Ik heb een soort van omzetter van een Slot1 naar een Celeron-slot, daarbij heb ik een Celeron 633mhz processor. Maar zodra deze processor er in zit, loopt hij tijdens het opstarten volledig vast, met een P2-300mhz processor doet hij het wel. Op de Asus site heb ik gevonden, dat je een nieuwe bios erin moet zetten, heb ik gedaan, maar nog is het probleem er. Verder geeft Asus ook geen antwoord op mijn mailtjes dus probeer ik het hier maar.... Wie weet wat ik moet doen om die Celeron aan de praat te krijgen?
Wat voor een converter heb je? Ondersteunt deze wel FCPGA processoren? Wanneer loopt je PC precies vast? Tijdens het tellen van geheugen, detecteren van de CPU, opstarten van Windows, etc..etc..?
<blaat>
[ Voor 96% gewijzigd door Leon T op 24-03-2003 19:56 ]
de p2b-f is wel wat zeikerig met processors hoger dan 450 mhz.
een paar keer een bios reset was voor mij de oplossing om me p3 650 fcpga aan de
praat te kijgen
een paar keer een bios reset was voor mij de oplossing om me p3 650 fcpga aan de
praat te kijgen
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Als ik bijvoorbeeld een opstartdiskette gebruikt, loopt hij vast, als windows wordt gestart loopt hij vast, het is een Asus P2B-F moederbord, geschikt voor Celeron processoren, de converter is een 370CPU, Slot1 Universal (verder is mij er niets van bekend) Het probleem was bij Asus bekend, die zeiden dat een nieuwe Bios update hielp, maar dat hielp bij mij dus niet, met de P2 Processor loopt ie wel vloeiend.
Het kan een probleem met de voltage regulator/revision vh mobo zijn. Er zijn al heel veel topics geweest over Asus P2B/P2B-F in combinatie met coppermine CPU's. Even de search gebruiken dus....
edit:
Oei, net te laat. Ik zie net dattie wel boot. Dan kan het dus geen voltage regulator issue zijn, want dan boot ie helemaal niet..
Is de P2 die erin zat soms een CPU met 100 MHz FSB? De Celeron is 66 Mhz FSB en ik kan me voorstellen dat die niet zo blij is om op 950 Mhz te moeten draaien. Wat voor een CPU speed geeft BIOS aan bij het booten?
Oei, net te laat. Ik zie net dattie wel boot. Dan kan het dus geen voltage regulator issue zijn, want dan boot ie helemaal niet..
Is de P2 die erin zat soms een CPU met 100 MHz FSB? De Celeron is 66 Mhz FSB en ik kan me voorstellen dat die niet zo blij is om op 950 Mhz te moeten draaien. Wat voor een CPU speed geeft BIOS aan bij het booten?
[ Voor 56% gewijzigd door EXX op 24-03-2003 20:08 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Het is belangrijk om te weten wat voor een converter je exact hebt. Zoek desnoods de hele converter af naar typenummers, jumperinstellingen, etc..
Het kan voorkomen dat de converter 'per abuis' op FSB@100 staat gejumperd, wat de Celeron 633 niet zo fijntjes vindt. Of dat de CPU voltage way te hoog is ingesteld.
Had je de BIOS wel gereset toen je de P2 verving door de Celeron?
Het kan voorkomen dat de converter 'per abuis' op FSB@100 staat gejumperd, wat de Celeron 633 niet zo fijntjes vindt. Of dat de CPU voltage way te hoog is ingesteld.
Had je de BIOS wel gereset toen je de P2 verving door de Celeron?
[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 24-03-2003 20:12 ]
Wat zegt de BIOS: wat voor een CPU speed?
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Hier kunnen we niet veel mee. Je zou kunnen proberen om de jumpertjes één voor één te verzetten en te testen. Zit wel een heel klein risico aan vast, maar het lijkt me sterk dat een 'verkeerde' instelling permanente beschadigingen zal aanrichten. Just try it 
Geef ook eens antwoord op EXX
Geef ook eens antwoord op EXX
EXX schreef op 24 March 2003 @ 20:02:edit:
Wat voor een CPU speed geeft BIOS aan bij het booten?
Celeron 633 is al van het type Celeron II FCPGA. Dus als je geen speciale converter (powerleap) gebruikt moet je moederbord deze processors ondersteunen. Een kleine blik op deze pagina http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx leert dat jouw P2B-F geen celeron 633 ondersteund. Oftewel je moet een speciale slot converter kopen.
