Toon posts:

Leek roept om hulp:pc kan een bepaalde site niet openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bonsoir!

Tot grote ergernis van meerdere bewoners van een gedeeld studentenhuis (allemaal a-technische dames), kan de site van www.everyday.nl /com niet geopend worden ..'site onbekend'..Heb al redelijk wat geprutst met beveiliging, geprutst met 'cookies'..

Sinds kort heb ik met succes (en met een beeeeetje hulp ;) ) een kabel verbinding via Essent weten aan te leggen. Daarvoor hadden we ADSL en hadden we het probleem nooit...:/ (ohja, we maken in ons huisje nu gebruik van een router en een hub..misschien relevante informatie?)

Heeft iemand voor mij een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Vriendelijk bedankt! _/-\o_
Groetjes Anja

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 19:52 ]

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kan je wel pingen :?

[ Voor 71% gewijzigd door HielkeJ op 24-03-2003 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
NEEJ die werkt ook nie!

:D Joepie een oplossing nadert?!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kloppen je dns settings?
maw kan je www.everyday.nl resolven?

Verwijderd

Topicstarter
lol, ben niet echt bekend met pc jargon!

Misschien kan dat voor jullie een nieuwe uitdaging vormen om mij wegwijs te maken?

Pingen naar www.everyday.nl werkt wel!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 19:58 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tot grote ergernis van meerdere bewoners van een gedeeld studentenhuis (allemaal a-technische dames)
En dan gaan vragen of ze wel kan pingen en resolven en roepen dat ze d'r dns settings maar eens na moet gaan kijken... :+

Probeer eens het volgende:
1) Klik op Start, klik uitvoeren en type "command" (zonder de ")
2) Druk enter of klik OK
3) Er verschijnt een zwart scherm
4) type "ping www.everyday.nl" (weer zonder de ") en druk enter
5) Wat zie je?
6) type "tracert www.everyday.nl" (zonder ") en druk enter
7) Wat zie je?

edit:
[quote]Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 19:55:
Pingen naar www.everyday.nl werkt wel![/quote]
Zo a-technisch ben je dus niet :?

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 24-03-2003 20:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 19:55:

Misschien kan dat voor jullie een nieuwe uitdaging vormen om mij wegwijs te maken?
als je hem al niet kon pingen dan is het waarschijnlijk een resolve probleem, internet werkt immers met ipadressen die bestaan uit getallen (ipv4)
mensen kunnen dat niet onthouden en dus hebben ze DNS bedacht, dit zet de naam www.everyday.nl om naar het ipadres dat je computer gebruikt

welke foutmelding krijg je bij het pingen?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

RobIII schreef op 24 maart 2003 @ 19:57:
En dan gaan vragen of ze wel kan pingen en resolven en roepen dat ze d'r dns settings maar eens na moet gaan kijken... :+
offtopic:
en? als je hier komt maakt het niet uit als je er weinig van weet, maar iedereen kan wel faq's lezen en zoeken :)
GoT is geen helpdesk, ook al ben je van het vrouwelijke geslacht.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Erkens schreef op 24 March 2003 @ 19:59:
[...]

offtopic:
en? als je hier komt maakt het niet uit als je er weinig van weet, maar iedereen kan wel faq's lezen en zoeken :)
GoT is geen helpdesk, ook al ben je van het vrouwelijke geslacht.
meer offtopic: Ik ga dat hier niet uitvechten, ik probeer alleen iemand te helpen die zegt er niks van te weten. Kan best zijn dat ze andere dingen WEL kan (misschien komt ze wel veel in W&G ofzo? Weet ik veel..Zo'n sneer ben ik echter niet van gediend...'t is dat je het weet...En je kunt je reply ook editten...

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 24-03-2003 20:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 19:55:

Bwahahaha, jij studeert zeker psychologie ;) Ik voel me gelijk gemotiveerd om je te helpen :P

Wat hij bedoelt is of je uit kan vinden welke domeinnaam er bij het ip adres hoort en andersom. Een Domain Name Server doet dit voor jou. Ga naar de command line waar je net al was om te pingen en type

tracert www.everyday.nl

edit: RobIII was me al voor zie ik......

Probeer ook even het ip adres te pingen voor de gein. Dat is 212.107.32.196.

Suc6

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor al jullie inzet alvast, maar pingen werkt sowieso (ik krijg allemaal ip(?)nummers door, er komen geen foutmeldingen te staan...ook niet wanneer ik 'tracert www.everyday.nl intyp..dr komt dan een heeeeeejle reeks met getalletjes..

LOL ik studeer idd psychologie..en jij bent helderziend? :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 20:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 20:02:
bedankt voor al jullie inzet alvast, maar pingen werkt sowieso (ik krijg allemaal ip(?)nummers door, er komen geen foutmeldingen te staan...ook niet wanneer ik 'tracert www.everyday.nl intyp..dr komt dan een heeeeeejle reeks met getalletjes..

