Welke combi van proc / mem ?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025
Mensen, na het uitspitten van diverse artikelen ben ik er nog niet uit.
Ik heb op dit moment een Duron+mammaplankje die kapot zijn.
Had per ongeluk de multiplier omhoog gezet en de fsb naar beneden maar dit moest andersom. Nou wil ie niks meer doen..... :(

Nou zat ik verder te kijken. Er zijn diverse andere proc's. De een met en de ander zonder 166 fsb. Nou heb ik zelf pc2100 mem. Nu wil ik best over op een proc met 166 fsb en mem pc 2700 maar dan vraag ik me af, kan ik niet beter wachten tot er een Barton is met een fsb van 200 ?. Of hoef ik daar niet op te wachten ?
Is een proc met 166 fsb aanzienlijk sneller dan die met een fsb van 133 ?
Merk je eigenlijk het verschil tussen een 2000+(133fsb) Pc2100 mem CL2 en een 2600+(333)PC2700 ?
Is het verhoogde L2 cache ook aanwezig op andere proc's behalve de 3000+ ?
of is Intel nu met HT weer een aantrekkelijke optie ?
RIMM is bijna niet te krijgen volgens de pricewatch
Advies welkom

I got a problem-solver and its name is revolver

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 15:02
euhm ik zou eens beginnen met je BIOS te resetten. :o

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Ik kan je maar 1 ding aanraden : koop een mobo dat een zo hoog mogelijke FSB ondersteuning heeft en waarvan jij denkt dat het de meeste nieuwe procs gaat ondersteunen..

Leer van de koper van een MSI KT3 Ultra die dus niet verder dan 2600+ gaat officiëel... Nog niet zo oud, maar upgraden houd hier al op.

Een heel snelle proc hoef je nog niet te hebben denk ik, je kunt ook gewoon voor "voorlopig" een simpele proc nemen. De langzamere Thoroughbreds hebben, zeker als je ze OCt, een heel goede prijs/prestatie verhouding.

Je mem kun je dan eventueel houden.... (als je later dan een hogere FSB wilt kun je altijd je mem nog vervangen).

En lees eerst Hangen en Opstartproblemen voor je je mobo en/of proc doorverklaart..

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 24-03-2003 19:23 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat betreft je probleem: een simpele BIOS reset will do the trick :z
En wat betreft een eventueel nieuw systeem: lees de laatste posting van Dit graag lezen eer je een topic opent :)

/faq

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Wachten, wachten, wachten.... niemand weet of er écht een 200MHz FSB Barton uitkomt (het zijn geruchten, niks wat bevestigd is door AMD) en zo ja, wanneer. De overige vragen, deze zijn allemaal met een beetje inspanning zélf zo te bantwoorden; lees wat reviews over de nieuwste Barton XP's, kijk op de AMD site welke XP versies met 512Kb L2 cache verkrijgbaar zijn (2500, 2800 en 3000+) en over Intel's HT is ook genoeg te vinden (mind you dat je een stervensdure P4 3.06GHz moet halen wil je überhaupt met HT spelen).
Verschil merken tussen diverse soorten cpu's en geheugen hangt helemaal af van wat je er mee doet; tik je een briefje, dan merk je er niks van natuurlijk. Ook hier geldt, lees wat reviews :) Iig doe ik 'm dicht wegens te algemeen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.