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Sja, dat heeft ie dus al
Als hij een PPGA converter had, dan startte de PC geeneens op
Met speciaal bedoel ik slot converters die niet alleen FCPGA enablen maar ook ondersteuning bieden voor FCPGA terwijl het moederbord het eigenlijk niet kan. Dus ook bijvoorbeeld een Tualitin PIII op een BX mobo doormiddel van een Powerleap converter.BalusC schreef op 25 maart 2003 @ 08:18:
Sja, dat heeft ie dus alAls hij een PPGA converter had, dan startte de PC geeneens op
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
precies die txt staat er ook bij mij op een converter, verder geen jumpers, andere info... staat er op de achterkant niet toevallig Abit (bij mij onder een stickertje)?Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 19:59:
Als ik bijvoorbeeld een opstartdiskette gebruikt, loopt hij vast, als windows wordt gestart loopt hij vast, het is een Asus P2B-F moederbord, geschikt voor Celeron processoren, de converter is een 370CPU, Slot1 Universal (verder is mij er niets van bekend) Het probleem was bij Asus bekend, die zeiden dat een nieuwe Bios update hielp, maar dat hielp bij mij dus niet, met de P2 Processor loopt ie wel vloeiend.
Als er nog zo'n zwart stuk plastic omheen zit, dat kan je er afhalen (kliksysteem)
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Djoekie: Een Celeron 633 is geen tualatin cpu hoor, dat is een normale coppermine celly. En deze wordt volgens Asus ook ondersteund op een P2B-F icm. een asus slocket converter.
Het lijkt me dat er toch iets niet helemaal goed zit met die slocket converter. Waar komt dat ding vandaan eigenlijk? (aangezien je die dingen niet erg makkelijk meer kan krijgen..)
Het lijkt me dat er toch iets niet helemaal goed zit met die slocket converter. Waar komt dat ding vandaan eigenlijk? (aangezien je die dingen niet erg makkelijk meer kan krijgen..)
[ Voor 15% gewijzigd door Vorlon op 26-03-2003 14:10 . Reden: wat vergeten... ]
"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek
Of het aan je voltageregulator ligt dan kun je dat uitzoeken door op de site van Upgradeware te zoeken naar P2B-f (in het compatibaliteitslijstje met de Slot-t adapter)
Je moet een chippie hebben met HIP88??BCB (weet niet meer zeker)
Jammer dat je slot-1 convertortje waarschijnlijk geen voltages instellingen ondersteund anders had je het ding gewoon op 1,8 volt kunnen zetten dan doet hij het zeker..
Je moet een chippie hebben met HIP88??BCB (weet niet meer zeker)
Jammer dat je slot-1 convertortje waarschijnlijk geen voltages instellingen ondersteund anders had je het ding gewoon op 1,8 volt kunnen zetten dan doet hij het zeker..
ALs het aan de voltage regultor zou liggen, zou het helemaal niet werken. De VRM zou nl. constateren dat de CPU een Vcore vraagt die hij niet leveren kan en dat komt er dus 0 komma 0 uit de VRM.
Gezien het feit dat de PC toch boot (zij het brak) geeft aan de VRM de CPU herkent. Ik blijf vermoeden dat gewoon de FSB verkeerd staat: op 100 ipv 66 MHz.
Gezien het feit dat de PC toch boot (zij het brak) geeft aan de VRM de CPU herkent. Ik blijf vermoeden dat gewoon de FSB verkeerd staat: op 100 ipv 66 MHz.
Ik heb even gekeken op de link van Djoekie, wel interresant.
Kijk, je hebt een latere zending van die revisie nodig.. Of je die hebt kun je helaas nergens aan zien lijkt me (tis tenslotte dezelfde revisie, doh
).
Als je echt die eerdere zending hebt dan gaat het zo niet werken... Je zou dan een powerleap converter (of vergelijkbaar product van een ander merk..) moeten hebben, en hoewel sommigen anders denken, powerleap maakt meer dan convertors voor Tualatin procs.
http://www.powerleap.com/Products/neo.htm
Daarmee kun je een CuMine proc in een mobo prikken dat eigenlijk alleen maar PPGA (Mendocino celeron) procs ondersteund (en nee deze converter ondersteund geen Tualatins, daarvoor moet je de /t versie hebben).
| CPU | Since PCB | Since BIOS | Memo |
| Celeron 633 (socket370 with S370-DL) | 1.00* | 1013.004 | the later shipment of the same PCB version |
Kijk, je hebt een latere zending van die revisie nodig.. Of je die hebt kun je helaas nergens aan zien lijkt me (tis tenslotte dezelfde revisie, doh
Als je echt die eerdere zending hebt dan gaat het zo niet werken... Je zou dan een powerleap converter (of vergelijkbaar product van een ander merk..) moeten hebben, en hoewel sommigen anders denken, powerleap maakt meer dan convertors voor Tualatin procs.
http://www.powerleap.com/Products/neo.htm
Daarmee kun je een CuMine proc in een mobo prikken dat eigenlijk alleen maar PPGA (Mendocino celeron) procs ondersteund (en nee deze converter ondersteund geen Tualatins, daarvoor moet je de /t versie hebben).
[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 26-03-2003 16:09 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Flikker maar hierheen
Forceer 'm dan eens op 66Mhz FSB?Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 18:29:
'k Heb me trouwens vergist, want het is wel een Celeron proc, maar overgeclocked op 624MhzWat het oorspronkelijk was, geeen id.... mij was verteld dat het een 633 was, niet dus
[ Voor 54% gewijzigd door Mentalist op 26-03-2003 18:46 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Pagina: 1