Nee, er zit een knoppie naar jouw 'profile' rechtsboven in elke post die je doet :P ;).
Over dat tractert: de laatste melding die tracert moet geven is 'trace complete'. Doet-ie dat? Zo ja, dan kan ik je in ieder geval niet echt verder helpen ben ik bang.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 20:07 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 20:02:

maak je gebruik van een proxy server?
of heb je ergens een firewall?
RobIII schreef op 24 maart 2003 @ 20:01:
[...]

meer offtopic: Ik ga dat hier niet uitvechten, ik probeer alleen iemand te helpen die zegt er niks van te weten. Kan best zijn dat ze andere dingen WEL kan (misschien komt ze wel veel in W&G ofzo? Weet ik veel..Zo'n sneer ben ik echter niet van gediend...'t is dat je het weet...En je kunt je reply ook editten...
als ik in een forum kom waar ik doorgaands nooit kom of als ik uberhaupt ergens een vraag over heb ga ik dat eerst zelf uitzoeken :)
en editen, tuurlijk, maar het was geen edit :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
OK, dus je hebt wel degelijk een "verbinding" met everyday.nl (in ieder geval kunnen de servers van everyday.nl reageren op jouw pings, dus de "verbinding" is goed).

Wat gebeurt er dan precies? Je type www.everyday.nl in in je adresbalk, en dan? Duurt het lang/kort voordat je de foutmelding krijgt? Wat is de exacte melding (inc. foutnummers?)...

En idd. gebruik je een proxy of firewall (als je weet wat dat is)...Wat zie je voor instellingen in je browser (Internet Explorer denk ik?) onder menu Extra -> Internet opties -> Tabblad verbindingen -> Knop LAN instellingen?

Is er recent iets veranderd aan je situatie of aan je instellingen? Is het vriendje van een van die meiden langs geweest die "er alles van weet" en "wel effe" wat instellingen heeft veranderd?... >:)

edit:
Helaas moet ik je overleveren aan de rest hiero, 'k krijg bezoek... Maar ik vertrouw alle tweakers erop dat deze dame in nood goed geholpen wordt :P

[ Voor 68% gewijzigd door RobIII op 24-03-2003 20:14 ]

Over mij

Verwijderd

Gaat het specifiek alleen over de site www.everyday.nl of ook andere sites?

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

ineternetcache leeg?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Topicstarter
De proxy server staat uitgevinkt (die kwam ik een uur geleden toevallig tegen bij mijn eigen pogingen om de beveiliging te drukken :) )

Wanneer ik www.everyday.nl intyp duurt het heejl lang voordat hij aangeeft dat ie de site niet kan openen...'Er zijn geen resultaten gevonden voor www.everyday.nl, bla bla, probeer de vergelijkbare sites ook eens:'...allemaal (sms) everyday sites die het ook nie doen..

Na het commando 'tracert www.blabla' te hebben ingevoerd komt er idd 'tra complete' te staan'..

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

geef ons eens de laatste 3 regels van de output van een tracert ?

Verwijderd

ik denk dat WideXS weer eens aan het kloten was..

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 20:29:
ik denk dat WideXS weer eens aan het kloten was..
Ik heb daar ook een virtual server account en er waren rond 20.00u problemen (hele hoge load, inloggen SSH duurde 7 minuten).

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, bedankt voor jullie hulp! Ik ben bang dat ik zelf te weinig afweet van firewalls, proxyservers, etc..Met de aanwijzingen die ik tot nu toe gekregen heb denk ik dat ik daar iemand anders de goeie richting mee uit kan sturen!

Fijne avond verder en als ik jullie ooit es ergens mee kan helpen op putergebied...Let me know :P

Groetjes ANja!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

he jo is je inet cache wel leeg? (extra»inetopties»bestanden wegdonderen)

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Topicstarter
Jeps! Heb ik ook al gedaan! (zonder succes)

Raar, mn pc gaf net ook al bij tweakers 'onbekende zone' aan en wou hem tijdelijk niet openen! Nu doet ie dat dus niet meer...:/

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:37
Dat kwam omdat een t.net server er ffies uit lag

[ Voor 3% gewijzigd door Eskimootje op 24-03-2003 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
[Pfew] gelukkig maar...kwas al even bang dat ik aan het eind van deze avond helemaaaaal niets meer zou kunnen..

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Je kunt eens kijken of het uberhaupt aan de broser licht.
• [start > run > "telnet"]
• ["open www.everyday.nl 80"] (het kan zijn dat je geen bevestiging ziet dat er een connectie is gemaakt. Je kunt dan gewoon verder typen)
• ["get"]

Als je nu een aantal tekens (html) door je scherm ziet vliegen kun je de content van de site wel binnenhalen en is er dus niets mis met de connectie. De volgende stap is dan om je browser goed te configureren. Dit kan in eerste instantie vrij makkelijk door overal de default (standaard) waardes terug te zetten. Je security setting op medium moet genoeg zijn.

Localhost is where the heart is

Pagina: 1