SiS730 IDE wil niet op UDMA draaien onder WinXP

Pagina: 1
Acties:

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:06
ik heb hier een mobo met een sis730 chipset erop

d'r hangen de volgende dingen aan:

ide0
-6,4gb quantum hdd
- Hp9300 writer
ide1
- Aopen 52x
- 4,3gig quantum hdd

nu is het probleem de eerste 3 apparaten. niet UDMA mode willen draaien, bios staat goed, verder nieuwste drivers (2.03) siside.exe gedraait
en bios update gedraait..

laatste hdd draait dus gewoon perfect in UDMA 2,

sis driver tool zegt van de rest wel dat ze UDMA capable zijn, maar ze draaien gewoon in PIO, heb overal 80 aderige kabels gebruikt, en in linux gaat het wel goed ...

nu ten einde raad..

:)

[ Voor 24% gewijzigd door JWO op 24-03-2003 19:08 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Had je ook via de apparaatbeheer de IDE controllers op "DMA if available" gezet?

• JWO
BalusC schreef op 24 March 2003 @ 19:42:
Had je ook via de apparaatbeheer de IDE controllers op "DMA if available" gezet?
yup ;)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb dit ook gehad met oude sis chipsets en met oude ali chipsets. heb er ook nog steeds geen oplossing voor. heel vaag.

• JWO
smvs schreef op 24 March 2003 @ 20:00:
ik heb dit ook gehad met oude sis chipsets en met oude ali chipsets. heb er ook nog steeds geen oplossing voor. heel vaag.
het is nog vager dat het met een vorige install van windows xp wel allemaal goed werkte, zelfs met dezelfde apparaten...

zit nu wat in het register te kloten, kijken of dat helpt :P

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 17:03
Hmm ik heb ook een SiS chipset en vandaag na 1 minuut zoekweg op GoT kwam ik achter de oplossing van mijn probleem, ik kon namenlijk maar 4mbps pompen met mijn primaire harddisk. Hij draaide dus via PIO en het lukte mij ook niet hem op UDMA te krijgen, oplossing:

Even de ide controllers bij "Apparaatbeheer" verwijderen dan opnieuwe opstarten, dan detect hij ze als je opnieuwe opstart en instalt ze, nog een keer opnieuw en hij dee het weer netjes.

Misschien helpt het bij jou, hopelijk wel, anders... kan ik je niet helpen. Succes! :)

- Ook handig om van de website even SiSIDE.exe te halen, via support & download is paar kb groot.

[ Voor 35% gewijzigd door Novah op 24-03-2003 20:18 ]

• JWO
dat werkte dus niet, maar ik heb wat register keys aangepast zodat ze het zelfde waren als die hdd die wel in udma 2 mode draaide, nu draait dus alles in UDMA 2, en ik vind het wel goed zo, officieel zou 1 hdd nog in UDMA 4 moeten kunnen draaien, maar dat verschil merk ik toch niet..
Pagina: 1