Toon posts:

keyboard + integrated mouse

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een pc in mijn auto te bouwen, maar nu wil ik een toetsenbord + muis in mijn dashboard kastje gaan bouwen. Ik heb al verschillende dingen gezien hier op tweakers, maar deze zijn of heel duur of ze zijn te groot. Ik heb al wel 1 tobo'tje gezien da's deze:
Afbeeldingslocatie: http://store1.yimg.com/I/pckeyboards_1728_265511.JPG
Maar deze was 115 euro :(. Ik vind ze ook wel mooi met een trackball. Weten jullie mischien nog een paar mooie tobo's met ingebouwde muis die niet zo heel duur zijn??

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
Ik zou persoonlijk liever een vaste muis met trackball kopen en die vastschroeven naast het toetsenbord o.i.d. Zo'n bolletje in het midden van je toetsenbord werkt behoorlijk irritant.

Logitech Trackballs :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
Yohan schreef op 24 March 2003 @ 19:31:
Ik zou persoonlijk liever een vaste muis met trackball kopen en die vastschroeven naast het toetsenbord o.i.d. Zo'n bolletje in het midden van je toetsenbord werkt behoorlijk irritant.

Logitech Trackballs :)
Dat zou ik wel willen, maar daar heb ik geen plaats voor en ik denk dat dit ook iets mooier staat in mijn dashboardkast. Zo als ik hem naar beneden klap dat je dan zo dat tobo voor je heb :9~

Verwijderd

je moet op zoek naar een toetsenbord en muis voor een 19' rackmount
ik heb zelf zo'n ding in de server hangen met een soort van treetje voor het toetsenbord met een trackball erin dat werkt prima.

Ik kan morgen wel even naar het merk kijken, heel duur was het niet iig

Verwijderd

Topicstarter
niemand??????

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
Je zegt zelf al dat het toetsenbord + muis niet al te breed mag zijn. Kun je dan
misschien zeggen hoe breed die max. mag zijn? (30 cm / 20 cm / 60 cm :?)
Ik heb nl. wel een paar toetsenborden gezien, maar deze waren of te breed (kleine 50cm (EXTA-K3trackball / EXTA-K4touchpad)), of te duur; 200 euro minimaal :/ Daarnaast waren de meeste niet eens in Nederland & omstreken te koop, en shipping zal waarschijnlijk ook niet het meest goedkope zijn voor in je budget.

Ik heb wel iets gevonden: Chicony KTP-7903, goedkoop maar misschien te groot. (Hier & hier te koop) Maar deze is denk ik wel te modden --> touchpad eruit slopen en ergens anders netjes in de auto weg te werken :)

Er zijn natuurlijk ook andere oplossingen. Een daarvan is op zoek gaan naar een kleine externe trackball. Die ben ik tijdens mijn zoektocht ook bezig gekomen, alleen de url(s) kwijt :(

De laatste oplossing is niet hardware-matig, maar software-matig. Ik weet toevallig dat er in (iig) win98SE een functie onder toegankelijkheid zit. Hiermee kun je met numlock een muis nadoen, evt. icm ctrl/shift om te versnellen / vertragen. Het nadeel zelf vind is dat je niet de "1/3/7/9" kunt gebruiken om diagonaal te verplaatsen, dus dat je veel moet oefenen om het ook maar een beetje onder de knie te krijgen. Klikken kan dan gewoon met "5" (andere knoppen weet ik niet uit m'n hoofd, al een tijdje niet meer geinstalleerd), je kan de functie (tijdelijk) uitzetten met numlock als je een rekenmachinefunctie gaat gebruiken etc. Het is dus wel mogelijk, maar andere hardwarematige oplossingen zijn zeker aan te raden :) (lees: 99% kans dat ze beter zijn). De vraag is alleen welke :?

Maar eigenlijk vind ik wel dat je veel eisen stelt, te duur, te groot etc. :+

[ Voor 6% gewijzigd door blackangel op 25-03-2003 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat toetsenbordje dat jij hebt gezien ziet er wel stoer uit. Alleen jammer dat het een beetje groot is. Maar je hebt me wel op ideeen gebracht. Mischien gewoon een oud vierkant toetsenbordje slopen en touchpad kopen en dat allebei inbouwen in me dashboard kastje. In de tussentijd hou ik me natuurlijk altijd open voor andere ideeen :+

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:21

Sick Nick

Drop the top!

touchpad in je dashbord, dat ziet er altijd sweet uit en kan je dingen makkelijk besturen en een draadloos toetsenbord onder je stoel bewaren of in je dashbordkastje voor het geval je een toetsenbord nodig hebt.
Desnoods on-screen toetsenbord met alleen touchpad/trackball.
Pagina: 1