lezen... :O

Verwijderd

Vroeger.... toen ik nog een stout internet usertje was, zat ik nog wel eens op IRC irritante inbel newbies weg te pingflooden met m'n kabelmodem, toen gaf DUmeter ook altijd een enorme upstream aan ook een paar Mbit, terwijl ik maar met max 15KB/sec kan uploaden.
Wat er aan de hand zou kunnen zijn is dat iemand je gehacked heeft en een tooltje heeft geinstalleerd dat je mee laat doen aan DDoS.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 16:35
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 20:41:
Vroeger.... toen ik nog een stout internet usertje was, zat ik nog wel eens op IRC irritante inbel newbies weg te pingflooden met m'n kabelmodem, toen gaf DUmeter ook altijd een enorme upstream aan ook een paar Mbit, terwijl ik maar met max 15KB/sec kan uploaden.
Wat er aan de hand zou kunnen zijn is dat iemand je gehacked heeft en een tooltje heeft geinstalleerd dat je mee laat doen aan DDoS.
Het probleem is soms dat de softwarematige traffic shaping van de providers niet op alle pakketten werkt. Zo kun je softwarematig ADSL voor bijna alle gebruikers (gebruikers die 3 km van de centrale zitten) naar 8 Mbit brengen (Skynet kan dat toch). Maar als de traffic shaping software niet werkt voor vb. ICMP pakketten dan kun je idd zo'n snelheidstraffiek krijgen.
Voor Telenet vb. kun je de download naar 30Mbit brengen (je kunt dat zelf met bepaalde programma's) en de upstream naar rond de 1 Mbit. Ook werkte vroeger de trafiekteller niet van Telenet op poorten boven 1024 behalve voor de algemene filesharingpoorten (MSN enzo). Met de explosieve groei van filesharingprogramma's hebben ze dat rap veranderd.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Longlegg schreef op 24 March 2003 @ 20:10:
ik zet net mn pc aan, staat mn netwerkkaart heel snel te knipperen. Dus ik open het "netwerk schermpje" en zie dat mn pc binnen 4 min 7.000.000 PAKKETJES ! up en down heeft gezet. weet iemand wat dit is ?? :?

http://home.tiscali.nl/~grundmep/got/vaag.JPG
Das inderdaad best veel :P
Maar die Netwerkmonitor is een indicatie die er wel eens compleet naast zit.
Net zoals die windowsminuten bij het kopieren van bestanden :)
Maar check ff met netstat in DOS wat er allemaal bij je actief is.
Pagina: 1