[EL] Kapotte aan/ uit switch at-voeding

Pagina: 1
Acties:

• RLB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Ik heb een vraagje en de search heeft me niet echt veel verder geholpen. Ik heb sinds kort een at-voeding overgekocht. Nu werkte deze altijd maar matig. Je moest de aan uit knop een beetje heen en weer slingeren voordat ie aan ging.

Nu wou ik dit repareren en haalde de aan uit knop uit elkaar. Nu vielen er 3 metalen clipjes uit en ik heb geen idee hoe ik deze weer in de schakelaar verwerk. Ook heb ik geen idee hoe zoiets uberhaubt werkt.

Mijn vraag is dus, waar dienen deze clipjes voor en hoe werkt zo'n schakelaar precies, zodat ik hem weer werkend kan maken. Alvast bedankt!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

ATX: Knopje maakt ff kontact en dan moet hij er weer af anders zet hij zichzelf weer uit.
AT: Knopje blijft "Ingedrukt" zo niet: Dan valt de stroom er weer af :P

Zo genoeg info? :D

p.s.: Waar die klipje voor dienen: Dunno, maak ff fotootje, dan weten we waarover we praten :)

[ Voor 35% gewijzigd door Illegal_Alien op 24-03-2003 20:20 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

even naar de elctroboor een 2 polige schakelaar halen en de draden aansluiten zoals op de voeding staat beschreven staat. zwart en blauw en rood en wit [uit mijn hoofd kan er naast zitte'n]

• RLB

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Alvast bedankt Illegal_Alien en chefke voor de replies, maar ik was eigenlijk in de hoop dat ik deze schakelaar nog kan repareren. Ik heb helaas geen foto's aangezien ik geen digicam heb.

Het is een wit 'pookje' waarop een veer zit die de 'aan/ uit stand' bepaalt. Dat gedeelte vormt de onderkant en daarop past een zwart 'kapje' dat aan de voeding gesoldeerd zit. Aan de binnenkant van die kap zitten 2 kleine 'rails' waarop op elke rail afzonderlijk 2 beweegbare ijzeren 'klepjes' zitten.

Ik heb net zelf al wat geprobeerd, maar de stop sloeg er hier door :D

Verwijderd

RLB schreef op 24 March 2003 @ 20:35:
Alvast bedankt Illegal_Alien en chefke voor de replies, maar ik was eigenlijk in de hoop dat ik deze schakelaar nog kan repareren. Ik heb helaas geen foto's aangezien ik geen digicam heb.

Het is een wit 'pookje' waarop een veer zit die de 'aan/ uit stand' bepaalt. Dat gedeelte vormt de onderkant en daarop past een zwart 'kapje' dat aan de voeding gesoldeerd zit. Aan de binnenkant van die kap zitten 2 kleine 'rails' waarop op elke rail afzonderlijk 2 beweegbare ijzeren 'klepjes' zitten.

Ik heb net zelf al wat geprobeerd, maar de stop sloeg er hier door :D
zo`n switch kost 2 of 3 euro en anders op de sloop wel uit een oude at kast te halen. of ander verbind de draden door met een kroonsteentje en gebuik de steker als aan uit ding.

• RLB

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Ok, thanks chefke! Ik ga nog even knutselen en anders morgen even langs de elektroboer :)

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 20:21:
even naar de elctroboor een 2 polige schakelaar halen en de draden aansluiten zoals op de voeding staat beschreven staat. zwart en blauw en rood en wit [uit mijn hoofd kan er naast zitte'n]
Lijkt mij ook het beste. Bij mijn oude monitor was dit ook het geval. Schakelaar uit elkaar gehaald. Maar die was helemaal versleten. Is dat bij jou ook niet het geval? Anders zou je hem misschien wel weer in elkaar kunnen zetten (beetje schoonmaken als je aanslag op zit ofzo). Alleen ik zie het schakkelaartje niet voor me. Anders ff digicam lenen van vriend ofzo???

[Edit]
Schakelaar van die monitor was trouwen (precies dezelfde) gewoon verkrijgbaar bij elektroboer. Wat ze daar trouwens al niet voor durven te vragen :( ...

[ Voor 12% gewijzigd door My-life op 24-03-2003 22:17 ]

Pagina: 1